Audio sistemi u automobilima kakve znamo odlaze u istoriju
25.5.2021 09:01 Autor: Julijana Vincan
Muzika u automobilu bez zvučnika trebalo bi da bude deo svakodnevnice u budućnosti, jer su kompanije Continental i Sennheiser predstavile audio sisteme bez vidljivih zvučnika na Međunarodnoj izložbi potrošačke elektronike (CES) u Las Vegasu.
U pitanju je audio sistem koji pruža algoritam sa svojim surround sistemom koji može jednostavni stereo signal da pretvori u trodimenzionalni. Tonovi se stvaraju vibracijama, a ova nova tehnologija pokazuje da to ne moraju nužno da budu membrane zvučnika kroz koje vazduh vibrira.
Sistem koji je distributer automobila nazvao Ac2ated koristi postojeće površine u automobilu kao rezonantne površine i vibrira sa njima. Ovaj audio sistem je Continental već predstavio 2017. godine, ali tek bi sada trebalo da ova ideja iskoristi svoj pun potencijal zahvaljujući 3D tehnologiji Ambeo kompanije Senheinser.
Kako prenosi Revija HAK, pomenuti audio sistem pokreće algoritam svojim surround sistemom, koji može jednostavni stereo signal da pretvori u trodimenzionalni. Naime, softver automatski pretvara klasični dvokanalni audio signal i, po rečima proizvođača, ovaj sistem smanjuje prostor za instalaciju, kao i težinu zvučnog sistema čak do 90 odsto.
Tonovi se stvaraju vibracijama, a to ne moraju nužno da rade membrane zvučnika kroz koje vazduh vibrira, jer je Continental razvio posebne aktuatore (pretvarače) koji akustično koriste prethodno neiskorišćene delove vozila.
Kako se navodi, proizvođač je bio nadahnut klasičnim žičanim instrumentima, koji svoja drvena tela koriste i kao prostor za rezonancu. U poređenju sa prvom verzijom Ac2ated, koja je prikazana 2017. godine, Continental je poboljšao aktuatore kako bi mogao da zadovolji premium zahteve svojih kupaca.
Bez vidljivih zvučnika, rešetke zvučnika u unutrašnjosti takođe nestaju. To nudi dizajnerima enterijera sasvim nove mogućnosti dizajna i ostavlja više prostora u unutrašnjosti vozila. Kako nema ni magneta zvučnika, štede se i prostor i težina vozila. Primera radi, konvencionalni zvučni sistem teži i do 40 kilograma, dok novom sistemu treba samo nekoliko kilograma.
Predviđeno je da sistem krene u serijsku proizvodnju, ali Continental ne očekuje da će biti predstavljen na tržištu pre 2022. godine. Do tada će se kupci morati da se zadovolje klasičnim zvučnim sistemima.