Putem interneta u 2022. kupovalo tri četvrtine Slovenaca
21.11.2022 08:57 Autor: Redakcija Biznis.rs 3
U Sloveniji je kupovina preko interneta i dalje u porastu, a raste i korišćenje platnih kartica u odnosu na gotovinu, pokazalo je najnovije istraživanje Masterindex.
Istraživanje je potvrdilo da je internet kupovina sve popularnija praksa, koju podržava 78 odsto Slovenaca, a gotovo petina ih često kupuje na ovaj način. Čak 70 odsto Slovenaca je u oktobru kupovalo putem interneta, podaci su kompanije Mastercard Slovenija.
U skladu s rastućom popularnošću, raste i poverenje Slovenaca u sigurnost ove vrste kupovine. Skeptika je malo, polovina ih se boji zloupotrebe kartice, a trećina ne veruje internet trgovinama i takvim plaćanjima, navodi se u saopštenju, prenosi Seebiz.
Kao i prošle, i ove se godine najviše kupovalo u slovenačkim internet trgovinama. U njima češće kupuje 43 odsto stanovništva, dok petina njih preferira strane online trgovine. Pri kupovini kao načinu plaćanja najčešće se koristila platna kartica.
Najviše Slovenaca još uvek online kupuje odeću, obuću i modne dodatke (58 odsto), elektronske proizvode (38 odsto) i kozmetičke proizvode (26 odsto).
Pre samo dve godine 77 odsto Slovenaca je imalo platnu karticu, u 2022. godini taj udeo se povećao na 87 odsto, što ukazuje na značajan porast u odnosu na prethodnu godinu i više od deset odsto u odnosu na 2020. godinu.
U skladu sa ovim podacima, korišćenje platnih kartica ove godine je poraslo sa 57 na 64 odsto, a najviše kupovina na prodajnim mestima obavljeno je debitnom karticom (53 odsto). Na drugom mestu je plaćanje gotovinom, koje preferira dobra petina Slovenaca.
Istraživanje je, između ostalog, pokazalo da raste i broj onih koji plaćaju telefonima i drugim pametnim uređajima. U proteklih 12 meseci 80 odsto Slovenaca koristilo je plaćanje telefonom i usluge mobilnog bankarstva, od čega 67 odsto mobilnu banku, a 52 odsto mobilni telefon za potvrdu kupovine na internetu.
Pročitajte još:
Ove godine 18 odsto ispitanika izjavilo je da se finansijska situacija njihovog domaćinstva u 2022. godini malo pogoršala, 22 odsto da se blago poboljšala, dok je 47 odsto ostalo isto. Skoro dve trećine odnosno 64 odsto ispitanika smatra da, s obzirom na trenutnu ekonomsku situaciju, sada nije najbolje vreme za veće troškove, poput kupovine nameštaja i skupljih električnih uređaja.
Istraživanje u kojem je učestvovalo 1.000 osoba sprovela je istraživačka agencija Mediana za Mastercard Slovenija.
Anonimni
21.11.2022 #1 AuthorInternet trgovina-uvek podeljena misljenja i uvek ce biti skeptika oji se plasi i onih koji samo tako i kupuju…
GOCA BG
21.11.2022 #2 AuthorInternet trgovina-uvek podeljena misljenja i uvek ce biti skeptika koji se plase i onih koji samo tako i kupuju…
MARE
27.11.2022 #3 AuthorUbrizgana nam je intovencija , kad mozemo mrzi nas