Lufthansa će dobiti dozvolu EU za kupovinu naslednika Alitalije
13.6.2024 17:42 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Investicija Deutsche Lufthansa AG od 325 miliona evra (351 milion dolara) u italijansku avio-kompaniju ITA Airways biće odobrena od strane Evropske unije, čime će vlada italijanske premijerke Đorđe Meloni (Giorgia Meloni) moći da proda neprofitabilnu imovinu u nastojanju da poboljša državne finansije.
EU komisija za konkurenciju trenutno priprema odluku o odobrenju, nakon što su Lufthansa i italijanska vlada rešile preostale probleme, ističu sagovornici upoznati sa situacijom koji su govorili pod uslovom anonimnosti.
Lufthansa je ranije ove nedelje podnela konačni paket mera koje su umirile EU strahove u vezi sa očuvanjem fer konkurencije, posebno na dugolinijskim rutama, navode izvori. Ovo će takođe pomoći da se cene za potrošače održe niskim, prenosi Bloomberg.
Regulatori imaju rok do 4. jula da donesu odluku o dogovoru. Ipak, sadržaj nacrta odluke mogao bi biti izmenjen pre tog datuma.
Akcije Lufthanse pale su za 4,5 odsto u 15:27 časova na trgovanju u Frankfurtu, smanjujući raniji pad od više od sedam procenata.
Lufthansa želi da preuzme bivšu Alitaliju u dve faze kako bi stekla jače uporište na jednom od najvećih, ali i najkonkurentnijih avio-tržišta u Evropi. Dogovor je bio pod strogim nadzorom Evropske komisije sa sedištem u Briselu, posebno zbog njegovog uticaja na dugolinijske letove.
Uprkos nizu ustupaka, transakcija je izgledala kao da je na ivici propasti nakon što su regulatori nastavili da izražavaju zabrinutost zbog njenog uticaja na transatlantske rute. Ali, u poslednje vreme izvršni direktor Lufthanse Karsten Spohr je izrazio optimizam u vezi sa ishodom istrage u Briselu.
Prema uslovima plana za spasavanje, Lufthansa sa sedištem u Kelnu bi inicijalno kupila 41 odsto naslednika propale Alitalije od italijanske države, sa opcijom da kasnije preuzme ostatak.
Prodaja ITA je ključni deo Meloninih napora da ispuni cilj privatizacije od 20 milijardi evra. Njena desničarska vlada, koja je došla na vlast 2022. godine, računala je na to da više neće morati da plaća za održavanje ITA.
Pročitajte još:
Sa ITA, Lufthansa stiče imovinu koja je decenijama bila neprofitabilna, ali i onu koja opslužuje jedno od najvećih i najkonkurentnijih tržišta u Evropi. Specijalisti za niskobudžetne letove Ryanair Holdings Plc i Easyjet Plc su izgradili velike biznise u Italiji, velikom mediteranskom turističkom centru, piše Bloomberg.
Lufthansa je dokazala da može integrisati i preokrenuti poslovanje nacionalnih podružnica u problemima. Nemačka avio-grupa takođe poseduje Swiss, Austrian kao i belgijski Brussels Air. Ove jedinice su imale koristi od globalnog dometa Lufthanse i zajedničkih ugovora o kupovini aviona, kao i od usmeravanja više posla kroz glavne čvorišta Frankfurta ili Minhena.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.