Brendirati svoj proizvod je posebna umetnost

Kako logo utiče na pozicioniranje brenda?

BiznisMoja firmaPreduzetnikSrbijaSvetZanimljivosti

17.2.2022 17:39 Autor: Stanislav Stanišić 14

Kako logo utiče na pozicioniranje brenda? Kako logo utiče na pozicioniranje brenda?
Logo – skraćenica od reči „logotip“ koja je nastala od grčkih izraza logos – reč i typos – otisak, grafički je znak, simbol ili... Kako logo utiče na pozicioniranje brenda?

Logo – skraćenica od reči „logotip“ koja je nastala od grčkih izraza logos – reč i typos – otisak, grafički je znak, simbol ili ikona koja označava proizvod ili kompaniju. Može se sastojati od slova (različitih tipografskih stilova), grafike i drugih kombinacija. Logotip je osnovno sredstvo vizuelne komunikacije i vizuelne identifikacije, a njegova uloga je trenutno prepoznavanje onoga što označava, kao i jačanje brenda, što donosi veći uspeh firmi.

Potpuni logo sastoji se od logotipa, piktograma i slogana i može na veoma jednostavan i efikasan način da privuče nove kupce i podseti stare na osnovne vrednosti kompanije.

U prethodnoj godini nekoliko kompanija, uspešnih i poznatih na globalnom nivou, odlučilo se za promenu logotipa: Pfizer, Burger King, Warner Brothers, General Motors i Kia.

Primer na domaćem tržištu je rebrendiranje Telenora. Od marta će ova mobilna mreža u Srbiji nositi naziv Yettel, a do promene kompletnog vizuelnog identiteta dolazi zbog isteka licence za korišćenje prethodnog naziva.

Na pitanje kako logo utiče na pozicioniranje brenda, autor knjige Brandopedia Milan Miličić u razgovoru za Biznis.rs kaže da je kao pojam brend mnogo širi i dublji u odnosu na logo.

„Logo bi trebalo da bude prepoznatljiv, intuitivan, zanimljiv, primenjiv… On donosi dodatnu vrednost samom brendu. Brend je objektivan osećaj korisnika, a vlasnik brenda se trudi i nada da je taj osećaj pozitivan, mada ima i negativnih. Za korisnika, brend je imaginarna vrednost koja izaziva pozitivna osećanja, sreću, radost, zadovoljstvo ili nešto sasvim drugo. Direktan odgovor na pitanje bio bi da logo može da utiče različito na brend, ali u većini slučajeva mu daje dodatnu vrednost“, objašnjava Miličić.

Foto: Tanjug/AP

Kako naš sagovornik dodaje, kao i u ostalim sferama života najbolja su jednostavna rešenja.

„Logo je nosilac brenda. U očima posmatrača logo je i sam brend. Najbolji primeri su oni jednostavni, jer kao i u životu – kad je nešto jednostavno lepo je. Još ako se doda malo kreativnosti, humora, neizbežnog seksa, stvara se dobitna kombinacija“, objašnjava Miličić.

Prilikom odabira i usvajanja ideje o logotipu kompanijama bi u prvom planu trebalo da bude komunikacija sa krajnjim korisnicima.

„Javno mnjenje ili krajnji korisnik bi svakako trebao da bude jedan od elemenata koji utiče na izgled logotipa. Kada se razmišlja kakva osećanja budi kod kupaca… Mišljenja sam da kompanije sve više razmišljaju upravo na ovaj način. Ne kaže se džabe da je “kupac Bog”. Sve što se radi radi se upravo da bi neko kupio proizvod, servis ili uslugu. Brendirati svoj proizvod je posebna umetnost. Logično je da kompanije vode računa i misle na svoje kupce, zato se i rade manja ili veća istraživanja tržišta“, ocenjuje Miličić.

On ipak podseća da je bilo primera da su se pojedina istraživanja pokazala kao potpuni promašaj.

„Konkretno, prilikom lansiranja CNN-a sva istraživanja su pokazivala da news kanal na kablovskoj TV neće gledati niko. Ipak, Ted Turner je verovao u tu ideju i uspeo je. Pre nego što je Dietrich Mateschitz lansirao čuveni Red Bull, istraživanja su prognozirala propast. Verom u proizvod i upornošću danas je ovaj brend jedan od najvrednijih na svetu. Digresija, vezana za ovaj brend. Da li ste znali da Red Bull nema svoju proizvodnju? Može se slobodno reći da je Red Bull marketinška agencija sa jednim klijentom“, zaključuje Miličić.

  • JANA

    17.2.2022 #1 Author

    Skolovani ljudi koji su kompetetni za pravljenje logoa nisu placenji adekvatno ,samim tim i logo za neke firme ,preduzeca i ostalih kompanija nisu dobri i ne povlace kupce ka svojim proizvodima…

    Odgovori

  • SANJA

    18.2.2022 #2 Author

    Kaze se ne suditi knjizi po njenoj korici,ali dosta nas ima primitivaca koji nece ni da je pogleda,a kamoli uzme da procita ako mu se ta ista ne svidi

    Odgovori

  • Vockica

    18.2.2022 #3 Author

    Logo je najvažniji za potrosaca, na prvi kontakt potrosaca i loga, potrosac vec formira svoje misljenje na osnovu toga.

    Odgovori

  • Anna

    18.2.2022 #5 Author

    Ljudi su vizuelna bića. Vezuju se za boje i slike i tako pamte brendove. Zato je logo jako bitan.

    Odgovori

  • Lelica

    18.2.2022 #6 Author

    Logo je jako bitan,vecina ljudi to prvo primeti kao neku reklamu.

    Odgovori

  • Dragana

    18.2.2022 #7 Author

    Logo je neophodan za bolje pozicioniranje brenda

    Odgovori

  • ZVEZDICA01

    18.2.2022 #8 Author

    Logo nije presudan pri odlučicanju kupaca da kupe odredjeni proizvod ali dobro odradjen logo ima mogućnost da potrošače zaintrigira o samoj kompaniji. Jedna od zajedničkih karakteristika svih uspešnih firmi je prepoznatljiv i minimalistički logo.

    Odgovori

  • Jolanda

    18.2.2022 #9 Author

    Kvalitet više i nije toliko bitan, dobar marketing prodaje proizvod

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    18.2.2022 #10 Author

    logo je glavni nosilac brenda i prepoznatljiv simbol koji prodaje proizvod. zato najpoznatije kompanije prodaju mnogo skuplje proizvode

    Odgovori

  • JOVANA

    18.2.2022 #11 Author

    Logo je neophodan za svaku ozbiljnu firmu 🙂

    Odgovori

  • Maša

    18.2.2022 #12 Author

    Nije presudan ali je jako bitno da bude zanimljiv i da privuce kupca

    Odgovori

  • FRUIT04

    18.2.2022 #13 Author

    Bitan Ali ne I presudan.

    Odgovori

  • BIJUTI27

    10.9.2023 #14 Author

    Uz logo je i mnogo drugih stvari presudno što prodaje

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.