LVMH objavio rezultate bolje od očekivanja
29.1.2025 10:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Najveća svetska luksuzna kompanija LVMH izvestila je da je prodaja tokom cele godine bila bolja od očekivane, što je do sada najjači znak potencijalnog preokreta u visokom sektoru.
Vlasnik brendova, uključujući Louis Vuitton, Moët & Chandon i Hennessy, objavio je prihod od 84,68 milijardi evra (88,27 milijardi dolara) za 2024. godinu, u poređenju sa 84,38 milijardi evra koje su prognozirali analitičari iz LSEG-a, piše SEEbiz.
Celogodišnja cifra je jednaka organskom rastu od jedan odsto u odnosu na prethodnu godinu, saopštila je kompanija.
Prodaja je, takođe, porasla više nego što se očekivalo u četvrtom kvartalu do decembra, nakon što je pala prvi put od pandemije u prethodna tri meseca. Rast su predvodili potrošači u Evropi, SAD i Japanu, dok je grupa navela kontinuiranu slabost u širem azijskom regionu.
„U 2024. godini, usred neizvesnog okruženja, LVMH je pokazao snažnu otpornost. Ova sposobnost da prebrodimo oluju u veoma turbulentnim vremenima – što je već ilustrovano u mnogim prilikama tokom istorije naše Grupe – je još jedan dokaz snage i relevantnosti naše strategije“, rekao je Bernard Arno (Bernard Arnault), predsednik i izvršni direktor LVMH-a, u izjavi.
Rezultati su vođeni posebno dobrim rezultatima u selektivnoj maloprodajnoj jedinici, koja uključuje Sephoru, kao i parfeme i kozmetiku. Međutim, kritični segmenti mode i kožne galanterije i vina i alkoholnih pića i dalje su zaostajali.
Govoreći tokom prezentacije ubrzo nakon objave, Arno je primetio značajan pad u prodaji konjaka i žestokih pića kompanije, ali je rekao da očekuje oporavak u roku od dve godine, jer je novi tim preuzeo ove poslove.
Dodao je da uprkos tekućim geopolitičkim i makroekonomskim neizvesnostima, izgledi grupe za 2025. su „dobri za početak“.
Francuski gigant luksuzne robe smatra se ključnim za širu industriju luksuza, koja se poslednjih godina suočila sa značajnim pritiskom usled pada prodaje u Kini i širih makroekonomskih prepreka.
Pročitajte još:
Luksuzne akcije su porasle ranije ovog meseca kada je brend Richemont, koji je vlasnik Cartiera, objavio svoju „najvišu ikad“ kvartalnu cifru prodaje. Britanska modna kuća Burberry je prijavila pad prodaje u trećem fiskalnom kvartalu niži od očekivanog, usred tekućeg strateškog pregleda.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.