Sve brži pad pošiljke pisama

Pošta Slovenije prošle godine ostvarila za petinu manju dobit

EUNovacPoslovanje

4.8.2025 15:53 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Pošta Slovenije prošle godine ostvarila za petinu manju dobit Pošta Slovenije prošle godine ostvarila za petinu manju dobit
Na nivou grupe, kojoj pripada i logistička kompanija Intereuropa, Pošta Slovenije je prošle godine ostvarila nešto više od 6,2 miliona evra neto dobiti, što... Pošta Slovenije prošle godine ostvarila za petinu manju dobit

Na nivou grupe, kojoj pripada i logistička kompanija Intereuropa, Pošta Slovenije je prošle godine ostvarila nešto više od 6,2 miliona evra neto dobiti, što je petina manje nego godinu pre. Kao što se vidi iz godišnjeg izveštaja, poslovni prihodi su prošle godine porasli za šest odsto, na nešto više od 523 miliona evra.

Država, kao vlasnik Pošte Slovenije, ima pravo na 5,6 miliona evra neto dobiti, navodi se u godišnjem izveštaju objavljenom na sajtu Ajpesa, prenosi SEEbiz.

Unutar grupe, rastom prihoda mogu se pohvaliti Pošta Slovenije, Intereuropa, kompanije EPPS i IPPS, dok su ostale podružnice ostvarile niže poslovne prihode. Od svih prihoda, 54 odsto ostvaruje matična kompanija, a prihodi Intereurope čine 39 odsto.

Na nivou kompanije, Pošta je prošle godine ostvarila nešto više od 295,5 miliona evra prihoda, što je pet odsto više nego u 2023. godini, a poslovnu godinu završila je s gotovo dva miliona evra neto dobiti, što je 50 odsto bolje od rezultata pre godinu dana, koji je iznosio 1,3 miliona evra.

Na osnovu implementacije univerzalne poštanske usluge, Pošta je ostvarila 101,5 miliona evra prihoda, nešto manje od milion evra više nego godinu pre. Uprkos povećanju cena, i dalje negativno posluje u spomenutom segmentu, što je rezultat sve bržeg pada pošiljki pisama. Broj univerzalnih usluga prošle je godine prvi put pao ispod sto miliona, na 91,7 miliona, a projekcije za sledeće tri godine predviđaju daljnji pad, na manje od 68 mliona u 2027. godini.

Kako naglašavaju u Pošti, njihovo dugoročno održivo poslovanje zahtevaće veću produktivnost rada, što će, između ostalog, uključivati prilagođavanje broja zaposlenih padu tržišta usluga slanja pisma i osiguranje cenovno konkurentnog poslovanja u segmentu paketnih i logističkih usluga. Fokus ostaje na rastu usluga u segmentu paketnih i logističkih usluga, daljem poboljšanju kvaliteta usluge i korisničkog iskustva te digitalizaciji i automatizaciji poslovanja.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.