Tržišni udeo pijaca u padu poslednjih 10 godina
20.9.2023 18:02 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Pijace u Srbiji imaju 16 odsto tržišnog udela u ukupnom prometu i prodaji poljoprivrednih proizvoda, što je trend pada u poslednjih 10 godina, usled promene navike potrošača i širenja velikih trgovinskih lanaca, rečeno je u Privrednoj komori Srbije (PKS).
Izvršni direktor Poslovnog udruženja „Pijace Srbije“ Savo Duvnjak je kazao da rast prometa na pijacama 2022. godine za 21 odsto u odnosu na 2021. ne znači puno, ako se uzme u obzir rast cena poljoprivrednih proizvoda za više od 30 odsto, prenosi Beta.
„Sve radimo da stimulišemo poljoprivredne proizvođače da ih bude što više na pijacama, a sada ćemo zvanično pokrenuti inicijativu da se stopa PDV-a za naplatu pijačnih usluga neposrednim poljoprivrednim proizvođačima koji prodaju svoje proizvode smanji sa 20 na 10 odsto, što je simboličan, ali u svakom slučaju značajan stimulans“, najavio je Duvnjak na obeležavanju 20 godina postojanja Poslovnog udruženja i Grupacije za pijačnu delatnost Privredne komore Srbije.
On je dodao i da će sa ministarstvima privrede i poljoprivrede pokušati da obezbede stimulanse za proizvođače koji svoje primarne proizvode prodaju na pijacama, a naročito za one koji od primarnih proizvoda pripremaju nove vrednosti, kao što su ajvar, sir i suhomesnati proizvodi.
Sekretar Udruženja za komunalne delatnosti Privredne komore Srbije Dalibor Joknić rekao je novinarima da je pijačna delatnost u delikatnoj poziciji zbog promena u načinu kupovine i sve većeg tržišnog udela trgovina koje prodaju poljoprivredne proizvode.
Pročitajte još:
„Pokušavamo da pijaca postane deo agrarne politike, jer je teško za one koji proizvode voće i povrće da se takmiče sa velikim trgovinskim lancima“, istakao je Joknić.
Kao razlog smanjenja prodaje na pijacama je naveo i nedostatak prodavaca, jer je njihova prosečna starost 58 godina, kao i alternativne načine prodaje poljoprivrednih proizvoda, na primer, putem interneta.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.