Nestle ostvario organski rast od 2,2 odsto u 2024. godini
13.2.2025 14:13 Autor: Redakcija Biznis.rs 1
![Nestle ostvario organski rast od 2,2 odsto u 2024. godini](https://biznis.rs/wp-content/uploads/2021/05/sirova-kafa-640x363.jpg)
![Nestle ostvario organski rast od 2,2 odsto u 2024. godini](https://biznis.rs/wp-content/uploads/2021/05/sirova-kafa-750x425.jpg)
![Nestle ostvario organski rast od 2,2 odsto u 2024. godini](https://biznis.rs/wp-content/uploads/2021/05/sirova-kafa-640x363.jpg)
Najveća svetska kompanija za proizvodnju hrane i pića, Nestle, objavila je poslovne rezultate za 2024. godinu.
Ukupna prodaja iznosila je 91,4 milijarde švajcarskih franaka, što je smanjenje od 1,8 odsto u odnosu na 2023. godinu, uključujući negativan uticaj kretanja deviznog kursa od 3,7 odsto i neto dezinvesticiju od 0,3 odsto.
Organski rast dostigao je 2,2 odsto, uz realan interni rast (RIG) od 0,8 odsto i povećanje cena od 1,5 odsto, dok je osnovna marža operativne dobiti iznosila 17,2 odsto. Slobodan protok novca uvećan je na 10,7 milijardi švajcarskih franaka.
Osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti porasla je za 2,5 odsto, zbog čega odbor predlaže povećanje dividendi po akciji na 3,05 švajcarskih franaka.
„Osnovu za ulaganja u rast čini naš novi trogodišnji program uštede troškova od 2,5 milijarde švajcarskih franaka. Dobro napredujemo i već smo ostvarili uštedu od 300 miliona švajcarskih franaka za 2025. godinu. Uprkos makroekonomskoj neizvesnosti, pred nama su brojne mogućnosti i imamo strategiju, resurse i ljude da to i ostvarimo”, istakao je Loran Freks (Laurent Freixe), izvršni direktor kompanije.
Tokom 2024. godine u Srbiji je takođe zabeležen pozitivan organski rast, koji je iznosio 2,1 odsto.
„Prošla godina bila je izazovna za biznis, najviše usled rasta cena sirovina, ali uprkos tome ostvaren je organski rast od tri odsto u regionu Južnog Adrijatika (Srbija, Crna Gora, Severna Makedonija). Rastu su najviše doprinele kategorije lokalno proizvedenih proizvoda (Thomy, Maggi, C, Garden Gourmet), zatim konditorskih, kao i asortiman Nestlé Professional Brenda”, rekla je Marjana Davidović, generalna direktorka Nestlé Srbija, Crna Gora i Severna Makedonija, i dodala da je u projekat implementacije praksi regenerativne poljoprivrede kod dobavljača uloženo 1,8 miliona švajcarskih franaka.
Pročitajte još:
Gledano na nivou cele kompanije, kafa je najviše doprinela rastu sa srednjim jednocifrenim porastom. Prodaja konditorskih proizvoda je porasla po srednjoj jednocifrenoj stopi. Proizvodi za kućne ljubimce su ostvarili nizak jednocifreni rast, dok je prodaja hrane za bebe porasla po niskoj jednocifrenoj stopi.
Očekuje se da organski rast prodaje u 2025. bude veći u poređenju sa 2024. godinom, kao i da osnovna marža operativne dobiti dostigne najmanje 16 odsto uz ulaganja u rast, piše u kompanijskom saopštenju.
Dux011
13.2.2025 #1 AuthorTo je sjajno.