GLOBALNA DOMINACIJA KINESKIH ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA Najmnogoljudnija zemlja premašila zapadni svet u proizvodnji ove vrste vozila
21.7.2020 10:04 Autor: Redakcija Biznis.rs



Električni automobili proizvedeni u Kini dominiraće globalniim tržištem, smatra američki poslovni magazin Forbs i navodi da je Kina u koraku sa zapadnim svetom kada je u pitanju proizvodnja ove vrste vozila, pa čak i u nekim segmentima ga je premašila.
U najmnogoljudnijoj zemlji sveta 2019. je bilo 2,58 miliona električnih automobila, u Evropi 970.000 i u SAD 880.000, podaci su Međunarodne agencije za energiju.
Osim toga, u Kini postoji najveći broj stanica za punjenje baterije vozila u odnosu na ostatak planete, a taj broj se povećava i čini 82 odsto od ukupnog povećanja broja takvih stanica u svetu, prenosi Tanjug pisanje portala Bankar.me.
U Kini se proizvode električni automobili vrhunskog kvaliteta i postali su vrlo konkurentni na tržištu, a kao primer za to može se navesti Xpeng P7 koji je sličan Teslinom modelu 3.

Od nula do stotinu kilometara na sat P7 ubrzava za samo 4,7 sekundi i ima vrlo atraktivan dizajn, a njegova cena je 36.000 dolara.
Ovo nije jedini kineski električni automobil koji je konkurentan onima iz ostatka sveta, jer su tu i drugi modeli koji su konkurencija u drugim automobilskim segmentima.
Niža cena, sve bolji kvalitet i atraktivniji dizajn nisu jedine prednosti kineskih automobila, nego postoje i drugi faktori koji ih čine sve konkurentnijim, a jedan od njih je taj da je Kina najveći proizvođač litijuma u svetu – resursa potrebnog za proizvodnju baterija.
SAD proizvode samo dva odsto litijuma u odnosu na ostatak sveta.
Forbs procenjuje da će sadašnja politika zapadnih zemalja onemogućavati dominaciju kineskih električnih vozila i u ovom delu planete, ali je pitanje kada će se to promeniti, odnosno koliko su održive protekcionističke politike.