Slaba potražnja i carine opterećuju automobilsku industriju

Pad prodaje kompanije VolvoCars u avgustu

AutomobiliNovacSvet

4.9.2025 11:03 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Pad prodaje kompanije VolvoCars u avgustu Pad prodaje kompanije VolvoCars u avgustu
Volvo Cars je u avgustu prodao 48.029 automobila, što je pad od devet odsto u odnosu na isti period prošle godine, saopštila je u... Pad prodaje kompanije VolvoCars u avgustu

Volvo Cars je u avgustu prodao 48.029 automobila, što je pad od devet odsto u odnosu na isti period prošle godine, saopštila je u četvrtak švedska kompanija u većinskom vlasništvu kineskog proizvođača automobila Geely.

Prodaja potpuno električnih vozila pala je za 28 procenata, pa su ona činila 20 odsto ukupnog obima prodaje. Kada se ubroje i plug-in hibridi, prodaja elektrifikovanih vozila smanjila se za 17 odsto i obuhvatila 43 odsto ukupne prodaje, prenosi Reuters.

Kompanija je u julu već prijavila nagli pad kvartalnog profita, upozorivši da potražnja ostaje slaba i nestabilna zbog slabljenja poverenja potrošača, dok novi carinski nameti dodatno opterećuju automobilsku industriju.

Volvo Cars sprovodi restrukturiranje poslovanja u Kini i širem regionu Azije i Pacifika kako bi se prilagodio usporenoj prodaji i rastućoj konkurenciji domaćih proizvođača.

Od 1. septembra, na čelo operacija u Aziji i Pacifiku postavljen je Žu Ling, bivši potpredsednik brenda Zeekr, koji je u vlasništvu kompanije Geely i trenutno se priprema za privatizaciju. Volvo se nada da će njegovo iskustvo pomoći jačanju fokusa na regionalno tržište.

Kao deo šire strategije štednje, Volvo je pokrenuo program efikasnosti vredan 18 milijardi švedskih kruna (1,9 milijardi dolara), koji predviđa smanjenje globalne radne snage za oko sedam procenata odnosno 3.000 radnih mesta. U Kini su rezovi najviše pogodili istraživačko-razvojni centar u Šangaju.

Istovremeno, Geely konsoliduje svoje automobilske operacije kroz planirano spajanje brendova Zeekr i Lynk & Co u okviru Geely Automobile Holdings, kako bi se pojednostavila struktura i ojačala konkurentnost.

Analitičari ocenjuju da ove promene odražavaju izazove sa kojima se suočavaju međunarodni brendovi dok kineski proizvođači, poput kompanije BYD, ubrzano šire svoj udeo na tržištu električnih vozila.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.