Održan drugi po redu "Let’s Talk eComm" događaj

Od eFiskalizacije do inovacija u načinima plaćanja

ManifestacijeNovacPoslovanjeSrbija

7.9.2022 10:34 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Od eFiskalizacije do inovacija u načinima plaćanja Od eFiskalizacije do inovacija u načinima plaćanja
eCommerce Asocijacija Srbije organizovala je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije drugi po redu događaj u ovoj godini, kome je prisustvovalo više od 100... Od eFiskalizacije do inovacija u načinima plaćanja

eCommerce Asocijacija Srbije organizovala je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije drugi po redu događaj u ovoj godini, kome je prisustvovalo više od 100 privrednika i članica asocijacije.

Cilj skupa koji je održan u utorak, 5. septembra, bio je da se kroz panel diskusije obrade ključne teme digitalnog ekosistema. Događaj se sastojao iz četiri panel diskusije u kojima su učestvovali stručnjaci i predstavnici iz različitih oblasti poslovanja.

Događaj je otvorila Marija Pasuljević, prva izvršna direktorka eCommerce Asocijacije Srbije, zajedno sa Žarkom Malinovićem, sekretarom Udruženja za trgovinu Privredne komore Srvije. Oni su prisutnima poželeli dobrodošlicu, a Marija Pasuljević je istakla da je jedan od glavnih ciljeva eCommerce Asocijacije da prenosi znanje celokupnoj digitalnoj zajednici, te da joj je drago što je to prepoznato, s obzirom na veliki broj ljudi koji je prisustvovao panel diskusijama.

Prvi panel bio je na temu “eFiskalizacija i eFakture”, gde se pričalo o značaju digitalizacije, e-trgovini i benefitima koje nadležne institucije imaju zbog lakšeg nadzora trgovanja od uvođenja novog modela fiskalizacije. Učesnici panela bili su: Saša Dulić, pomoćnik direktora za IT Poreske uprave, Vladimir Pejčić iz Ministarstva finansija, Igor Damnjanović iz Telekoma Srbija i Slađana Marinković iz kompanije DM.

“Digitalizacija i e-commerce promenili su način na koji poslujemo i komuniciramo, pa je od početka pandemije e-commerce postao izuzetno važna tema, kako za učesnike na tržištu, tako i za državu”, istakao je Žarko Malinović, moderator panela.

Na drugom panelu učestvovali su predstavnici vodećih kompanija za dostavu, kako domaću, tako i međunarodnu. Kroz sjajnu diskusiju sa Ivanom Beljićem iz DHL-a, Nikolom Riznićem iz D Expressa, Zoranom Malinovićem iz Wolta i Felipeom Alvesom iz Ananasa obrađene su ključne razlike između dostava, koje se ogledaju pre svega u kompleksnosti koja dolazi iz procedura uvoza/izvoza koji ima najviše uticaja na krajnje korisničko iskustvo. Što se tiče domaćeg tržišta, e-commerce prodaja beleži rast iz godine u godinu i od kompanija koje pružaju usluge dostave se očekuje da ispune sve veća očekivanja krajnjih korisnika, među kojima su jasna komunikacija vremena dostave, poštovanje vremena i pružanje podrške u toku celog procesa. Rešenje ovakvih zahteva pred kompanije stavlja novi fokus – razvoj različitih metoda dostave. Moderator panela bila je Jelena Medojević iz kompanije Philip Morris International.

Treći panel bio je posvećen jednoj od ključnih tema današnjice, a to su podaci. Sagovornici su bili stručnjaci sa dugogodišnjom praksom – Mihailo Ponjavić iz Tehnomanije, ujedno i član upravnog odbora eCommerce Asocijacije Srbije, Predrag Topić – Things Solver, Siniša Nedeljković – Yemora i Milana Majkić – Delhaize. Oni su pričali o preduslovima korišćenja podataka u digitalnom ekosistemu, personalizaciji i podacima koje se koriste u tom procesu, kako bi krajnji kupac bio zadovoljan, ali i o zloupotrebi podataka o kojoj se danas sve više govori. Moderator panela bio je Vladimir Kovač, osnivač Digitalka.

Poslednji panel bio je posvećen temi plaćanja i inovacijama u načinima plaćanja koje omogućavaju brojne nove koristi za kupce i trgovce. One se događaju u fizičkom, ali još više u digitalnom okruženju. Te inovacije se prvenstveno odnose na instrumente bezgotovinskog plaćanja. Jedan od poslednjih primera je nedavno uvođenje Google Pay usluge. A puna, prava elektronska trgovina podrazumeva bezgotovinska plaćanja, na jedan od brojnih mogućih oblika. Rešenja koja su dostupna na domaćem tržištu ne samo da ne zaostaju, već u nekim instrumentima (poput IPS plaćanja QR kodom) i prednjače u odnosu na druge zemlje.

Snažan trend rasta potvrđuju podaci Narodne banke Srbije, koji prikazuju i rast broja i rast vrednosti bezgotovinskog plaćanja na internetu, kao i broja internet prodajnih mesta koja omogućavaju takva plaćanja.

O tim inovacijama i trendovima, pogodnostima, jednostavnosti i prednostima koje donose potrošačima, trgovcima, ali i prosperitetu društva celini, govorili su Tamara Gavrilović iz kompanije VISA, Marko Anđelić iz OTP banke, Branislav Popović iz PayTena, Dejan Tešić, suosnivač kompanije AllSecure, dok je moderator bio Aleksandar Zarić, konsultant SOG-a i prijatelj asocijacije.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.