POSLOVANJE SE VIŠE NIKADA NEĆE VRATITI NA STARO Pandemija ubrzala digitalizaciju i postavila novi temelj razvoja biznisa, zaključci su BIZIT konferencije
6.11.2020 13:28 Autor: Ljiljana Begović
Regionalna konferencija BIZIT održana je u Beogradu sedmi put. Ove godine u izmenjenim uslovima koji su bili prilagođeni epidemijskoj situaciji.
Na dvodnevnom događaju pod nazivom „Nova digitalna realnost“ učestvovali su najznačajniji stručnjaci i lica domaćeg IT sektora čiji je fokus ove godine bio posvećen prilagođavanju modernih tehnologija i novih poslovnih rešenja na aktuelne potrebe i trendove u sferama biznisa, učenja i svega onoga što sve više radimo online.
Zaključci konferencije su da se novoj normalnosti uspešno i brzo prilagođavamo i da povratka na staro neće biti kada je reč o digitalizaciji i njenoj ulozi u svakodnevnom životu.
„Zdravstvena kriza izazvana virusom Covid-19 je kolateralno inicirala ubrzanu digitalizaciju poslovnih procesa u kojoj se naša zemlja sasvim dobro snašla i organizovala“, kaže za Biznis.rs, Vesna Čarknajev direktorka PC Press.
Naša sagovornica naglašava da će pad srpske privrede u ovoj godini biti manji od svetskog proseka i da je to rezultat velikog rada na polju digitalizacije ozbiljnih privrednih subjekata.
Rad i učenje online su naša budućnost i posle pandemije
Nezaobilazna tema ovog foruma bio je rad od kuće i njegov uticaj na poslovanje i dalji razvoj poslovnih sistema.
Učesnici konferencije su dosta razgovarali o radu od kuće, učenju online, društvenom životu u virtualnom svetu i utisak je da su ljudi to prihvatili u većini i doživeli kao korak napred.
„Neophodno je dalje ulaganje u infrastrukturne stabilne sisteme, dizajniranje biznisa u modernom okruženju, spremnom na promene i kontinuirano ulaganje u bezbednost i edukaciju. Edukacija pre svega“, naglašava Čarknajev i dodaje da mi već sada imamo instalirane poslovne sisteme iz kojih ne izvlačimo njihov maksimum, iz tog „jednostavnog“ razloga što nema dovoljno onih koji to umeju.
Nova pravila poslovanja i rad od kuće uglavnom su benefit i za poslodavce i za radnike
Rad od kuće je izmenio mnoga pravila, ali je doneo i mnogo više koristi i poslodavcima i radnicima u odnosu na probleme.
Prednosti rada od kuće su ušteda vremena u dolaženju do posla i odlaženju sa posla, zaposleni su uglavnom zadovoljniji relaksiranim radnim vremenom i opuštenijim uslovima rada, otklonom od kodeksa poslovnog oblačenja.
„Radnici su oslobođeni čekiranja prilikom dolaska i odlaska sa posla, dosta vremena se uštedelo na sastancima. Poslodavci su uštedeli na resursima kao što su poslovni prostor, službeni automobili i slično“, navodi Vesna Čarknajev.
Problemi koje je nova normalnost donela na strani zaposlenih je pre svega nepostojanje standardnih resursa u kućnim uslovima kao što su dovoljno brza internet veza, deljenje kućne infrastrukture sa ukućanima, nedostatak optimalnog radnog prostora i iznad svega izgubljena granica između kućnih i poslovnih obaveza.
Na strani poslodavaca glavni problem je kontrola radnog učinka koju baš nije lako izmeriti i otežano novo zapošljavanje zbog nemogućnosti da se novi kadrovi adekvatno uvedu u posao i usvoje vrednosti kompanije u koju su virtuelno došli.
„Vraćanja na staro neće biti, ali kada prođe zdravstvena kriza privreda će nastaviti razvoj u hibridnom modu, kombinujući najbolje od stare i nove normalnosti“, zaključci su učesnika konferencije BIZIT.