Korisnik mora da izmiri sva dugovanja, raskine ugovor, a postoji i dodatni uslov

Prenos broja u drugu mobilnu mrežu ipak nije tako jednostavan?

AnalizaSrbijaU fokusuVesti

15.11.2021 17:18 Autor: Marija Jovanović 0

Prenos broja u drugu mobilnu mrežu ipak nije tako jednostavan? Prenos broja u drugu mobilnu mrežu ipak nije tako jednostavan?
Nakon najave kompanije Telenor da će povećati cenu svojih usluga za skoro sedam odsto, različite oprečne informacije o raskidu ugovora i daljim mogućim potezima... Prenos broja u drugu mobilnu mrežu ipak nije tako jednostavan?

Nakon najave kompanije Telenor da će povećati cenu svojih usluga za skoro sedam odsto, različite oprečne informacije o raskidu ugovora i daljim mogućim potezima zbunile su potrošače. Jedna koja je naročito zabrinula korisnike je da će raskidom ugovora izgubiti pravo da zadrže svoj postojeći broj, što znači da neće moći da ga prenesu u drugu mobilnu mrežu.

Cena kao bitan element je osnov za raskid ugovora pre isteka ugovorne obaveze i bez plaćanja bilo kakvih naknada, odnosno penala, i tu nema ničeg spornog. Ipak, sama procedura prenosa broja može da se zakomplikuje, navodi za Biznis.rs potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Zoran Nikolić. 

„Pravilnik o prenosu broja ne predviđa okolnosti pod kojima se ugovor raskida. U njemu se samo navodi da korisnik može da prenese broj kod drugog operatora ako izmiri obaveze kod prethodnog davaoca broja. To znači da ugovor najpre treba da bude raskinut, a da se tek onda korisnik prijavljuje kod novog operatora koji će mu dalje pružati usluge. Ipak, u samom pravilniku navodi se rok od tri meseca koji je zapravo najmanji vremenski period koji korisnik mora da provede kod jednog operatora kako bi mogao da pređe kod drugog“, ističe naš sagovornik.

Dileme nema da ugovor može da se raskine ukoliko se sve obaveze izmire, ali oni korisnici koji su u ovoj mreži manje od tri meseca ne mogu pre isteka navedenog roka da pređu kod nekog drugog operatora.

„Da bi se uopšte podneo zahtev za prenos broja u drugu mrežu minimalan ’boravak’ kod operatora je tri meseca, što znači da korisnici ne mogu na svakih mesec dana da menjaju operatora“, objašnjava Nikolić i dodaje da potrošači moraju da razumeju da postoji propis i da je važno da ukoliko žele da prenesu postojeći broj on mora da bude aktivan, bez obzira da li će biti pripejd ili postpejd.

U kojim još slučajevima broj ne može da se prenese

Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) navodi da prema zakonom definisanoj proceduri, Telenor ili bilo koji drugi operator, odnosno davalac broja, nema pravo da odbije prenos broja u drugu mrežu ako je korisnik izmirio sva dugovanja do dana raskida ugovora. Operator bi, prema pomenutom pravilniku, mogao da odbije prenos broja ukoliko je zahtev za prenos broja netačan ili nepotpun, ako je u pitanju neregistrovan pripejd pretplatnik i ukoliko je utvrđeno da postoje neispunjena dospela dugovanja pretplatnika, uključujući sve obaveze koje proističu iz pretplatničkog ugovora usled prevremenog raskida ugovora prema operatoru (davaocu broja).

Ukoliko se vremenski propisani rok ne ispuni, Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) po automatizmu će odbiti zahtev korisnika, navodi on.

„Ovo je na neki način poziv potrošačima da budu svesni da nije u pitanju bahatost Telenora ili njihova krivica. Reč je o pravilniku o prenosivosti broja, koji je propisao RATEL i on jednostavno mora da se poštuje. Sve ostalo su neproverene priče ili paušalne procene“, kaže potpredsednik NOPS-a.

Komentarišući najavljeno poskupljenje naš sagovornik ocenjuje da ovo nije bio pametan potez Telenora i da je ovaj operator već imao sličnu aktivnost, što je rezultiralo gubljenjem pretplatnika.

„Razumem da postoje ekonomski razlozi, kao i svuda uostalom, ali se u praksi, naročito u Srbiji, pokazalo da nikada nije pametno povećavati cenu tokom ugovornog odnosa. Elegantnije i lakše bi bilo po Telenor da su sačekali da isteknu ugovori, pa da su tek onda napravili neke nove pakete ili zadržali postojeće, a samo povećali cene. Tokom ugovornog odnosa to je vrlo rizično jer potrošači onda reaguju iz revolta. Verujem da nije reč o samom povećanju, jer to je simboličan iznos u većini slučajeva, stvar je u tome što je to karakteristično za naše tržište i što smo mi kao potrošači osetljivi na povećanje cena tokom ugovorne obaveze i posežemo za onim sredstvima na koja nam zakon i daje pravo“, zaključuje Nikolić.   

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...