Pijačna delatnost u delikatnoj poziciji

Tržišni udeo pijaca u padu poslednjih 10 godina

AgrobiznisBiznis

20.9.2023 18:02 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Tržišni udeo pijaca u padu poslednjih 10 godina Tržišni udeo pijaca u padu poslednjih 10 godina
Pijace u Srbiji imaju 16 odsto tržišnog udela u ukupnom prometu i prodaji poljoprivrednih proizvoda, što je trend pada u poslednjih 10 godina, usled... Tržišni udeo pijaca u padu poslednjih 10 godina

Pijace u Srbiji imaju 16 odsto tržišnog udela u ukupnom prometu i prodaji poljoprivrednih proizvoda, što je trend pada u poslednjih 10 godina, usled promene navike potrošača i širenja velikih trgovinskih lanaca, rečeno je u Privrednoj komori Srbije (PKS).

Izvršni direktor Poslovnog udruženja „Pijace Srbije“ Savo Duvnjak je kazao da rast prometa na pijacama 2022. godine za 21 odsto u odnosu na 2021. ne znači puno, ako se uzme u obzir rast cena poljoprivrednih proizvoda za više od 30 odsto, prenosi Beta.

„Sve radimo da stimulišemo poljoprivredne proizvođače da ih bude što više na pijacama, a sada ćemo zvanično pokrenuti inicijativu da se stopa PDV-a za naplatu pijačnih usluga neposrednim poljoprivrednim proizvođačima koji prodaju svoje proizvode smanji sa 20 na 10 odsto, što je simboličan, ali u svakom slučaju značajan stimulans“, najavio je Duvnjak na obeležavanju 20 godina postojanja Poslovnog udruženja i Grupacije za pijačnu delatnost Privredne komore Srbije.

On je dodao i da će sa ministarstvima privrede i poljoprivrede pokušati da obezbede stimulanse za proizvođače koji svoje primarne proizvode prodaju na pijacama, a naročito za one koji od primarnih proizvoda pripremaju nove vrednosti, kao što su ajvar, sir i suhomesnati proizvodi.

Sekretar Udruženja za komunalne delatnosti Privredne komore Srbije Dalibor Joknić rekao je novinarima da je pijačna delatnost u delikatnoj poziciji zbog promena u načinu kupovine i sve većeg tržišnog udela trgovina koje prodaju poljoprivredne proizvode.

„Pokušavamo da pijaca postane deo agrarne politike, jer je teško za one koji proizvode voće i povrće da se takmiče sa velikim trgovinskim lancima“, istakao je Joknić.

Kao razlog smanjenja prodaje na pijacama je naveo i nedostatak prodavaca, jer je njihova prosečna starost 58 godina, kao i alternativne načine prodaje poljoprivrednih proizvoda, na primer, putem interneta.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.