u srbiji zabeležena za 16 odsto veća prodaja nego 2020.

Koja nova vozila su se najviše kupovala u svetu tokom 2021. godine?

AnalizaAutomobiliInvesticijeLifestyle

22.1.2022 13:03 Autor: Miljan Paunović 5

Koja nova vozila su se najviše kupovala u svetu tokom 2021. godine? Koja nova vozila su se najviše kupovala u svetu tokom 2021. godine?
Iako u svetu vlada prilična nestabilnost auto-tržišta, a uzrok je naravno pandemija korona virusa, kupovina novih četvorotočkaša ne izostaje. U Srbiji je prošle godine... Koja nova vozila su se najviše kupovala u svetu tokom 2021. godine?

Iako u svetu vlada prilična nestabilnost auto-tržišta, a uzrok je naravno pandemija korona virusa, kupovina novih četvorotočkaša ne izostaje. U Srbiji je prošle godine čak i porasla.

Naime, tokom 2021. godine prodato je 30.416 novih automobila, što je za 16 odsto više u odnosu na godišnji nivo iz 2020, izjavio je predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin.

Kako je preneo novosadski Dnevnik, Belin je kazao da je protekla godina bila vrlo izazovna kada je u pitanju prodaja novih automobila u Srbiji, ali da je situacija slična i na globalnom nivou.

„Fiat i Škoda su novi automobili koji su se najviše prodavali u 2021. godini, a zatim slede Renault, Toyota, Volkswagen, pa Dacia“, rekao je predsednik Asocijacije i dodao da brendovi poput Mercedesa, Audija i BMW-a imaju svoju stalnu klijentelu.

Za kupce automobila u Srbiji presudna je cena vozila, jer u odnosu na to koliko novca imaju na raspolaganju biraju automobil. Zbog toga se češće odlučuju za polovna vozila, koja koštaju dva do tri puta manje od novih.

Uprkos padu prodaje, pojedini proizvođači beleže solidne rezultate

Auto-industrija u svetu zaostaje u prodaji novih vozila u odnosu na pretpandemijski period, ali trendovi u kupovini u različitim delovima naše planete ukazuju na raznovrsne preference kupaca četvorotočkaša.

Prema pisanju portala Motor1.com, Amerikanci „luduju za SUV (sportsko-terenska vozila) automobilima i pikapovima, Evropljani preferiraju manje automobile, dok se na primer u Australiji, Brazilu i Argentini vozači odlučuju za kamione srednje veličine.

Foto:Pexels.com

U Sjedinjenim Američkim Državama tokom prošle godine najviše se prodavao Ford F serije, sa više od 726.000 vozila. Skoro pet od 100 vozila koja spadaju u ovu kategoriju bila su iz Forda. Na drugom i trećem mestu su automobili iz Ram porodice i Chevrolet Silverado. Njihov kombinovani tržišni udeo iznosio je 11,9 odsto u 2021. godini, četvrti po veličini od 1980. godine. Ford F serija takođe je bila najprodavanije vozilo u Кanadi sa 111.332 jedinice.

Južnoamerikanci vole svoje pikapove. Naime, u Brazilu, najvećem auto-tržištu u Latinskoj Americi, Fiat Stradu je pazarilo 109.107 vozača tokom prošle godine, što je 5,5 odsto ukupnog tržišta. Ovo je bio najbolji rezultat ikada za ovaj mali pikap od njegovog lansiranja 1996. godine. Fiat Strada je postala omiljena i za zabavu i za rad među potrošačima srednje klase koji traže efikasno i sposobno vozilo, piše Motor1.

Na argentinskom, četvrtom najvećem tržištu u Južnoj Americi, najprodavanije vozilo prošle godine bio je Fiat Cronos. Argentinci vole ovaj automobil jer ima pre svega pristupačnu cenu, nije veliki i dobar je za lokalnu vožnju. Toyota Hylux je bila lider na tržištu u Argentini u poslednje tri godine, ali je 2021. zauzela drugo mesto. Volkswagen Amarok zauzeo je treće mesto.

Golf i Peugeot vladaju u Evropi

U Evropi su prošle godine hečbekovi i dalje ostali veoma popularni među kupcima. U Nemačkoj je Volkswagen Golf bio najprodavaniji, ali izgubio je priličan deo udela u prodaji u poslednje tri godine. Domaće registracije modela sada čine 3,5 odsto ukupnog tržišta, što je najniži rezultat od 1980. godine. Najveći izazovi Golfa u Nemačkoj su bili drugi Volkswagen proizvodi – T-Roc i Tiguan su bili druga i treća najprodavanija vozila.

Na drugom najvećem evropskom tržištu automobila u Francuskoj, Peugeot 208 je nadmašio Renault Clio. Prvi put od 2004. godine ova marka automobila prodata je u više jedinica od glavnog konkurenta. Ipak, Dacia Sandero je povećao prodaju za čak 44 odsto u odnosu na 2020. godinu. To niko nije očekivao, pa ni analitičari iz sveta automobila.

Foto: Pixabay.com

Britanci su doživeli neku vrstu transformacije jer je po prvi put od 2009. godine Ford Fiesta pao sa prvog mesta u prodaji novih automobila. Na lidersku poziciju došla je Vauxhall Corsa. U međuvremenu, Tesla Model 3 je zauzeo drugu poziciju, što je bio njegov najbolji rezultat među 10 najvećih automobilskih tržišta na svetu. Na trećem mestu našao se Mini Hardtop sa troja i petoro vrata.

Za razliku od Velike Britanije, tri najbolja automobila u Italiji gotovo da nisu menjala redosled u prošloj godini. Fiat Panda je dominirao prodajom u zemlji sa prodatih 112.298 jedinica, ili tržišnim udelom od 7,6 odsto. Njegov obim je porastao za 1,2 procenta u odnosu na 2020, ali je smanjen za 18,8 odsto u odnosu na 2019. godinu. Fiat 500 i Lancia Ypsilon su bili drugi, odnosno treći. Zajedno su činili 13,8 odsto ukupne prodaje novih automobila u Italiji.

Prva tri četvorotočkaša po prodaji u Španiji činila su dva krosovera – Seat Arona i Hyundai Tucson, i Dacia Sandero. Ipak, Hyundai ima razloga da slavi odličan učinak u Španiji. Tucson je upravo ušao u svoju četvrtu generaciju i pobedio je druge popularne konkurente u segmentu kao što su Nissan Qashqai (14.626 jedinica), Volkswagen Tiguan (7.990) i Peugeot 3008 (16.831).

Na kraju ovog pregleda najprodavanijih novih automobila u svetu za prošlu godinu, pomenimo i to da je u Mađarskoj dominirao Suzuki, sa 15 odsto udela u prodaji, u turskoj Fiat Ega, u Rusiji vozila marke Lada, sa 113.000 isporuka, dok su u Indoneziji dominirala višenamenska vozila (MVP) sa udelom u prodaji od 45 odsto.

Godina u koju smo nedavno zakoračili nije optimistična za auto-industriju, posebno zbog pojave omikron soja korona virusa. Naime, proizvođači četvorotočkaša prilagođavaju svoje poslovanje u zavisnosti od nabavke poluprovodnika i mikročipova, gde se i dalje beleži veliki deficit. Prema prognozama stručnjaka za auto-industriju Ferdinanda Dudenhefera (Ferdinand Dudenhöffer) iz nemačkog Centra za automobilska istraživanja (CAR), celokupni oporavak verovatno će se dogoditi tek u 2023. godini.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...