Tranzicija autoindustrije ugrožava 500.000 radnih mesta
AutomobiliBiznisHi-techU fokusu
6.12.2021 19:01 Autor: Vladimir Jokanović
Pola miliona radnih mesta bilo bi ugroženo u skladu sa planovima Evropske unije o efektivnoj zabrani automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine, prema evropskim dobavljačima automobila, poslednjem u nizu oštrih upozorenja o troškovima brzog prelaska na tehnologiju bez emisije gasova.
Više od dve trećine od oko 501.000 radnih mesta nestalo bi do 2030. godine, prema ispitivanju koje je sprovelo oko 100 kompanija za Evropsko udruženje dobavljača automobila (CLEPA), što bi otežalo ublažavanje „društvenih i ekonomskih uticaja“ izazvanih masovnom nezaposlenošću, prenosi Financial Review, pozivajući se na FT.
Istraživanje je takođe pokazalo da će biti otvoreno 226.000 novih radnih mesta u proizvodnji električnih delova, smanjujući neto gubitak radnih mesta na približno 275.000 u narednih nekoliko decenija.
Evropska komisija objavila je ove godine plan da eliminiše 100 odsto emisije ugljen dioksida iz novih automobila do 2035. godine, kada bi na snagu trebalo da stupi efektivna zabrana prodaje vozila na fosilna goriva. Iako EK nije naložila da oni budu zamenjeni automobilima na baterije, proizvođači automobila kao što je VW, gotovo da su isključili druge tehnologije.
CLEPA koja predstavlja više od 3.000 dobavljača automobila, već dugo tvrdi da bi upotreba privremenih tehnologija ublažila udarac tranzicije na čistije vidove energije. Prema oceni CLEPA „potrebe društva su previše raznolike za pristup koji odgovara svima“, sugerišući upotrebu zelenog vodinika i hibridnih tehnologija.
Brzina prelaska na električne automobile dovodi automobilsku industriju na ivicu, smatraju stručnjaci, navodeći da bi troškovi razvoja nove tehnologije mogli dovesti do velikih gubitaka radnih mesta. Industriji je potrebna transformacija, ali bez diskontinuiteta, ocenjuju čelnici autoindustrije.