KORONA POTOPILA KRUZING INDUSTRIJU Za mesec dana demontirana četiri najpoznatija broda

BiznisSvetTurizamVesti

20.8.2020 10:43 Autor: Ljiljana Begović

KORONA POTOPILA KRUZING INDUSTRIJU Za  mesec dana demontirana četiri najpoznatija broda KORONA POTOPILA KRUZING INDUSTRIJU Za  mesec dana demontirana četiri najpoznatija broda
Industrija krstarenja jedan je od najteže pogođenih segmenata turizma, a s obzirom na to da niko još jasno ne vidi svetlo na kraju tunela,... KORONA POTOPILA KRUZING INDUSTRIJU Za  mesec dana demontirana četiri najpoznatija broda

Industrija krstarenja jedan je od najteže pogođenih segmenata turizma, a s obzirom na to da niko još jasno ne vidi svetlo na kraju tunela, najpoznatije svetske kompanije za kruzing putovanja krenule su u smanjenje troškova od kraja jula.

I to smanjenje predviđa, ne samo mirovanje, nego i demontažu, odnosno uništavanje postojećih kruzera koji su poslednjih nedelja završili u Turskoj ili Italiji, u gradovima Aliaga, odnosno Piombino.

Iako svetske kompanije nerado izveštavaju o konkretnim brodovima kojima su namenile „smrt u sekačima“, za sada je poznato da su u Aliagi završila tri broda: brodovi „Monarch“ i „Sovereign“ kompanije „Pullmantur Cruises“, te „Carnival Fantasy“ kompanije „Carnival Cruises“, inače najveće kruzing kompanije u svetu sa sedištem u Sjedinjenim Američkim Državama.

Foto: Pixabay.com

„Smrt“ u Piombinu u naredna tri meseca dočekaće i kruzer „Costa Victoria“, takođe u vlasništvu „Carnival Cruises“, jedan od prvih brodova koji je osuđen na demontažu kao posledicu teške korona krize. Pandemija  kompaniji mesečno iz „džepa izbija“ oko milijardu dolara, koliko je potrebno da bi održavala trenutno usidrenu flotu.

Prema procenama CLIA, najvećeg međunarodnog kruzing udruženja, pandemija je sprečila kružna putovanja za otprilike 32 miliona putnika, a iako su početkom avgusta neke kompanije nastavile putovanja na manjim kruzerima, većina velikih i dalje ne plovi, što se na dnevnoj bazi reflektuje na njihovoj zaradi, odnosno gubicima, piše Novac.hr.

Logičan potez u takvim je uslovima je usidravanje, pa čak i demontaža postojećih brodova, od kojih dobar deo završava u rezačima, dosta ranije nego što bi se to dogodilo u normalnim okolnostima.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.