Veliko interesovanje privrednika za tržište od 180 miliona ljudi

Olakšan izvoz u zemlje Evroazije podstiče kvalitet domaćih proizvoda

AgrobiznisBiznis

6.9.2021 08:27 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Olakšan izvoz u zemlje Evroazije podstiče kvalitet domaćih proizvoda Olakšan izvoz u zemlje Evroazije podstiče kvalitet domaćih proizvoda
Carinske olakšice koje su stupile na snagu 10. jula ove godine za trgovinu sa zemljama Evroazijske ekonomske unije, značajno su uticale na rast izvoza... Olakšan izvoz u zemlje Evroazije podstiče kvalitet domaćih proizvoda

Carinske olakšice koje su stupile na snagu 10. jula ove godine za trgovinu sa zemljama Evroazijske ekonomske unije, značajno su uticale na rast izvoza domaćih privednika.

Iz Privredne komore naglašavaju da otkako je sporazum stupio na snagu veliko je interesovanje za izvoz na tržište od 180 miliona ljudi koje uključuje Rusiju, Kazahstan, Belorusiju, Jermeniju i Kirgiziju.

Vina iz vinarije „Aleksandrović“ godinama se piju na ruskom tržištu. Kažu da je svaka izvezena boca i ambasador Srbije. „Samo je važno naći kvalitetnog uvoznika i to je sada sledeći zadatak koji je pred nama“, kaže Božidar Aleksandrović iz vinarije „Aleksandrović“, piše RTS.

Ističe da će carinske olakšice dopirneti da budu konkurentniji na tržištu u poređenju sa francuskim, italijanskim, španskim ili portugalskim vinima.

Uz vino, kozji i ovčji sirevi bez carine mogu na tržište sa više od 180 miliona potrošača. Ali, da bi se do njih stiglo, potrebno je ispuniti posebne standarde, a to podrazumeva dodatna ulaganja i prilagođavanja.

„Ono što se razlikuje u odnosu na naše standarde – ispitivanje sirovog mleka, učestalost tih ispitivanja, ispitivanje gotovih proizvoda, veoma bitan segment je obelažavanje tih proizvoda, tj. ambalaža“, kaže Srđan Kovačević sa farme koza „Beokapra“ iz Kukujevaca.

Navodi da im je trebalo više od dve godine pre nego što su uspeli da zadovolje sve uslove i steknu mogućnost da izvoze na to tržište.

Pored pandemije i teškoća pri izvozu, u 2020. godini iz zemalja Evroazijske unije uvezli smo robu vrednu milijardu i sedamsto miliona dolara, najviše energente – naftu i gas.

Srbija je sa druge strane najviše plasirala jabuke i drugo sveže i smrznuto voće, hulahop čarape, pumpe, kompresore – sveukupno 917 miliona dolara.

„Primetili smo pojačano interesovanje kompanija, kako onih koje već izvoze, tako i onih koje planiraju izvoz. Ljudi pitaju za praktične stvari“, kaže Jelena Ivanković, viši savetnik u Centru za Aziju Privredne komore Srbije.

Očekuje da će ta roba ići bez zastoja i da neće biti ni tehničkih problema koji su se do sada javljali, posebno onih u vezi sa popunjavanjem deklaracija.

Stručnjaci kažu da je važno da se iskoriste kvote koje postoje za određene vrste proizvoda, poput kravljih sireva ili cigareta, jer će njihovo buduće određivanje direktno zavisiti od toga.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...