Nastavljamo sa digitalizacijom, kartice se iz novčanika sele u mobilne telefone
BankeIntervjuInvesticijeNovacPoslovanje
11.5.2022 12:02 Autor: Marko Andrejić 12
NLB Komercijalna banka rezultat je jedne od najsloženijih bankarskih integracija u regionu i dvostrukog spajanja – NLB i Komercijalne banke, ali i integracije Komercijalne banke u matičnu NLB Grupu. Realizacija ovog kompleksnog projekta podrazumevala je više od godinu dana neumornog rada, truda i neverovatne energije više od 500 zaposlenih obe banke, kao i velikog broja spoljnih saradnika i konsultanata. Zahvaljujući njihovoj posvećenosti, znanju i ekspertizi, uspešno smo mapirali i integrisali sve procese i organizacione delove.
Ovako proces nedavno kompletirane integracije i spajanja NLB i Komercijalne banke opisuje predsednik Izvršnog odbora novonastale NLB Komercijalne banke Vlastimir Vuković. U razgovoru za Biznis.rs on govori o tome šta će integracija dva bankarska giganta doneti klijentima, koliko će vremena biti potrebno da se svi naviknu na promene, ali i kakvi su dalji planovi NLB grupe. Takođe, naš sagovornik ocenjuje u kakvom je stanju srpsko bankarsko tržište i kako bi mogao da se kreće kurs dinara u narednom periodu.
„Formirali smo i rebrendirali jednu od najvećih mreža ekspozitura i bankomata u Srbiji, značajno proširili i unificirali zajednički portfolio proizvoda i usluga, optimizovali i redizajnirali čitav set kartica i digitalnih servisa. Usvojili smo sve standarde naše matične NLB Grupe, i uz ogromnu podršku i usmeravanje Narodne banke Srbije uspešno okončali vrlo složen proces pravnog i operativnog spajanja, zahvaljujući kom naša nova banka ima 4,8 milijardi evra vrednu zajedničku aktivu, oko 140.000 više klijenata i za približno 25 procenata veći kreditni portfolio. Međutim, naše najveće dostignuće i najznačajniji zalog za budućnost ostaju naši zaposleni, koje smo ujedinili u jedan tim i ideju – da zajedno stvaramo prave prilike za sve svoje klijente i budemo njihov pouzdan oslonac za sve što dolazi.“
Koliko očekujete da će biti potrebno vremena da se i banka i klijenti naviknu na promene? Gde su najveće razlike u odnosu na dosadašnje funkcionisanje?
„Istina je da sve promene, pa i one nabolje, sa sobom nose dozu nelagode. Za deo klijenata, spajanje banaka podrazumeva nove brojeve računa, kredencijale i podatke, kao i promenu pojedinih servisa i usluga, i kao takvo zahteva strpljenje i vreme potrebno za prilagođavanje. Međutim, naš fokus je, od prvog dana integracije, bio upravo na klijentima i njihovom iskustvu. Investirali smo značajno vreme, energiju i resurse, kako bismo ih pripremili i na vreme i vrlo transparentno informisali o svim promenama koje ih očekuju. Revidirali smo postojeće procese i značajno osnažili kapacitete, kako bismo im bili na raspolaganju za svaki vid podrške. Na taj način smo vrata nove NLB Komercijalne banke otvorili spremni – zajedno sa svojim klijentima.“
Šta će ova integracija doneti vašim klijentima (privredi i građanima), a šta će značiti za dalje poslovanje banke?
„NLB Komercijalna banka poslovaće kao univerzalna banka, jednako fokusirana na građane i privredu – od multinacionalnih kompanija, preko lokalnih i regionalnih projekata, pa sve do malih i srednjih preduzeća i poljoprivrede, gde držimo čak 30 odsto tržišta. Poseban fokus biće na projektima koji doprinose održivom razvoju, jer nam je cilj da budemo vodeća finansijska institucija u finansiranju i podršci zelenim projektima i energetskoj transformaciji naše privrede i društva. Klijentima u svim segmentima nudićemo specijalizovana rešenja, ali na savremen način i kroz digitalne kanale. U narednom periodu planiramo da digitalizujemo većinu svojih usluga, i verujemo da ćemo već za nekoliko godina više od polovine keš kredita isplaćivati online, stambene kredite ugovarati digitalnim kanalima, a platne kartice iz novčanika gotovo potpuno „preseliti“ u mobilne telefone. Naši klijenti već sada mogu da koriste digitalne novčanike, kao i da realizuju keš kredite u potpunosti online. U drugoj polovini godine omogući ćemo im i da na jednako komforan i siguran način otvore račun u našoj banci. Potpisivanje dokumenata, apliciranje za kreditne kartice i kredite putem mobilnih telefona – to je standard koji želimo i planiramo u Srbiji.
Pored toga, bićemo prva i jedina banka u zemlji koja je kompletnu mrežu bankomata zamenila uređajima poslednje generacije. U narednih godinu dana investiraćemo više od šest miliona evra u nabavku i instaliranje 250 najsavremenijih bankomata sa svim postojećim funkcijama – od isplate i uplate dinara i stranih valuta, preko QR čitača i uplate pazara za pravna lica, pa sve do mogućnosti integracije i povezivanja sa ostalim kanalima.“
Bankarski sektor je likvidan i dobro kapitalizovan
Kako ocenjujete trenutno stanje srpskog bankarskog tržišta? Koliko je globalna kriza (od pandemije do Ukrajine) uticala na poslovanje banaka?
„Bankarski sektor u Srbiji, kao i naša centralna banka, visoko su likvidni i dobro kapitalizovani, a samim tim i spremni da odbiju sve potencijalne nalete krize i brzo obezbede stabilnost. To znači da mogu veoma efikasno i bez odlaganja da odreaguju na sve zahteve svojih klijenata, koji mogu da budu spokojni i uvereni u stabilnost poslovanja čitavog bankarskog sektora, kao i u sigurnost svih štednih depozita.“
NLB je najavio da želi da bude lider u regionu kada je reč o bankarskom sektoru. Da li su u planu neke nove akvizicije u susednim zemljama? Možemo li očekivati i neke nove servise?
„Sa prisustvom na šest tržišta Jugoistočne Evrope i gotovo tri miliona aktivnih klijenata, naša matična NLB Grupa jedna je od vodećih bankarskih grupacija sa sedištem i ekskluzivnim fokusom na naš matični region, koji za nas nije samo tačka na mapi, već dom. To znači da nismo samo poslovni subjekt, već aktivan učesnik u stvaranju pozitivnih promena.
Strateški cilj NLB Grupe je da bude banka broj jedan i lider u regionu, i to je neka vrsta putokaza za naše poslovanje, investicije i inovativan pristup tržištu. U poslednje vreme beležimo snažan rast, jer smo nakon uspešne akvizicije Komercijalne banke postali ključni igrač na većini tržišta na kojima poslujemo. Izvesno je da ćemo aktivno tragati za mogućnostima da ovaj trend nastavimo, kako širenjem putem novih spajanja i akvizicija, tako i kroz organski rast – intenzivnim radom na digitalizaciji, vrhunskom korisničkom iskustvu, kao i održivom poslovanju i razvoju.“
Pročitajte još:
Narodna banka Srbije je nedavno, posle dugo vremena, povećala referentnu kamatnu stopu. Da li to znači da građane i privredu čekaju skuplji krediti? Kako očekujete da će se kretati kurs dinara u narednom periodu, s obzirom na dešavanja i očekivanja globalnog finansijskog tržišta?
„Pored odluka centralnih banaka i referentnih stopa, na kamate utiču ponuda i tražnja, ali i konkurencija i rizici. Dakle, kretanje kamata zavisi od velikog broja različitih elemenata, i zbog toga ga je veoma teško predvideti. Izvesno je da će doći do nivelacije kamatnih stopa na nešto viši nivo u narednom periodu.
Što se dinara tiče, trebalo bi napomenuti da je naša domaća valuta izuzetno stabilna, i da je od početka ove veoma izazovne godine održala gotovo istu vrednost u odnosu na evro. Naše nacionalne devizne rezerve su i dalje visoke i uveren sam da ćemo uz efikasnu i odgovornu monetarnu politiku, koju je naša država i do sada vodila, preduprediti veće oscilacije u kretanju kursa dinara.“
IVAN
11.5.2022 #1 AuthorJako lepe vesti samo napred
Lolek
11.5.2022 #2 Authortako je ivo samo jako
Lolek
19.6.2022 #3 AuthorBravoo
MIŠKOVIĆ
11.5.2022 #4 Authormnogo bi bolje da se napredak vidi na računima a ne u tehnološkom napretku 90 % vlasnika računa u našoj zemlji neće koristiti ova rešenja jer nema sredstava na računu
GOCA BG
11.5.2022 #5 AuthorBas tako…
Dzebac
11.5.2022 #6 AuthorSamo napred, digitalizacija preuzima svet!
SRDJAN
11.5.2022 #7 AuthorTelefon ce biti za sve u kakvom sve to pravcu ide.
BRANA19
12.5.2022 #8 AuthorOdavno je telefon za sve postao…
SANJA
12.5.2022 #9 AuthorTo je po mn vec jako dugo aktuelna tema
BOJANA
12.5.2022 #10 AuthorTehnologija brzo napreduje
VOJKAN
12.5.2022 #11 AuthorMnogo brzo se ide prema budućnosti
TINA
12.5.2022 #12 AuthorTehnika je cudo