Manifestacija više okrenuta profesionalcima u sektoru

Sajam turizma gubi na značaju kod putnika, popusti za letovanja u poslovnicama agencija

IzdvajamoTurizam

25.2.2025 14:43 Autor: Ljiljana Begović 9

Sajam turizma gubi na značaju kod putnika, popusti za letovanja u poslovnicama agencija Sajam turizma gubi na značaju kod putnika, popusti za letovanja u poslovnicama agencija
U Beogradu je završen 46. po redu Međunarodni sajam turizma pod sloganom „Jedna karta, bezbroj svetova“. Na sajmu su svoju ponudu iznele vodeće domaće... Sajam turizma gubi na značaju kod putnika, popusti za letovanja u poslovnicama agencija

U Beogradu je završen 46. po redu Međunarodni sajam turizma pod sloganom „Jedna karta, bezbroj svetova“.

Na sajmu su svoju ponudu iznele vodeće domaće i inostrane turističke agencije, avio-kompanije, hoteli, predstavnici destinacija i svi relevantni akteri industrije turizma.

Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije – YUTA, sumirajući utiske sa sajma u razgovoru za Biznis.rs kaže da od ovogodišnjeg sajma nije imao velika očekivanja, već ga vidi kao priliku za susret s kolegama.

“Smatram da ovakve manifestacije sve više postaju B2B događaji i prezentacije za profesionalce, ali ipak mislim da je sajam prošao solidno, uz pristojan broj posetilaca, iako s malim brojem turističkih agencija”, navodi Seničić.

Kada je reč o novim destinacijama, pojavile su se zemlje poput Ekvadora, Sijera Leonea i Venecuele, dok je Kuba ponovo bila prisutna, dok drugih novih destinacija nije bilo na sajmu.

Što se tiče bukiranja letovanja, Seničić napominje da se na sajmu ne realizuje veliki broj uplata, jer svega šest do sedam agencija učestvuje, dok većina nudi sajamske popuste u svojim poslovnicama, gde se ostvaruje mnogo veći promet.

“Popusti su tokom sajma iznosili od 15 do 20 odsto i u većini agencija biće dostupni do 1. marta”, ističe Seničić.

Foto: Biznis.rs

Dve turističke agencije, Big Blue i KonTiki, sa čijim smo predstavnicima razgovarali na sajmu nude popuste od pet i sedam odsto. Popust od pet procenata odnosi se na avansni deo uplate aranžmana do 15. marta, a popust od sedam odsto podrazumeva da se ceo iznos uplati u celosti do tog datuma.

Na sajmu su bile predstavljene i skoro sve popularne destinacije domaće destinacije, kao što su banje, lečilišta, planinski centri, dečija odmarališta. Kao domaćin Srbija se predstavlja sloganom „Srbija. Doživi!“ u organizaciji Turističke organizacije Srbije (TOS).

Iz TOS-a kažu da su posetioci imali prilike da istraže bogatu kulturnu i prirodnu baštinu Srbije, kao i gastronomsku ponudu.

Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović rekla je da je Srbija imala atraktivne ponude i da su srpske banje privukle veliku pažnju.

„Svi izlagači su prilično zadovoljni s obzirom na to da su bile zaista organizovane B2B radionice na kojima je napravljeno puno poslovnih kontakata. Ono što je za nas isto bilo važno je što smo imali priliku da razgovaramo i sa velikim brojem stranih delegacija koje su bile prisutne na Sajmu. Kada pogledamo broj noćenja domaćih turista, preko jedne trećine svih noćenja se realizuje u našim banjama, tako da i to pokazuje koliko je interesovanje naročito domaćih turista za banje veliko, ali mi vidimo i porast dolazaka i noćenja i inostranih turista“, istakla je Labović za RTS.

Uporedo sa Sajmom turizma održan je i 20. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA, koji je okupio vodeće proizvođače i distributere opreme za hotele, restorane i ugostiteljske objekte.

Pod sloganom „Poslužite se uspehom“ ovaj sajam pružio je uvid u najnovije trendove u ugostiteljskoj industriji, od inovativnih rešenja za opremanje hotela do najsavremenijih kulinarskih tehnologija. Ove godine poseban segment bio je posvećen digitalizaciji ugostiteljskih usluga i automatizaciji hotelskog poslovanja.

  • aleks112

    25.2.2025 #1 Author

    Sajam turizma, iako još uvek prisutan, sve više postaje prilika za profesionalce u industriji nego za putnike koji traže konkretne ponude. Popusti za letovanja na sajmu nisu baš nešto što će ljude primorati da kupe, jer većina agencija te iste sitne popuste nudi i van sajma.

    Odgovori

  • Dux011

    25.2.2025 #2 Author

    Ovo je nekako i očekivano…

    Odgovori

  • Jelena

    25.2.2025 #3 Author

    Izgleda da Sajam turizma sve više gubi svoju ulogu kod putnika i postaje događaj za profesionalce. Ako su popusti isti ili bolji u poslovnicama agencija, logično je da većina ljudi tamo i rezerviše putovanja.

    Odgovori

  • DOBRILA

    26.2.2025 #4 Author

    Bas bezveze, nekad je toliko bio posecen sajam turizma..

    Odgovori

  • WanderingSpirit

    26.2.2025 #5 Author

    očigledno je da sajmovi više nisu što su nekad bili…

    Odgovori

  • MAJA

    27.2.2025 #6 Author

    Kao i obicno banje su privukle vekiku paznju

    Odgovori

  • Šone

    1.3.2025 #7 Author

    Normalno, sad svi gledaju da sve odrade od kuće uz što manje muke. Samo ONLINE što bi rekli.

    Odgovori

  • BIJUTI27

    2.3.2025 #8 Author

    danas se sve rezerviše van agencija, preko interneta, direktno sa hotelijerima i prevoznicima, brže, praktičnije i jeftinije.

    Odgovori

  • DUCA

    15.3.2025 #9 Author

    Sajam turizma uvek nudi sjajne popuste za razne turističke destinacija.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.