Koliko košta postavljanje podnih i zidnih obloga?
AnalizaFirme u fokusuNekretninePoslovanje
26.12.2025 14:53 Autor: Ljiljana Begović 0

Ugrađivanje podnih i zidnih obloga jedan je od prvih koraka u uređenju ili renoviranju stambenog i poslovnog prostora. Troškovi ovih radova zavise od više faktora – vrste materijala, površine, stanja podloge, kao i cene rada majstora, koja se razlikuje od grada do grada.
Najzastupljenije zidne i podne obloge i dalje su keramičke pločice, naročito u kupatilima, kuhinjama i hodnicima. Cena samih pločica veoma varira – osnovni modeli mogu se naći po cenama od sedam do 10 evra po kvadratnom metru, dok kvalitetnije, dizajnerske ili pločice velikog formata dostižu i 40 do 50 evra po kvadratu.
Mašinski inženjer Ivan Lukić iz firme ILU term kaže da se rad keramičara prilikom ugradnje kreće u proseku od 15 do 25 evra po kvadratnom metru, zavisno od zahtevnosti posla.
“Ako je potrebno dodatno nivelisanje podloge, hidroizolacija ili složenije sečenje, cena može biti i viša. Ukupno gledano, postavljanje pločica sa materijalom i radom najčešće košta između 20 i 50 evra po kvadratnom metru, dok kod luksuznijih rešenja ta cifra može značajno da poraste”, navodi Lukić.
Kod podnih obloga u dnevnim i spavaćim sobama laminat je i dalje jedno od najpopularnijih rešenja zbog povoljne cene i jednostavne ugradnje. Cena laminata kao materijala uglavnom se kreće od 25 do 40 evra po kvadratnom metru, u zavisnosti od debljine i klase otpornosti. Cena ugradnje laminata, bez materijala, najčešće iznosi između 10 i 20 evra po kvadratu. To znači da kompletan trošak sa radom obično iznosi oko 35 do 60 evra po kvadratnom metru.

Cena parketa od domaćih vrsta drveta, poput bukve ili hrasta, najčešće počinje od 25 do 35 evra po kvadratnom metru, dok kvalitetniji ili gotovi parketi mogu biti i znatno skuplji. Rad majstora za postavljanje parketa, uz eventualno hoblovanje i lakiranje, u proseku košta od 14 do 20 evra po kvadratu. Kada se saberu materijal i rad, ukupna cena parketa često prelazi 40, a neretko i 60 evra po kvadratnom metru.
“Sve veću popularnost imaju i vinil i PVC podovi, koji su otporni na vlagu i jednostavni za održavanje. Oni predstavljaju povoljniju alternativu, jer se cena ugradnje najčešće kreće od pet do 12 evra po kvadratnom metru, dok ukupni trošak sa materijalom obično ostaje niži nego kod laminata ili parketa”, objašnjava Lukić.
Kod zidnih obloga, osim pločica, sve češće se koriste dekorativni paneli, 3D obloge ili imitacije kamena. Njihove cene su veoma različite, ali se uglavnom kreću od 20 evra pa naviše po kvadratnom metru, pri čemu su i troškovi ugradnje često viši zbog složenijeg rada.
“Na konačnu cenu uvek utiču i dodatni faktori, poput pripreme podloge, uklanjanja starih obloga, fugovanja, postavljanja lajsni i pragova, kao i lokacije objekta. U većim gradovima, posebno u Beogradu, cene rada su po pravilu više nego u manjim sredinama. Zbog toga je preporučljivo unapred tražiti detaljnu ponudu i jasno definisati šta je sve uključeno u cenu, kako bi se izbegli neplanirani troškovi”, savetuje naš sagovornik.
Usluge postavljanja podnih i zidnih obloga u 2024. godini, prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, pružalo je 5.621 preduzeće.
Uprkos ogromnoj konkurenciji, već drugu godinu zaredom na prvom mestu prema dobiti nalazi se Rinol d.o.o. iz Surčina. Dobit od 177.291.000 dinara u 2024. godini omogućila im je da budu najbolje plasirani na našoj listi.
Iz ovog preduzeća koje posluje od 2010. godine na zvaničnom sajtu navode da je Rinol godinama ulagao u tehnološki razvoj, prateći najsavremenije evropske i svetske trendove, kao i inovacije.
“Zahvaljujući ovakvom pristupu veoma brzo smo prepoznati kao lider u izradi industrijskih podova, gde smo i danas veoma čvrsto zadržali primat najboljeg, kako kod nas tako i u regionu. Trendovi gradnje industrijskih objekata podrazumevaju izradu industrijskih podova u skladu sa najsavremenijim tehnologijama koje obezbeđuju visok kvalitet, ispunjavanje svih zahteva koji se postavljaju pred investitora prilikom procesa eksploatacije objekta, kao i velike dnevne učinke”, navode iz Rinola.
Kada je reč o materijalima, ovo preduzeće uglavnom nudi betonske, epoksidne, poliuretanske, magnezitne ili podove na bazi akrilata.
Po veličini svrstano kao srednje preduzeće Vila Grad posluje na tržištu Srbije od 2012. godine. Osnovna delatnost kompanije je gradnja komercijalnih prodajnih jedinica, složenih bioskopskih multiplexa, preko industrijskih objekata i retail parkova do modernih i funkcionalnih stambenih prostora. Na drugom mestu liste najboljih našli su se zahvaljujući rezultatu od 108.168.000 dinara u 2024. godini.
Podaci bonitetne kuće CompanyWall pokazuju da je za Vilu Grad prošla godina u finansijskom smislu bila najuspešnija u posmatranom trogodišnjem periodu.
Pročitajte još:
Treće mesto liste najboljih prema dobiti u delatnosti postavljanja podnih i zidnih obloga zauzela je požarevačka firma Market Parket sa rezultatom od 98.556.000 dinara.
Market Parket zastupa nemačku kompaniju laminata Classen, trećeg najvećeg proizvođača na svetu.
“Ono što firmu izdvaja od konkurenata jeste činjenica da je naša kompanija usko specijalizovana za laminat. U našem glavnom magacinu na lageru uvek imamo preko 300.000 kvadratnih metara laminata, tako da ćete u našoj ponudi naći najveći izbor laminata u svim debljinama i klasama”, kažu iz preduzeća Market Parket.
Raste dobit, ali i broj preduzeća u ovoj delatnosti
Potreba za bržim načinom izgradnje objekata koji imaju kvalitetnu i efikasnu izolaciju sve je veća na domaćem tržištu. Ukupan broj firmi u ovoj delatnosti za samo godinu dana porastao je za više od 1.000.
Uz broj preduzeća porasla je i ukupna dobit celog sektora. Prema godinama, kako pokazuju podaci bonitetne kuće CompanyWall, dobit je u 2022. iznosila 1.199.898.000 dinara, u 2023. suma je bila 1.248.161.000 dinara, da bi u 2024. rezultat došao do 1.463.779.000 dinara.















Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.