Sajam turizma gubi na značaju kod putnika, popusti za letovanja u poslovnicama agencija
25.2.2025 14:43 Autor: Ljiljana Begović 2



U Beogradu je završen 46. po redu Međunarodni sajam turizma pod sloganom „Jedna karta, bezbroj svetova“.
Na sajmu su svoju ponudu iznele vodeće domaće i inostrane turističke agencije, avio-kompanije, hoteli, predstavnici destinacija i svi relevantni akteri industrije turizma.
Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije – YUTA, sumirajući utiske sa sajma u razgovoru za Biznis.rs kaže da od ovogodišnjeg sajma nije imao velika očekivanja, već ga vidi kao priliku za susret s kolegama.
“Smatram da ovakve manifestacije sve više postaju B2B događaji i prezentacije za profesionalce, ali ipak mislim da je sajam prošao solidno, uz pristojan broj posetilaca, iako s malim brojem turističkih agencija”, navodi Seničić.
Kada je reč o novim destinacijama, pojavile su se zemlje poput Ekvadora, Sijera Leonea i Venecuele, dok je Kuba ponovo bila prisutna, dok drugih novih destinacija nije bilo na sajmu.
Što se tiče bukiranja letovanja, Seničić napominje da se na sajmu ne realizuje veliki broj uplata, jer svega šest do sedam agencija učestvuje, dok većina nudi sajamske popuste u svojim poslovnicama, gde se ostvaruje mnogo veći promet.
“Popusti su tokom sajma iznosili od 15 do 20 odsto i u većini agencija biće dostupni do 1. marta”, ističe Seničić.

Dve turističke agencije, Big Blue i KonTiki, sa čijim smo predstavnicima razgovarali na sajmu nude popuste od pet i sedam odsto. Popust od pet procenata odnosi se na avansni deo uplate aranžmana do 15. marta, a popust od sedam odsto podrazumeva da se ceo iznos uplati u celosti do tog datuma.
Na sajmu su bile predstavljene i skoro sve popularne destinacije domaće destinacije, kao što su banje, lečilišta, planinski centri, dečija odmarališta. Kao domaćin Srbija se predstavlja sloganom „Srbija. Doživi!“ u organizaciji Turističke organizacije Srbije (TOS).
Iz TOS-a kažu da su posetioci imali prilike da istraže bogatu kulturnu i prirodnu baštinu Srbije, kao i gastronomsku ponudu.
Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović rekla je da je Srbija imala atraktivne ponude i da su srpske banje privukle veliku pažnju.
„Svi izlagači su prilično zadovoljni s obzirom na to da su bile zaista organizovane B2B radionice na kojima je napravljeno puno poslovnih kontakata. Ono što je za nas isto bilo važno je što smo imali priliku da razgovaramo i sa velikim brojem stranih delegacija koje su bile prisutne na Sajmu. Kada pogledamo broj noćenja domaćih turista, preko jedne trećine svih noćenja se realizuje u našim banjama, tako da i to pokazuje koliko je interesovanje naročito domaćih turista za banje veliko, ali mi vidimo i porast dolazaka i noćenja i inostranih turista“, istakla je Labović za RTS.
Pročitajte još:
Uporedo sa Sajmom turizma održan je i 20. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA, koji je okupio vodeće proizvođače i distributere opreme za hotele, restorane i ugostiteljske objekte.
Pod sloganom „Poslužite se uspehom“ ovaj sajam pružio je uvid u najnovije trendove u ugostiteljskoj industriji, od inovativnih rešenja za opremanje hotela do najsavremenijih kulinarskih tehnologija. Ove godine poseban segment bio je posvećen digitalizaciji ugostiteljskih usluga i automatizaciji hotelskog poslovanja.
aleks112
25.2.2025 #1 AuthorSajam turizma, iako još uvek prisutan, sve više postaje prilika za profesionalce u industriji nego za putnike koji traže konkretne ponude. Popusti za letovanja na sajmu nisu baš nešto što će ljude primorati da kupe, jer većina agencija te iste sitne popuste nudi i van sajma.
Dux011
25.2.2025 #2 AuthorOvo je nekako i očekivano…