GUBITAK NAJVREDNIJEG TURSKOG BRENDA Turkish Airlines u minusu 315 miliona dolara
16.8.2020 08:47 Autor: Redakcija Biznis.rs
Turski avioprevoznik Turkish Airlines objavio je neto gubitak od 2,23 milijarde turskih lira, odnosno 315,9 miliona američkih dolara u drugom tromesečju.
Ovaj gubitak, posledica pandemije koja se odrazila na poslovne rezultate, veći je od projektovanog, koji je bio od 2,13 milijardi turskih lira.
Prodaja ovog avioprevoznika u drugom tromesečju smanjena je za 67 odsto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok je ukupna prodaja u prvom polugodištu iznosila 21,5 milijardi lira, prenosi Tanjug pisanje turskog Dejli Sabaha.
Avioprevoznik je zbog pandemije obustavio unutrašnje i međunarodne letove u aprilu i maju, a postepeno je nastavio letove početkom juna.
Kompanija, koja je najvredniji turski brend, u istom periodu prošle godine zabeležila je neto dobit od 133 miliona lira, a sa poslednjim podacima ovogodišnji neto gubitak povećao se na 4,26 milijardi lira, prenosi bankar.me.
U drugom tromesečju prihodi od kargo prevoza su se povećali 90 odsto u odnosu na isto razdoblje 2019. na dolarskoj osnovi.
Prihodi od putnika i tehnički prihodi smanjili su se 96 odsto, odnosno 61 procenat, dok je konsolidovani promet na bazi američkog dolara opao 72 odsto, a na bazi turske lire 67 procenata.