OD IDEJE DO UNOSNOG POSLA Influenser Strahinja za Biznis.rs: U profil na Instagramu ne morate da uložite ni dinar ako napravite “hit”
BiznisHi-techIntervjuIzdvajamoLifestyle
15.5.2020 12:22 Autor: Ljiljana Begović
Ako nam je cela situacija sa pandemijom korona virusa donela nešto dobro, osim češćeg pranja ruku i boljih higijenskih navika jeste i koriščenje društvenih mreža u prave svrhe. Kada je epidemija skoro celu planetu stavila u socijalni karantin, internet je postao najsigurniji prozor u svet, koji nam je omogućavao da radimo, učimo, da se družimo, edukujemo, zabavljamo…
Mnogi koji društvene mreže i profile na istim doživljavaju kao svoj posao imali su priliku da se još više istaknu, dok su se neki koji su ostali bez posla odlučili da svoju karijeru prebace na društvene mreže.
Jedna od najpopularnijih mreža u Srbiji je Instagram, koju koristi čak 76 procenata korisnika interneta u našoj zemlji. Kako na najbolji način iskoristiti Instagram i ostvariti profit preko ove društvene mreže za Biznis.rs priča Strahinja Ćalović čiji je profil Tatindnevnik za nekoliko meseci dobio više od 50.000 pratilaca.
„Ako se Instagram profil/stranica gleda kao izvor zarade, onda pričamo o influenserima. U Srbiji, kao i u svetu, najviše zarađuju takozvani lifestyle influenseri, odnosno oni koji u bukvalnom prevodu prodaju svoj životni stil širokoj populaciji. To im dozvoljava da sarađuju sa brojnim brendovima iz raznih industrija i samim tim, logično, najviše prostora i imaju za zaradu.“, objašnjava Strahinja za Biznis.rs.
Ako ste se odlučili za sadržaj koji želite da plasirate, a hteli biste da u svoj profil na Instagramu uložite i novac i vreme, možete očekivati zaradu ukoliko vaš profil postane popularan za kratko vreme.
„Ukoliko napravite hit u smislu da imate više od 10.000 pratilaca za kratko vreme,onda može da se dogodi da zarađujete već posle mesec ili dva. Mnogo realnija opcija je da, pod uslovom da uopšte uspete,do zarade dođete nakon godinu ili dve. Mnogi nisu uložili ni dinar, ali su dobrim sadržajem došli do široke publike, a potom i do zarade.“, naglašava Strahinja.
Dobra ideja plus strategija, preduslov su za uspeh na Instagramu
Strahinja kaže da ne postoji pravilo o investiranju u kom se može odrediti cena, ali generalno,ako mnogo ulažete novčano u svoj profil da biste stekli publiku, onda verovatno nešto ne radite kako treba.
Ako ste početnik koji ima ideju, ali ne znate kako da je realizujete najbitnije je da imate strategiju. “ Kada krenete u takav poduhvat morate, makar okvirno,znati koji je vaš plan za narednih 6 meseci. Ako svakoga dana imate problem da smislite šta danas objaviti i slično,znači da niste na dobrom putu. Prvo strategija, ispitivanje tržišta naravno i potom možete krenuti „u akciju“.
Roditeljstvo kao inspiracija za poslovni uspeh
Strahinja je „vlasnik“ profila na Instagramu koji se zove „Tatindnevnik“ , i koji je za samo nekoliko meseci došao do 50.000 pratilaca. Ono što njegov profil razlikuje od ostalih sa sličnim temama je što se na roditeljstvo gleda iz ugla tate, koji se bavi i digitalnim marketingom , pa je uspeo da spoji i lepo i korisno.
„Već dugo se bavim digitalnim marketingom i pritom radim od kuće,i provodim najveći deo dana sa decom (čak i dok radim ). Supruga i ja smo u nekom trenutku shvatili da nas je roditeljstvo skroz obuzelo, te da bismo voleli i da kreiramo nešto tim povodom. Normalno, s obzirom na iskustvo u toj oblasti očekivao sam da krajnji proizvod bude dobrog kvaliteta, ali je trenutak, sama dečija maštovitost i lucidnost, i dobro pogođena niša, dovelo do toga da za svega nekoliko meseci dođemo i do velikog broja pratilaca“, objašnjava Strahinja za Biznis.rs.
Epidemija je „probudila“ mnoge potencijalne influensere
Oni koji već imaju svoj biznis, osetili su naročito za vreme izolacije koliko je bitno imati aktivan i dobro vođen profil na društvenim mrežama.
„Jedna od retkih grana koja je imala pozitivan trend tokom svetske pandemije jeste digitalni marketing. Ljudi su shvatili da zapravo, iako se već tako radi, mnogo više toga može da se uradi, završi, kupi ili proda online. Statistike kod većine influensera su porasle, jer su ljudi u skladu sa dužim boravkom kod kuće još više vremena provodili na internetu, a posebno na društvenim mrežama. Moram i da se ogradim i da kažem da je bilo i negativnih efekata jer su mnogi klijenti otkazali influenserima planirane kampanje upravo zbog krize na svetskom nivou. Međutim kada saberemo ova dva efekta, mislim da je trend ipak bio pozitivan i da će tek biti kada se situacija smiri u potpunosti.“
Budućnost marketinga i u Srbiji definitivno su društvene mreže, ako već niste počeli, Strahinja savetuje da svoj proizvod ponudite i na taj način.
„Ako se ne reklamirate na društvenim mrežama, a bavite se proizvodima/uslugama široke potrošnje,dakle ako je to B2C( buyer to customer) vrsta prodaje, onda su društvene mreže pravi izbor za vas. Na taj način širite tržište, a i delovanje, i logično je da ako to radite pravilno, vaš profit će porasti. Društvene mreže nisu svrha same sebi u poslovnom smislu, već im je poenta da podignu vašu prodaju. Sada smo u fazi kada i oni koji su odbijali da dođu na društvene mreže i na njima predstave svoj biznis,to rade uglavnom zbog (opravdanog) pritiska konkurencije.“
Strahinja Ćalović svoj uspeh na društvenim mrežama deli sa ljudima, organizujući on-line kurs.“Minule zime sam pokrenuo seriju kurseva širom Srbije, a trebalo je i ex-Yu, uglavnom po većim gradovima. Sada sam, zbog situacije, prebacio čitavu edukaciju u digitalni prostor, a namenjena je svima onima koji bi za sebe ili druge vodili društvene mreže na profesionalan način, sa ciljem profita ili kreiranja zajednica odnosno influenser marketinga“, kaže Strahinja za Biznis.rs.