Značaj dobrog vizuelnog identiteta

Kako doći do pravog rešenja za logotip?

BiznisFirme u fokusuLifestyleZanimljivosti

20.2.2022 08:01 Autor: Stanislav Stanišić 14

Kako doći do pravog rešenja za logotip? Kako doći do pravog rešenja za logotip?
Nekoliko renomiranih svetskih kompanija, uspešnih i poznatih na globalnom nivou, promenilo je tokom prethodne godine svoje logotipe – Pfizer, Burger King, Warner Brothers, General... Kako doći do pravog rešenja za logotip?

Nekoliko renomiranih svetskih kompanija, uspešnih i poznatih na globalnom nivou, promenilo je tokom prethodne godine svoje logotipe – Pfizer, Burger King, Warner Brothers, General Motors, Kia. Imali smo primer i na domaćem tržištu, gde se Telenor odlučio za rebrendiranje, pa će od 1. marta ova mobilna mreža u Srbiji nositi naziv Yettel, uz kompletno nov vizuelni identitet.

Inače, sutra (21. februara) se završava konkurs za izradu logotipa i slogana koji će na najbolji način predstaviti voz koji će saobraćati na relaciji Beograd-Novi Sad. Srbija voz je pozvao sve zainteresovane da se jave sa idejnim rešenjem za brendiranje jednog od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u Srbiji. Proglašenje pobednika biće 3. marta, a nagradni fond je milion dinara.

U razgovoru za Biznis.rs autor knjige Brandopedia Milan Miličić podseća na sličan konkurs koji je rađen za Er Srbiju (Air Serbia).

„Sad mi kao kroz maglu prolazi sećanje na logo za Air Srbiju za koji se posle ispostavilo da je malo izmenjen logotip sa nekog sajta za izradu ovih grafičkih rešenja, pa se nadam da to ovaj put neće biti slučaj. Realno, kada kompanija hoće da pronađe marketinšku ili PR agenciju raspisuje, kao i u svakoj drugoj branši, tender, odnosno u ovom slučaju “pitch” ili srpski rečeno konkurs. Ne vidim ništa sporno u tome. Ako to već ne može da uradi Srbija voz u svojoj režiji, nije loše da se raspiše poziv, pa da može da učestvuje ko hoće. Sve je u rukama poznatih javnih delatnika iz žirija, pa ćemo imati kasnije mogućnost da ocenjujemo njihov odabir“, navodi Miličić.

Marketinški stručnjak kao dobro rešenje za logo navodi nekoliko primera koji daju dodatnu vrednost proizvodu.

FedEx je skraćenica od Federal Express i svojim imenom jasno nagoveštava šta je osnovna delatnost kompanije. U svom logou ima jednu sakrivenu strelicu između E i X koja dodatno pojačava brzinu i pravac njihove usluge i brenda.

Inače, logo FedExa je 2003. godine uvršten među osam najboljih logotipa u poslednjih 50 godina od strane Rolling Stone magazina.

BMW je skraćenica od Bayerische Motoren Werke, a kako su se na početku karijere bavili konstrukcijom avio motora, plavo-beli centralni deo predstavlja sliku koja se vidi kada se gleda u elisu motora dok se okreće.

Kompaniju su davne 1916. godine osnovala dva prijatelja, mašinski inženjeri Gustav Otto i Karl Rapp u jednoj garaži u predgrađu Minhena. I danas većina ljudi pri pominjanju ovog brenda pomisli na kvalitetne i snažne automobile.

Mitsubishi na japanskom znači „tri dijamanta“ i bio je zaštitni znak porodice Iwasaki, još dok su bili samuraji. Mladi Yataro se setio toga i za svoju kompaniju koja će da servisira brodiće, uzeo taj logo.

„Marketing je aktivnost koja se sprovodi da biste osvojili voljenu osobu, brending je razlog zašto vas voljena osoba zavoli, a logo je “kačket” koji stalno nosite i po kome vas prepoznaju u gužvi“, metaforički se izražava Miličić.

On navodi i malu digresiju u vezi sa kompanijom Red Hat:

„Dok je bio na fakultetu, Marc Ewing je od svog dede na poklon dobio crveni šešir, koji je stalno nosio. Ubrzo su ga kolege prepoznavale po tom šeširu. Još tokom studija je počeo da piše uputstvo za linux, softver otvorenog koda. U međuvremenu je izgubio svoju čuvenu crvenu kapu, pa je u samo uputstvo ubacio i način na koji pronalazač može da mu je vrati, a celo uputstvo je nazvao Red Hat Linux„, ispričao nam je zanimljivost Milan Miličić.

Kada logo loše utiče na brend?

Postoje i primeri kada logo može loše da utiče na sam brend. To se obično dešava u trenutku kada se radi rebrending, pa se odabere neko nesretno rešenje. Primera je dosta, a najpoznatiji je možda rebrending Pepsija koji je nije naišao na pozitivne reakcije.

Ništa bolje nije prošla ni konkurentska Coca Cola, kada je u aprilu 1985. godine promenila recepturu i logo i postala Coke. Nastao je čitav pokret protiv ove promene, pa je stari logo vraćen brzinom svetlosti.

Različite poruke

Logotipi često prikazuju različite poruke, pa tako na primer logo za poznatu čokoladu Toblerone u sebi ima sakrivenog medveda na vrhu Materhorn koji bi trebalo da asocira na Švajcarsku.

Logo Olimpijskih igara je sastavljen od pet krugova koji asociraju na pet kontinenata u bojama koje se nalaze na svim zemljama sveta.

Strelica na logotipu Amazona sugeriše da na toj platformi možete kupiti sve „od A do Z“, ili što bi se reklo kod nas – od igle do lokomotive.

Kompanija je osnovana 1994. godine, a njen osnivač Džef Bezos želeo je da ime počinje slovom A, kako bi se pojavljivalo među prvima po abecednom redu.

Sa druge strane, neka rešenja su pravili umetnici poput Salvadora Dalija za lizalice Chupa Chups.

Neki u sebi sadrže ličnosti koje su te brendove napravile poznatim kao što je čuveni konjak Courvoisier sa Napoleonom. Istorija ovog brenda datira od početka devetnaestog veka kada su destileriju napravili Louis Gallois i Emmanuel Courvoisier.

Priča se da je ovaj konjak bio omiljeno piće Napoleona Bonaparte, kao i da je preko 1.000 flaša ovog pića poneo sa sobom u izgnanstvo na ostrvo Sveta Jelena.

Logo mora da bude upečatljiv, prepoznatljiv, jednostavan, jedinstven, lako pamtljiv.

„Sve osobine koje ima brend trebalo bi da se ogledaju u logotipu. Neko je to rešenje uradio uspešno, neko malo manje uspešno“, zaključuje Milan Miličić.

  • ZORICA.S

    20.2.2022 #1 Author

    Steta sto se ne radi logotip za nesto duzu relaciju😅🤣

    Odgovori

  • BIJUTI27

    20.2.2022 #2 Author

    Da je marketar biti lako, bio bi svako..

    Odgovori

  • SANJA

    20.2.2022 #3 Author

    Alooo…graficki dizajner

    Odgovori

  • MAJALG

    20.2.2022 #4 Author

    Lepa prilika da mladi pokazu svoju kreativnost.

    Odgovori

  • DANIJELA

    20.2.2022 #5 Author

    Dobar logotip je najvazniji deo samog brenda.

    Odgovori

  • Milovan94

    20.2.2022 #6 Author

    Izuzetno korisne informacije za sve buduće preduzetnike koji imaju problem sa osmišljavanjem logotipa

    Odgovori

  • Emilija

    20.2.2022 #7 Author

    Odlicna prilika za mlade strucnjake.

    Odgovori

  • LJUBIŠA

    20.2.2022 #8 Author

    Ideja je najvažnija, logotip jednom kreiran treba da ostane kao prepoznatljiv za brend.

    Odgovori

  • GOCA BG

    20.2.2022 #9 Author

    Sjajna prilika da se u ovome prepoznaju pravi strucnjaci..

    Odgovori

  • TATJANA

    21.2.2022 #10 Author

    Verujem da ce biti nesto zaista prikladno

    Odgovori

  • LUKA

    21.2.2022 #11 Author

    Odlicna prilika za mlade strucnjake

    Odgovori

  • Vockica

    21.2.2022 #12 Author

    Logotip najbitniji deo brenda, sve od njega potice zainteresovanost potrosaca, primamljivost masa.. Sve

    Odgovori

  • IRINA

    21.2.2022 #13 Author

    Angažovati prave i stručne ljude koji se bave time to je najbitniji deo brenda

    Odgovori

  • BIJUTI27

    10.10.2022 #14 Author

    Mi imamo bar školovani i stručni kadar.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...