Foot Locker smanjio poslovna očekivanja

Američki prodavac sportske opreme objavio neočekivani kvartalni gubitak

NovacSvet

6.12.2024 08:21 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Američki prodavac sportske opreme objavio neočekivani kvartalni gubitak Američki prodavac sportske opreme objavio neočekivani kvartalni gubitak
Američki prodavac sportske opreme Foot Locker, pretrpeo je oštar pad akcija nakon što je kompanija objavila neočekivani kvartalni gubitak i smanjila poslovne izglede za... Američki prodavac sportske opreme objavio neočekivani kvartalni gubitak

Američki prodavac sportske opreme Foot Locker, pretrpeo je oštar pad akcija nakon što je kompanija objavila neočekivani kvartalni gubitak i smanjila poslovne izglede za tekuće tromesečje.

Prihod kompanije u fiskalnom trećem kvartalu oslabio je za 1,5 odsto na 1,96 milijardi dolara i bio je neznatno ispod konsenzusa od dve milijarde dolara. Uporediva prodaja porasla je 2,4 odsto, ispod očekivanja od 2,76 odsto, piše momentum.rs.

Bruto margina je porasla 230 baznih poena u odnosu na prošlu godinu, usled smanjenih rasprodaja. Trend rasta bruto margine je nastavljen u odnosu na drugo tromesečje, ali je učinak profitabilnosti bio ispod očekivanja usled izraženijeg promotivnog okruženja.

Kvartalni gubitak je iznosio 33 miliona dolara odnosno 0,34 dolara po akciji u odnosu na prošlogodišnji profit od 28 miliona dolara i konsenzus od 37 miliona dolara.

Na kraju kvartala kompanija je imala gotovinsku poziciju od 211 miliona dolara u odnosu na dug od 445 miliona dolara. Trgovinske zalihe od 1,7 milijardi dolara bile su niže za 6,3 odsto u odnosu na isti dan prošle godine.

Govoreći o neočekivanom gubitku, uprava kompanija je saopštila da je nastao nakon što je „trend potrošnje oslabio posle špica sezone povratak u školu“, a „promotivno okruženje je više izraženo nego što je očekivano“.

Promocije su jedan od kratkoročnih pritisaka koji utiču na kompaniju, koja je takođe pogođena i slabostima kod glavnog partnera, kompanije Nike, koji se nalazi u fazi rebalansiranja proizvodnog miksa. Međutim, uprava kompanije je posvećena dugoročnim odnosima sa Nike-om i dobro ocenjuje korake koje ovaj najveći proizvođač sportske opreme preuzima kako bi preokrenuo poslovanje.

Nike je i dalje dominantan brend u prodaji Foot Locker-a, dok su ostali brendovi činili oko 40 odsto prodaje, u skladu sa prognozama kompanije da do 2026. čine više od 40 odsto ukupne prodaje. Brendovi kao što su Hoka, On, Adidas i New Balance dominirali su u ovom portfoliju brendova.

Uprava kompanije je postala konzervativnija kada je u pitanju prognoza godišnjih poslovnih rezultata. Sada očekuje pad prihoda između 1,5 i 1,0 odsto u odnosu na ranije očekivani raspon -1,0 odsto i +1,0 odsto. Rast uporedive prodaje se očekuje u rasponu 1-1,5 odsto u odnosu na prethodnu prognozu od 1-3 odsto i konsenzus od 1,64 odsto.

Prilagođena dobit po akciji se očekuje da bude 1,20-1,30 dolara, ispod ranije očekivanih 1,50-1,70 dolara (konsenzus 1,55 dolara). Bruto margina se očekuje u rasponu 28,7-28,8 odsto u odnosu na ranije očekivanih 29,5-29,7 odsto i konsenzus od 29,6 odsto.

Nakon objave rezultata akcije Foot Locker-a su pale devet procenata i danas dodatnih 2,7 odsto na 21,4 dolara. Akcije kompanije u tekućoj godini beleže minus od oko 31 odsto.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.