Akcije Amazona tonu
2.8.2024 11:45 Autor: Redakcija Biznis.rs 5
Amazon je objavio slabiji prihod od očekivanog za drugi kvartal i izdao razočaravajuću prognozu za tekući period. Akcije su pale čak šest odsto u produženom trgovanju.
Zarada po akciji iznosila je 1,26 dolara u odnosu na 1,03 dolara po akciji koliko je očekivao LSEG (London Stock Exchange Group). Prihod je iznosio 147,98 milijardi dolara u odnosu na 148,56 milijardi dolara koliko je očekivao LSEG, piše Seebiz.
Na veb-usluge Amazon je zaradio 26,3 milijarde dolara u odnosu na 26 milijardi dolara prihoda, koliko je očekivao StreetAccount, a od oglašavanja 12,8 milijardi dolara u odnosu na 13 milijardi dolara prihoda.
Amazon očekuje da će prihodi u tekućem kvartalu biti između 154 i 158,5 milijardi dolara, što predstavlja rast od osam odsto do 11 odsto u poređenju sa trećim kvartalom prošle godine. Srednja tačka opsega prognoze Amazona bila je 156,25 milijardi dolara, što je manje od prosečne analitičarske procene od 158,24 milijarde dolara, prema LSEG-u.
Amazon nastavlja da beleži spor rast u svom osnovnom maloprodajnom poslovanju kako se konkurencija zahuktava, uglavnom sa diskontnih sajtova kao što su Temu i Shein, koji omogućavaju kineskim trgovcima da prodaju jeftine artikle američkim potrošačima. Prodaja u segmentu online prodavnica porasla je za samo pet odsto u odnosu na prethodnu godinu. Prihodi od usluga prodavaca treće strane, koji uključuju provizije i naknade za otpremu i rukovanje, ubrzali su se, povećavši se za 12 odsto tokom kvartala.
„Malo smo zaostajali u rastu prihoda u Severnoj Americi u odnosu na naše interne procene“, rekao je glavni finansijski direktor Brajan Olsavski (Brian Olsavsky) novinarima u razgovoru nakon izveštaja.
Olsavski je rekao da je uzrok promašaja to što su potrošači birali da kupuju jeftinije proizvode, što je dovelo do niže prosečne prodajne cene (ASP).
„Ono što vidimo je zapravo oko ASP-a i nižeg ASP-a u proizvodima koje kupci izaberu. Oni su i dalje oprezni u svojoj potrošnji i prelaze na proizvode sa nižim ASP-om “, rekao je Olsavski.
Na događaju sa kineskim prodavcima u junu, Amazon je rekao da planira da pokrene diskont koji će sadržati uglavnom artikle bez brenda po ceni ispod 20 dolara, prema prezentaciji koju je pogledao CNBC. Očekuje se da će prodavnica nuditi odeću, potrepštine za dom i druge proizvode.
Amazon očekuje da će operativni prihod u trećem kvartalu biti u rasponu od 11,5 do 15 milijardi dolara, u poređenju sa 11,2 milijarde dolara u istom periodu prošle godine. Analitičari koje je anketirao StreetAccount predviđaju operativni prihod u trećem kvartalu od 15,3 milijarde dolara.
U oblaku, AWS je nadmašio procene, raste za 19 odsto iz godine u godinu, ali jedinica se širi sporijim tempom od kompanija Microsoft i Google. Obe ove kompanije su prijavile rast u oblaku od 29 odsto u svojim izveštajima o zaradi, iako njihovi brojevi uključuju više od infrastrukture oblaka.
Pročitajte još:
Amazonov prihod od oglašavanja porastao je 20 odsto na 12,77 milijardi dolara tokom kvartala, nedostaju procene. Jedinica se pojavila kao jedan od najvećih generatora profita u Amazonu, i dok većina prodaje oglasa i dalje dolazi od sponzorisanih oglasa proizvoda u njegovoj online prodavnici, kompanija je dodala novije ponude i povećala svoj tržišni udeo u segmentu digitalnih oglasa.
Među kompanijama za online oglašavanje, Meta je imala najjači kvartal, zabeleživši rast prihoda od 22 odsto, oglasni posao kompanije Google je porastao za samo 11 odsto u kvartalu. Snap je u objavio da je prihod povećan za 16 odsto u odnosu na godinu ranije.
Neto prihod Amazona se udvostručio u odnosu na prethodnu godinu na 13,5 milijardi dolara, ili 1,26 dolara po akciji, sa 6,75 milijardi dolara, ili 65 centi po akciji, što odražava ogromne napore kompanije za smanjenje troškova.
REA
2.8.2024 #1 AuthorBedak za Dz B
Manja
3.8.2024 #2 AuthorSta je to za Amazon…
Inquiete
4.8.2024 #3 AuthorAmazon odavno nije ono što je bio.
SUNCICA
4.8.2024 #4 AuthorNije to strasno za njih, prezivece
Melisa
5.8.2024 #5 AuthorBice bolje