Nakon odluke da kompanija Telenor menja ime

Yettel je novi brend kreiran za Srbiju, Bugarsku i Mađarsku

BiznisHi-techNovacPoslovanjeSrbija

31.1.2022 18:10 Autor: Stanislav Stanišić 22

Yettel je novi brend kreiran za Srbiju, Bugarsku i Mađarsku Yettel je novi brend kreiran za Srbiju, Bugarsku i Mađarsku
Posle informacije da kompanija Telenor u Srbiji od 1. marta menja ime u Yettel, korisnici su se zapitali da li će ova promena uticati... Yettel je novi brend kreiran za Srbiju, Bugarsku i Mađarsku

Posle informacije da kompanija Telenor u Srbiji od 1. marta menja ime u Yettel, korisnici su se zapitali da li će ova promena uticati i njih.

„Kada je PPF preuzeo Telenor bilo je jasno da će se u nekom trenutku prestati sa korišćenjem Telenor brenda i već tada smo primetili promene u očekivanjima korisnika“, kažu za Biznis.rs iz Telenora.

Iz kompanije saopštavaju da će se promena brenda odvijati u tri zemlje u kojima PPF grupa posluje pod imenom Telenor:

„Yettel je novi, moderan brend, kreiran za Srbiju, Bugarsku i Mađarsku, sa idejom da donese najnovije trendove i stvori dodatnu vrednost za korisnike“.

Dodaju da se ništa neće menjati u poslovnoj strategiji.

„Tokom 2022. godine lansiraćemo nove proizvode i usluge, dok nam strateški fokus ostaje nepromenjen: želimo da dalje razvijamo poslovanje na srpskom tržištu i ponudimo kvalitetne usluge kroz najsavremeniju mrežu i infrastrukturu“, dodaju iz Telenora.

Momak i devojka sede na klupi, svako gleda u svoj telefon
Foto: Pixabay.com

Promena brenda ne zahteva nikakvu aktivnost korisnika. Ističu da će ona biti automatska, te da korisnici ne moraju ništa da urade, a zvanično predstavljanje novog Yettel brenda zakazano je za 1. mart 2022. godine.

Kako promena brenda utiče na kompanije

Promenu naziva kompanija i brendova, što je u poslednje vreme čest slučaj na globalnom nivou, u ranijem razgovoru za Biznis.rs komentarisala je dr Tamara Vlastelica sa katedre za marketing menadžment i odnose sa javnošću Fakulteta organizacionih nauka u Beogradu.

„Naziv kompanije je deo korporativnog brenda, odnosno korporativnog identiteta te kompanije i kao takav, zajedno sa vizuelnim elementima (logom, bojama, slikama) i drugim grafičkim ili verbalnim elementima, poput korporativnog slogana, predstavlja način na koji se kompanija „identifikuje“ svojim potrošačima i široj javnosti i diferencira od drugih na tržištu“, objašnjava Vlastelica.

Naša sagovornica ističe da svi elementi korporativnog identiteta treba da prenesu određenu poruku, odnosno da na efektan način izazovu određene asocijacije i stvore određenu percepciju i imidž kod ciljnih javnosti. Najčešće su to korporativne vrednosti, za koje se kompanija i njeni osnivači i zaposleni zalažu, ili specifičnost proizvoda i načina pružanja usluga te kompanije, tzv jedinstvena prodajna ponuda.

Vlastelica dodaje da se sa promenama u društvu, ekonomiji, tehnologijama… menjaju i kompanije, njihova ponuda i njihova komunikacija. Ona ističe da se kompanije odlučuju za promenu naziva kada je promena toliko velika da se ne može adresirati samo promenom korporativnog slogana ili logotipa.

„Naravno, ovo može biti izazvano pozitivnom promenom u strukturi kompanije, poput velikih merdžera i akvizicija, ali i velikim krizama kroz koje kompanije prođu. Koliko će ova strategija biti uspešna zavisi od mnogo faktora. Prvenstveno zavisi od toga koliki je „reputacioni kapital“ kompanija imala pre krize, odnosno koliko su joj potrošači verovali, ali i od toga kroz koju vrstu krize je kompanija prošla, odnosno da li je „greška“ kompanije u poslovanju tako velika da će rebrendiranje biti percipirano samo kao još jedan oblik priznanja da je kompanija bila kriva ili će rebrendiranje biti prihvaćeno kao prirodna evolucija kompanije u njenom poslovnom usponu. Stoga je važno da promenu naziva kompanije prate i konkretne promene u misiji, viziji, poslovanju i/ili u menadžmentu kompanije“, zaključuje Vlastelica.

  • Zorica S.

    31.1.2022 #1 Author

    Nista strasno,imaju dobru ponudu na trzistu.

    Odgovori

  • Vockuca

    31.1.2022 #3 Author

    Najbolja mreža u Srbiji! Samo napred Yettel

    Odgovori

  • MARKO7

    31.1.2022 #4 Author

    Baš me zanima dal je kvalitetna ta usluga

    Odgovori

  • NATI29

    31.1.2022 #5 Author

    Treba da nam daju najbolju ponudi da bi privukli klijente

    Odgovori

  • FRUIT04

    31.1.2022 #6 Author

    Opet menjaju ime, opet prodaja

    Odgovori

  • Ivan

    31.1.2022 #7 Author

    Nema vise Telenora

    Odgovori

  • Anna

    1.2.2022 #8 Author

    Znači- sve po starom. I dalje će njihove usluge biti najskuplje

    Odgovori

  • NIKOLA.NIDZO

    1.2.2022 #9 Author

    rebrending da pokazu kako je najlakse promijeniti ime i povecati cijene. nice 🙂

    Odgovori

  • VERA

    1.2.2022 #10 Author

    Promene ćemo tek videti, polako samo.

    Odgovori

  • LJUBIŠA

    1.2.2022 #11 Author

    Još jedan operater…

    Odgovori

  • Ika

    1.2.2022 #12 Author

    Ako poboljšate i ponudu uz promenu imena, biće super!

    Odgovori

  • STEFAN

    1.2.2022 #13 Author

    👏

    Odgovori

  • Lelica

    1.2.2022 #14 Author

    Promena imena tesko da je promena na bolje i povoljnije ponude i pakete.

    Odgovori

  • LEPOSAVA

    1.2.2022 #15 Author

    Jos jedan nov na trzistu ….videcemo ponudu….

    Odgovori

  • Jolanda

    1.2.2022 #16 Author

    Srbija, Bugarska i Madjarska jasno je kakva će usluga biti

    Odgovori

  • TATJANA

    1.2.2022 #17 Author

    Uzas

    Odgovori

  • STRAHINJA

    2.2.2022 #18 Author

    Dokle vise sa ovom promenom i vlasnistva i verovatno i usluva usluga.

    Odgovori

  • MIKI

    7.2.2022 #19 Author

    Sto lepo nisi napravili anketu, ko hoce u novu firmu i kakve usluge poboljsavaju? Ovako ko na pijacu.

    Odgovori

  • civca

    7.2.2022 #20 Author

    moj dug u telenoru je proslost ako ga ne obrisete tuzicu vas

    Odgovori

  • vuk

    19.2.2022 #21 Author

    Savet menadzmentu: Otpustite onog ko je smislio ime Yettel, a sa njim/njom i sve one koji su za to ime glasali.
    Ako sve bude lose kao ime, uskoro bi mogao da dodje novi rebrending i promena vlasnistva

    Odgovori

  • ko još koristi njih

    27.2.2022 #22 Author

    nema pravo žalbe
    odavno jasno da nemaju internet
    4g je bio čista prevara
    izvukla na sudu povrat uz skrinšotove svake večeri brzine „4g interneta“ i reakcije „podrške klijentima“
    trpeljivi neka plaćaju, za bolje i nisu
    Islanđani bi ih oterali daleko uz debelu kaznu
    ali Srbi su zaostali, ograničeni mazohisti

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.