Ugovor vredan dve milijarde dolara

PepsiCo preuzima kompaniju Poppi

InvesticijeNovacSvet

18.3.2025 10:29 Autor: Redakcija Biznis.rs 4

PepsiCo preuzima kompaniju Poppi PepsiCo preuzima kompaniju Poppi
PepsiCo je sklopio ugovor vredan dve milijarde dolara za kupovinu Poppija, postajući najnovija velika grupa koja je kapitalizovala na rastućem tržištu „prebiotičkih“ pića za... PepsiCo preuzima kompaniju Poppi

PepsiCo je sklopio ugovor vredan dve milijarde dolara za kupovinu Poppija, postajući najnovija velika grupa koja je kapitalizovala na rastućem tržištu „prebiotičkih“ pića za koja se tvrdi da promovišu zdravlje creva.

Poppi, čiji su osnivači prikupili sredstva kroz televizijsku emisiju Shark Tank, jedan je od nekoliko novih brendova gaziranih pića za koji tvrde da promovišu zdrave crevne bakterije i sadrže manje šećera od konvencionalnih bezalkoholnih pića, piše SEEbiz.

Sastojci uključuju sok, sirće i prebiotike, a popularnost pića je delimično podstaknuta viralnim marketingom na TikToku i drugim platformama društvenih medija.

PepsiCo sa sedištem u Njujorku najavio je sporazum u vreme kada kompanije za pakovanu hranu rade na oživljavanju pada prodaje, jer potrošači umorni od inflacije slabije troše. Broj prodatih pića u kompaniji PepsiCo u Severnoj Americi opao je za tri procenta prošle godine, što je pad koji je uključivao nižu prodaju flaširane vode, bezalkoholnih pića Gatorade i ledenog čaja Lipton.

„Više nego ikad, potrošači traže zgodne opcije odličnog ukusa koje odgovaraju njihovom načinu života i odgovaraju na njihovo sve veće interesovanje za zdravlje i dobrobit. Poppi je odličan dodatak našim naporima za transformaciju portfelja kako bismo zadovoljili ove potrebe“, rekao je Ramon Laguarta, izvršni direktor u kompaniji PepsiCo.

Poppi je najveća kompanija za zdrave napitke u SAD sa više od 500 miliona dolara godišnjeg prihoda, a prati je privatni konkurent Olipop, procenjuje Duan Stanford (Duane Stanford), urednik i izdavač trgovinske publikacije Beverage Digest. Maloprodajna prodaja Poppija porasla je za 163 odsto u godini koja se završila 25. januara, rekao je Stanford. On je predvideo da će segment gaziranih pića dostići dve milijarde dolara u prodaji do 2029. PepsiCo je prijavio 27,8 milijardi dolara od prodaje pića u Severnoj Americi u 2024. godini.

Pepsijev rival Coca-Cola prošlog meseca je počeo da snabdeva police američkih supermarketa konkurentskim proizvodom pod nazivom Simply Pop, produžetkom svog brenda voćnih sokova Simply, i ukazao na njegovu popularnost među generacijom Z i milenijumskim potrošačima.

„Dugoročno pitanje je da li će kategorija ovih pića postati razvodnjena sa trenutnim brojem učesnika na tržištu“, dodao je Stanford.

Suosnivač Alison Elsvort (Allison Ellsworth) napravila je Poppi u svojoj kuhinji. Ona i njen suprug Stiven imali su veliki hit 2018. u Shark Tanku, emisiji na ABC TV u kojoj investitori prikazuju preduzetnike i nude podršku kompanijama koje obećavaju. Bivši izvršni direktor Coca-Cole Rohan Oza (Rohan Oza), jedan od investitora u emisiji, odlučio je da finansira poslovanje Elsvortovih preko CAVU Consumer Partners, investicione firme čiji je suosnivač.

Vrednost ugovora od 1,95 milijardi dolara uključuje 300 miliona dolara predviđenih poreskih kredita u gotovini što mu daje neto nabavnu cenu od 1,65 milijardi dolara.

  • Inquiete

    18.3.2025 #1 Author

    Poslovanje im napreduje, bravo!

    Odgovori

  • meli77

    18.3.2025 #2 Author

    Sa Poppi možda postaje pepsi jača ali nemože stići coca colu nikad

    Odgovori

  • SENSEI

    18.3.2025 #3 Author

    Pepsi je postao ekonomski gigant i velesila, reklo bi se

    Odgovori

  • Crni

    31.3.2025 #4 Author

    Može im se

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.