Pandemija ispraznila poslovne četvrti Njujorka

Rad u klasičnim kancelarijama postaje prošlost

BiznisLifestyleZanimljivosti

1.2.2021 14:11 Autor: Ljiljana Begović

Rad u klasičnim kancelarijama postaje prošlost Rad u klasičnim kancelarijama postaje prošlost
Samo 14 odsto od više od milion zaposlenih u Njujorku vratilo se do sredine januara u svoje kancelarije, čime su ugrožene brojne trgovine i mala... Rad u klasičnim kancelarijama postaje prošlost

Samo 14 odsto od više od milion zaposlenih u Njujorku vratilo se do sredine januara u svoje kancelarije, čime su ugrožene brojne trgovine i mala preduzeća na Menhetnu, pokazuju podaci istraživanja kompanije Kastle Systems.

„Ako se ne vrate, mi  ćemo potonuti“, kaže Kenet Meklure (Kenneth McClure), potpredsednik Hospitality Holdings čiji je kafić ‘Midtown’ pre korona virusa bio pun poslovnih ljudi koji sklapaju poslove na ručku i piju koktele nakon napornog dana provedenog u kancelariji.

Hospitality Holdings zatvorio je šest restorana i barova na Menhetnu, od kojih dva trajno, zbog ograničenja koje je prouzrokovala pandemija, a koja je zaustavila kancelarijsku kulturu – koja je Velikoj jabuci svojstvena kao Brodvej.

Foto: Pixabay.com

Prodavnice prekrivene daskama, zatvoreni restorani i prazni kancelarijski prostori,  Covid-19 pretvorio je poznate njujorške poslovne četvrti u gradove duhova s uslužnim kompanijama koje pokušavaju da nađu način da zaposlene vrate u kancelarije nakon pandemije, piše Jakarta Post.

„Klijenti koje ste viđali tri, četiri, pet puta nedeljno su nestali“, kaže Meklure dodajući da uz ubrzanu vakcinaciju, korporacije i preduzetnici pokušavaju da pronađu načine da privuku zaposlene natrag u kancelarije nakon što su proveli veći deo 2020. godine radeći od kuće.

U istraživanju koje je sproveo PricewaterhouseCoopers (PwC) u toku januara 2021. više od 79 odsto zaposlenih reklo je da je rad na daljinu bio uspešan, ali je istraživanje takođe pokazalo da kancelarije još uvek neće otići u istoriju.

Za oko 87 posto zaposlenih poslovni prostor i dalje predstavlja važno mesto za saradnju s članovima tima i izgradnju odnosa, a taj aspekt rada smatraju lakšim i korisnijim uživo nego putem platforme Zoom.

Žena radi na laptopu dok drži dete u krilu
Foto: Pexels.com

Međutim, ono što se promenilo je to da mali broj zaposlenih planira da provede celu radnu nedelju u kancelariji.

„Velika većina zaposlenih kaže da preferiraju hibridni sistem od dva do tri dana rada od kuće i dva do tri dana rada u kancelariji“, kaže jedan od autora istraživanja Denis Kejglar (Deniz Caglar).

Stručnjaci tvrde da bi kompanije trebalo da naprave prenamenu kancelarija iz prostora u kojima radnici dolaze da šalju elektronsku poštu ili telefoniraju, što mogu da rade i od kuće, u privlačnije prostore pogodne za mentorstvo, druženje i podsticanje kreativnosti.

To bi moglo značiti veće i fleksibilnije konferencijske sale umesto manjih prostora, bolje uređenje, otvoreni prostori kao što su balkon i terasa i da se radnici rotiraju u korišćenju radnog prostora umesto da svaki zaposleni ima svoj radni sto. To takođe znači da bi kancelarije trebalo da postanu višenamenske, da poseduju teretane, kafiće, praonice veša i razne druge stvari kako bi se zaposleni osećali da im se isplati da dođu i rade u kancelariji.

Foto: Pixabay.com

Dok svom osoblju nude fleksibilnost, neki veći poslodavci ne okreću leđa poslovnim prostorima i puno ulažu u njujorške poslovne četvrti uprkos nesigurnoj budućnosti zbog pandemije korona virusa.

Facebook je u avgustu 2020. potpisao ugovor o najmu 730.000 kvadratnih metara prostora u centru Njujorka, dok je portparol kompanije Google rekao za AFP da tehnološki div nastavlja da širi svoj kampus.

Greenberg Traurig, advokatska kompanija u kojoj radi više od 400 ljudi u Njujorku, postavilo je štitnike za kijanje, beskontaktne slavine, uređaje za dezinfekciju ruku, uvelo pojačanu ventilaciju i distanciralo radne jedinice. Kompanija će uvesti i rotacije koje najavljuju dolazak zaposlenih u kancelarije.

Lideri poslovnih četvrti nadaju se da će u Njujorku biti više zelenila i više prostora za rad na otvorenom, što nije bio slučaj pre pandemije, kako bi zaposlenima to postala svakodnevnica.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.