Low cost koncept i standardne avio-kompanije približile modele poslovanja

Da li je prošlo vreme jeftinih avio-karata?

NovacPoslovanjeTurizam

6.6.2022 08:01 Autor: Stanislav Stanišić 12

Da li je prošlo vreme jeftinih avio-karata? Da li je prošlo vreme jeftinih avio-karata?
„Trenutno je Ryanair daleko najveća kompanija u Evropi, easyJet je na petom mestu, Wizz Air rapidno raste. Takođe, Norwegian se oporavio i raste, Vueling,... Da li je prošlo vreme jeftinih avio-karata?

„Trenutno je Ryanair daleko najveća kompanija u Evropi, easyJet je na petom mestu, Wizz Air rapidno raste. Takođe, Norwegian se oporavio i raste, Vueling, Eurowings, Jet2 i Transavia su stabilizovali operacije i ponovo rastu, a i BlueAir je prebrodio krizu. Volotea i Pegasus izvanredno rade i na njih Covid-19 nije imao velikog uticaja. Oporavio se i Smartwings. Tokom pandemije korona virusa nastale su i neke nove low cost kompanije: Flyr, HiSky, Play i Norse koje za sada vrlo dobro rade“, navodi u razgovoru za Biznis.rs odličan poznavalac vazdušnog saobraćaja u regionu i urednik portala Zamaero Alen Šćuric.

On ističe da sveprisutnost low cost kompanija (LCC) pokazuje da su one nakon Covida-19 povećale svoj tržišni udeo, jer su damping cenama, kako ocenjuje, napale slabe standardne avio-kompanije (legacy carriere).

S druge strane, Igor Vranješević iz agencije Jumbo travel smatra da je low cost koncept u početku bio zanimljiv, ali su vremenom niskotarifne kompanije smanjivale broj promotivnih avio-karata, a redovni avio-prevoznici su se približavali ovom modelu, tako da sada imamo slične cene.

U razgovoru za Biznis.rs Vranješević dodaje da je otežavajuća okolnost za letove niskobudžetnih kompanija to što one koriste manje frekventne aerodrome, što im dodatno umanjuje ekskluzivnost.

„Atraktivnost, posebno u vreme odmora, umanjuje i dozvoljen prtljag koji je kod low cost letova na nivou ličnog, uz strogo određene dimenzije i kilažu. Naravno, za dodatne kofere može da se doplati, ali to često izađe skuplje od samog putovanja“, ističe naš sagovornik, uz podsećanje da povoljne karte mogu da se nađu za sve destinacije iz Beograda, ako se kupuju što ranije, dok je avion prazan.

„Povoljne karte mogu da se nađu za sve destinacije iz Beograda dokle god je avion prazan. Kako kreće prodaja, prvo se prodaju najjeftinije karte kojih ima malo u ponudi pa onda one skuplje i na kraju kada ostane malo mesta u avionu cene su paprene“, ističe Vranješević.

Ovo univerzalno pravilo – da se povoljna avio-karta obezbeđuje što ranijom kupovinom – potvrđuje i Alen Šćuric.

„Kod low-costera je pravilo da je cena niža što se ranije kupi karta. Uz to treba veoma paziti šta se kupuje, da se ne troši novac na nepotrebni prtljag, mesto u avionu, prioritetan ulazak. Kupujte samo ono što vam je neophodno. Vrlo je važno naglasiti da LCC nude i niz dodatnih opcija, kao što su porodični paket, veći razmak između sedišta, osiguranje, rent-a-car, lokalni prevoz…“, objašnjava Šćuric.

Igor Vranješević dodaje da je dobro što za kupljene avio-karte nema doplate ako takse poskupe do polaska na put.

Najskuplja karta uvek rasprodata

Skoro je saopšteno da je najskuplja avio-karta u ponudi ona kompanije Lufthansa na relaciji San Francisko-Frankfurt, koja košta 22.670 evra i konstantno je rasprodata.

„Ovako skupe karte su stvar prestiža, kao što ne možete da objasnite zašto jedan ručni sat košta 150.000 evra. Najskuplje karte su bile za Concord koji je leteo iz Pariza i Londona do Njujorka za malo više od tri sata. Danas su najskuplje karte u prvoj klasi, s tim što je prva klasa raspoloživa samo na širokotrupnim avionima koji ne lete iz Beograda“, prenosi Vranješević.

  • Dragana

    6.6.2022 #1 Author

    Bar nesto dobro

    Odgovori

  • MARKO7

    6.6.2022 #2 Author

    To je prošlo čak pre par godina…

    Odgovori

  • LEPOSAVA

    6.6.2022 #3 Author

    Uvek je moglo da se nadje…i sada ima jeftinih karata

    Odgovori

  • Jovana24

    6.6.2022 #4 Author

    Kao da je vecini gradjana dostupan avionski prevoz… Tako da to povećanje i nije neki problem

    Odgovori

  • Lelica

    6.6.2022 #5 Author

    Nista vise nije jeftino,pa ni avionske karte.

    Odgovori

  • Anna

    6.6.2022 #6 Author

    Vreme low cost još nije gotovo

    Odgovori

  • Dunja5

    6.6.2022 #7 Author

    Treba uvek istrazivati i traziti najbolju opciju, ali posto je sve poskupelo i poskupljuje nista cudno ni za avio prevoz

    Odgovori

  • BOJANA

    6.6.2022 #8 Author

    Pa avio karte su uvek bile skupe.

    Odgovori

  • Emilija

    6.6.2022 #9 Author

    Poskupelo gorivo pa to utice i na cenu karata

    Odgovori

  • TATJANA

    6.6.2022 #10 Author

    Verujem da jeate, obzirom na situaciju

    Odgovori

  • GOCA BG

    6.6.2022 #11 Author

    Cene ce biti vece,ali se i dalje mogu kupiti avio karte po povoljnim cenama…

    Odgovori

  • Joksi

    12.6.2022 #12 Author

    Očekivano je poskupljenje avionskih karata, ali se i dalje mogu naći jeftinije karte.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.