U Srbiji rezultati iznad prosečnih

Snažan rast kompanije Nestle u prvoj polovini godine

NovacSrbijaSvet

28.7.2023 16:26 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Snažan rast kompanije Nestle u prvoj polovini godine Snažan rast kompanije Nestle u prvoj polovini godine
Najveća prehrambena kompanija na svetu Nestle objavila je finansijske rezultate za prvu polovinu 2023. godine. Ukupna prodaja porasla je za 1,6 odsto i iznosi... Snažan rast kompanije Nestle u prvoj polovini godine

Najveća prehrambena kompanija na svetu Nestle objavila je finansijske rezultate za prvu polovinu 2023. godine.

Ukupna prodaja porasla je za 1,6 odsto i iznosi 46,3 milijardi švajcarskih franaka, organski rast dostigao je 8,7 odsto, sa realnim internim rastom od -0,8 odsto i rastom cena od 9,5 odsto. Osnovna marža operativne dobiti iznosi 17,1 odsto, a osnovna zarada po akciji u stranoj valuti porasla je za 11,1 odsto.

„U potrošačkom okruženju koje se brzo menja, mi smo svoje strateške prioritete sprovodili disciplinovano i fokusirano. Na osnovu snažnog učinka u prvoj polovini godine, naša očekivanja za organski rast prodaje za 2023. godinu su se uvećala. Potrošnja u domaćinstvima nakon COVID-a se sada normalizovala, čime se uklonio zastoj u rastu nekih naših kategorija”, izjavio je Mark Šnajder (Mark Schneider), izvršni direktor kompanije.

Na nivou cele grupacije, najveći doprinos organskom rastu imala je kategorija za kućne ljubimce koja je zabeležila dvocifreni rast. Kafa je zabeležila visok jednocifreni rast, sa pozitivnim razvojem prodaje među brendovima i kontinuiranim oporavkom za out-of-home kanale. Ishrana za bebe dostigla je dvocifrenu stopu rasta u velikom broju brendova i geografskih regiona.

Mlečni proizvodi beleže visok jednocifreni rast, uz veliku tražnju za kremama za kafu i pristupačnim obogaćenim mlekom. Konditorski proizvodi su zabeležili dvocifreni rast, dok su gotova jela i pomoćna sredstva za kuvanje zabeležili srednji jednocifreni rast.

Gledano po kanalima, organski rast maloprodaje iznosi osam odsto. Prodaja e-trgovine porasla je za 13,5 odsto, dostigavši 16,7 odsto ukupne prodaje Grupe. Organski rast out-of-home kanala iznosi 17,1 odsto.

U prvoj polovini 2023. godine u Srbiji je takođe zabeležen pozitivni organski rast od 11,9 odsto.

„Većina naših kategorija je ostvarila snažan organski rast, a posebno kategorije za kućne ljubimce, konditorski proizvodi, žitarice, hrana za bebe kao i Nestlé program za profesionalne kupce“, istakla je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za tržišta Srbije, Crne Gore i Severne Makedonije.

Za 2023. godinu u kompaniji Nestle očekuju organski rast prodaje između sedam i osam odsto, dok bi osnovna marža operativne dobiti pri trgovanju trebalo da bude između 17 i 17,5 odsto. Takođe, očekuje se da će osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti porasti između šest i 10 odsto.

  • CIGI

    13.8.2023 #1 Author

    Odlicno, I drze kvalitet. Bravo

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.