Apple najavio automobil bez volana do 2025. godine
AutomobiliHi-techInovacijePreduzetnik
21.11.2021 15:04 Autor: Vladimir Jokanović



Automobilski projekat kompanije Apple o kojem je već bilo reči, ojačao je njene ambicije pod novim rukovodstvom, pa se govori o potpuno novom samovozećem automobilu bez volana i pedala. Unutrašnjost automobila bila bi dizajnirana za vožnju bez ruku, a sedišta u kabini bila bi raspoređena u obliku latiničnog slova „u“.
Ovaj program, poznat kao „Project Titan“ koji se još drži izvan domašaja javnosti pretrpeo je udarac u septembru, kada je izvršni direkor projekta Dag Fild (Doug Field) napustio firmu i prešao u Ford, kako navodi Guardian, pozivajući se na Bloomberg . Apple ipak nije ustuknuo od izazova i sada ima još ambicioznije planove za razvoj električnog vozila.
Novi izvršni direktor projekta softvera Apple Watch, Kevin Linč (Kevin Lynch) postavio je cilj da kompanija u roku od četiri godine konstruiše potpuno samovozeći automobil. Analitičari Bloomberga navode da je pitanje kada će, a ne da li će, kompanija Apple ući u trku na tržištu električnih vozila. Neki izvori tvrde da je Apple već pokrenuo razgovore o partnerstvu sa Volkswagenom.

Stručnjaci navode da je realnije da će Apple udružiti znanje i kapital sa nekim od velikih svetskih proizvođača automobila, nego što će od počatka graditi sopstveno vozilo. Uz strateški riziki eventualnog polaska od nule, koji bi morao da bude ogroman, postoje i velike finansijske implikacije samostalnog poduhvata.
Izveštaji, koje Apple nije želeo da komentariše, navedeno je da su neki od zaposlenih na projektu „Titan“ skeptični u pogledu vremenskog roka, ali da su nedavno postigli napredak u razvoju modela osnovnog sistema za samostalno upravljanje automobila, kao i u domenu procesorskih čipova i naprednih senzora.

Nije sasvim isključeno ni da će Apple pomeriti rok za izlazak svog prvog električnog automobila ne tržište, a ni to da će ponuditi automobil sa manje tehnologije. Pored dizajniranja automobila bez volana, Apple razmatra i ugradnju sistema sa komandama i režim hitnog preuzimanja.
Električna vozila dobila su značajnu podršku investitora, što je pomoglo da izvršni direktor kompanije Tesla Ilon Mask (Elon Musk) postane najbogatiji čovek u svetu. Tržišta kapitalizacija neproverenih kompanije za razvoj i proizvodnju električnih automobila, kao što su Lucid i Rivian, premašila je po vrednosti gigatne automobilske industrije kakvi su VW i Ford.
Oni koji su imali uvid u crteže kompanije Apple, navode da je opcija rasporeda sedišta u obliku slova „u“ preuzeta ideja start ap kompanije električnih vozila Canoo, koji svoj koncept promoviše kao „potkrovlje na točkovima“. Apple je pokrenuo „Project Titan“ još 2014. godine, a od 2015. radi na razvoju samovozećeg automobila i testira ga na bezbednim lokacijama u okolini San Franciska.