Najavljeno poskupljenje izazvalo masovno nezadovoljstvo korisnika

Kako bez penala raskinuti ugovor sa mobilnim operatorom?

AnalizaNovacSrbijaU fokusuVesti

9.11.2021 11:57 Autor: Marija Jovanović 7

Kako bez penala raskinuti ugovor sa mobilnim operatorom? Kako bez penala raskinuti ugovor sa mobilnim operatorom?
U sveopštem talasu poskupljenja, koji nas je zadesio poslednjih nedelja, mobilni operator Telenor u ponedeljak je najavio da će od decembra povećati cenu svojih... Kako bez penala raskinuti ugovor sa mobilnim operatorom?

U sveopštem talasu poskupljenja, koji nas je zadesio poslednjih nedelja, mobilni operator Telenor u ponedeljak je najavio da će od decembra povećati cenu svojih usluga za 6,93 odsto. Celokupna situacija izazvala je negodovanje korisnika, pa se mnogi pitaju šta je rešenje u ovakvim situacijama. Nezadovoljni klijenti već se raspituju na koji način mogu da raskinu ugovore bez dodatnih troškova i šta je sa onima koji su preko mobilnog operatora pored paketa pretplate uzimali i telefone ili neke druge uređaje.

Ovakav slučaj povećanja cena nije novost, prošle godine je jedan od kablovskih operatora povećao cene i prema rešenju Ministarstva trgovine i RATEL-a potrošači u ovakvim slučajevima imaju pravo na raskid ugovora bez plaćanja ikakvih penala i bez bilo kakve štete koja bi im bila pričinjena, kaže za Biznis.rs predsednik Udruženja potrošača “Efektiva” Dejan Gavrilović.

Sve svoje korisnike Telenor je obavestio da ukoliko nisu saglasni sa najavljenom promenom, u skladu sa članom 107 Zakona o elektronskim komunikacijama imaju mogućnost da raskinu pretplatnički ugovor bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, i da to mogu da učine zaključno sa 8. decembrom 2021. godine u bilo kojoj njihovoj poslovnici.

“Građani koji su potpisali ugovore sa minimalnim periodom trajanja od 12 ili 24 meseca, a nisu uzeli nikakav uređaj moći će da raskinu ugovor bez ikakvih penala. Oni koji su uzeli uređaj biće dužni da ga ili isplate do kraja, po ceni koja je navedena u ugovoru, ili da ga vrate nazad. Mi ćemo savetovati potrošače da vrate urađaje nazad pošto Telenor inicira raskid ugovora, odnosno želi sebi da pribavi korist na štetu potrošača. Potrošač svakako ima pravo da vrati uređaj, pa neka mobilni operator vidi šta će sa tolikim brojem polovnih uređaja”, navodi Gavrilović.

I oni koji su kupili uređaj preko Mobi banke moći će da raskinu ugovor, uprkos informacijama koje se pojavljuju i u kojima se navodi da će građani morati operatoru da isplate novac za uređaj, dodaje on.

“To nije tačno jer u tom slučaju imamo trgovinu između tri učesnika. Banka je odobrila kredit za kupovinu mobilnog telefona, on je isplaćen na račun Telenora, koji je dobio sav novac i ne može da uslovljava potrošača da izmiri kredit banci. Građani će jednostavno moći da raskinu ugovor, a da nastave i dalje da plaćaju rate Mobi banci”, ističe Gavrilović.

Prema njegovim rečima, ono što je naročito zanimljivo sa aspekta zaštite potrošača je informacija koja kruži društvenim mrežama, da u slučaju raskida ugovora korisnici neće moći da zadrže svoje brojeve.

“To nije tačno, brojevi će moći da se prenesu ili u drugi paket, ko ostaje u Telenoru, ili kod drugog operatora ko želi da promeni, i tu nema nikakve dileme”, dodaje naš sagovornik.

Kako kaže Gavrilović, “Efektiva” će i dalje nastaviti da se bavi ovim pitanjem. Rok za raskid ugovora je 30 dana, a narednih dana udruženje će izaći sa preciznim uputstvom sa zakonskim odredbama u kojima će potrošačima sve biti jasno.  

On ocenjuje da je ovo povećanje cena usluga nefer potez prema korisnicima i dodaje da će u narednom periodu pokušati da i kroz sudske sporove dokažu da trgovac, u ovom slučaju Telenor, nije imao pravo da poveća cenu.

“Prihvatljivije bi bilo da su, recimo, doneli novi cenovnik za nove korisnike, a da za postojeće ostanu iste cene, pa kada istekne ugovor da se onda primenje nova tarifa, ili potpisuje nov ugovor sa novim cenovnicima. Iako svaki trgovac ima pravo da uradi tako nešto, verujem da će se preko sudskih sporova tražiti utvrđivanje činjenica da li je uopšte operator imao pravo da na taj način menja cene”, zaključuje naš sagovornik.   

  • Ljubinka

    9.11.2021 #1 Author

    Korisno da se razume i zna.

    Odgovori

  • GocaBG

    9.11.2021 #2 Author

    Korisno svakako….

    Odgovori

  • Danijela

    9.11.2021 #3 Author

    Ah, ta sitna slova. Mada ugovor uglavnom niko ne cita.

    Odgovori

  • Nikola

    10.11.2021 #4 Author

    Na šta treba da se pozovu korisnici prilikom vracanja uredjaja? Iz Telenora kažu da to nije moguće, nego da uredjaj mora da se otplati da bi se raskinuo ugovor.

    Odgovori

  • Novica

    10.11.2021 #5 Author

    Sa zadovoljstvom sve vraćam..i ne treba mi vise telefon..bice mi zivot mirniji,spokojniji..nema vise posle toga nervoze(kovid,pljačke,ubistva,korupcija,mito.. poskupljenja…)gasim TV,pustam mozak na,,otavu,,i mirno spavam…zbogom pameti..ovo je danas ziveti-LUDNICA.

    Odgovori

  • Gajica

    10.11.2021 #6 Author

    Sta se desava ako je cena uredjaja 1 dinar uz odredjenu tarifu? Sta ce onda morati da se plati telenoru?

    Odgovori

  • Tina

    12.11.2021 #7 Author

    Retko ko procita ugovor pre nego sto ga potpise, stoga su moguce razne manipulacije od strane prodavca

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...