Kineska kompanija u borbi protiv konkurencije dok razvija nove AI servise

Baidu imao najveći pad prihoda u poslednje tri godine

BerzaNovacSvet

21.8.2025 09:07 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Baidu imao najveći pad prihoda u poslednje tri godine Baidu imao najveći pad prihoda u poslednje tri godine
Prihodi kompanije Baidu u drugom kvartalu pali su za četiri odsto na 32,7 milijardi juana (4,6 milijardi dolara), što je njen najveći pad u... Baidu imao najveći pad prihoda u poslednje tri godine

Prihodi kompanije Baidu u drugom kvartalu pali su za četiri odsto na 32,7 milijardi juana (4,6 milijardi dolara), što je njen najveći pad u poslednje tri godine.

Slabljenje osnovnog biznisa internet pretrage i rast konkurencije u oblasti veštačke inteligencije pritisli su rezultate kineske kompanije, iako je njena neto dobit porasla 33 odsto zahvaljujući dugoročnim ulaganjima.

Akcije kompanije pale su do tri odsto po objavljivanju novih rezultata na berzi u Hongkongu.

Baidu se snažno oslanja na Ernie chatbot i generativnu veštačku inteligenciju da podstakne budući rast, ali konkurenciju mu prave otvoreni AI modeli poput DeepSeeka i Qwena, kao i AI aplikacije kompanija ByteDance i Tencent.

Glavni izvor prihoda – online oglašavanje – pao je 15  odsto, dok je prihod od cloud usluga porastao 34 odsto, iznad očekivanja.

Kompanija takođe širi prisustvo u oblasti autonomne vožnje preko servisa Apollo Go, čiji je broj vožnji u junskom kvartalu porastao na 2,2 miliona. Baidu planira da robotaksije, koje već voze u Pekingu, Guangdžouu i Vuhanu, uvede i u Singapuru i Maleziji, dok testove već sprovodi u Hongkongu. Međutim, konkurencija iz zemlje i inostranstva – uključujući Alibabu i Tencent – ostaje velika prepreka.

Uprkos optimizmu da će AI ekosistem dugoročno doneti rast, Bloombergovi analitičari procenjuju da će Baiduovi AI projekti beležiti gubitke naredne tri godine.

 Prilagođeni operativni prihod kompanije pao je 41 odsto na 4,4 milijarde juana, a bruto marža spustila se na 43,9 odsto.

Uz pad od 11 odsto u prihodima njegove streaming platforme iQiyi, Baidu se suočava sa izazovom da stabilizuje osnovni biznis dok pokušava da kapitalizuje ulaganja u veštačku inteligenciju.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.