NA POMOLU REŠENJE ZA TURISTIČKE AGENCIJE Novi pravilnik rešava probleme oko iznosa depozita i garancija putovanja

BiznisIzdvajamoNovacOsiguranjeSrbijaTurizamVesti

16.11.2020 16:46 Autor: Marija Jovanović

NA POMOLU REŠENJE ZA  TURISTIČKE AGENCIJE Novi pravilnik rešava probleme oko iznosa depozita i garancija putovanja NA POMOLU REŠENJE ZA  TURISTIČKE AGENCIJE Novi pravilnik rešava probleme oko iznosa depozita i garancija putovanja
Kriza izazvana pandemijom korona virusa otežala je poslovanje turističkih agencija što se negativno odrazilo na procenu rizika i visinu troškova pri izdavanju garancija putovanja.... NA POMOLU REŠENJE ZA  TURISTIČKE AGENCIJE Novi pravilnik rešava probleme oko iznosa depozita i garancija putovanja

Kriza izazvana pandemijom korona virusa otežala je poslovanje turističkih agencija što se negativno odrazilo na procenu rizika i visinu troškova pri izdavanju garancija putovanja. Kako bi se pružila pomoć turističkim agencijama pristupilo se izmenama postojeće regulative, saopštilo je Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija.

Izmenama pravilnika koji regulišu rad turističkih agencija, znatno je smanjen iznos depozita koji agencija mora imati na računu poslednjeg dana u mesecu, a uvedene su i dve nove kategorije licenci sa manjim limitom pokrića garancija putovanja.

Digitron i papiri
Foto: Pixabay.com

Da podsetimo, nekoliko osiguravajućih kuća najavilo je povlačenje sa tržišta, a pojedini osiguravači su limitirali broj agencija, samim tim i maksimalni limit pokrića, kao ukupan rizik izloženosti, i to za sve agencije kojima su spremni da ponude zaključenje ugovora o garanciji putovanja.

Imajući u vidu da su osiguravači u prethodnom periodu bili primarni davaoci garancija putovanja i da su skoro sve ranije izdate polise bile ugovorene do 1. oktobra ove godine, brojne turističke agencije dovedene su u nezavidan položaj.

Većina više nije mogla da obezbedi nove polise ili je njihovo izdavanje bilo uslovljeno znatno višim cenama premije osiguranja, u pojedinim slučajevima i izrazito visokim kolateralom koji je iznosio i nekoliko stotina hiljada evra.

Srpski pasoš i dinari
Foto: Shutterstock

„U vezi sa nastalim problemima brojne turističke agencije, kao i strukovna udruženja, su se u prethodnom periodu obraćala ministarstvu sa zahtevima za pružanjem pomoći, ali i za iznalaženje rešenja kako bi opstale manje porodične agencije, koje u ovoj godini takoreći nisu ni prodavale turistička putovanja, što ih je dovelo u ozbiljnu krizu. Imajući u vidu te okolnosti hitno se pristupilo izmenama i dopunama pravilnika, sa ciljem da se uvedu dve niže kategorije licence, sa nižim limitom pokrića garancija putovanja“, navode u nadležnom ministarstvu.

Time se, kako objašnjavaju, izašlo u susret zahtevima turističkih agencija da im se olakša trenutna situacija jer im je pandemija otežala poslovanje što se negativno odrazilo i na procenu rizika i visinu troškova u postupku izdavanja garancija putovanja.

Pasoš, avionska karta i kofer u ruci na aerodromu
Foto: Pixabay.com

Izmenama koje su stupile na snagu, depoziti koje agencije moraju imati poslednjeg dana u mesecu, smanjeni su sa ranijih dve do deset hiljada evra na 300 do 3.500 evra, zavisno od kategotije licence.

Uvedene su i dve niže kategorije licence A10 i A15, sa nižim limitom pokrića garancija putovanja i to licenca A10 do 300 putnika, sa limitom pokrića od 50.000 evra i licenca A15 od 301 do 600 putnika, sa limitom pokrića od 100.000 evra.

Novim pravilnicima je agencijama data mogućnost da promene licencu na nižu kategoriju, sa znatno nižim limitom pokrića.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.