OTVARANJE FIRME BEZ STOTINU PAPIRA I ODLASKA NA ŠALTER Osnivanje doo moguće je online uz korišćenje olakšica za nezaposleno lice
IzdvajamoMoja firmaPreduzetnik
16.12.2020 10:44 Autor: Ljiljana Begović
Iako se čini da je otvaranje društva sa ograničenom odgovornošću komplikovan posao i da vam je potrebno nekoliko stotina papira i potvrda, u stvari sve možete završiti sedeći kod kuće.
Ukoliko ste planirali da otvorite doo i iskoristite olakšice za kvalifikovano novozaposleno lice, znajte da sve to možete učiniti online bez odlaska na šaltere. Takođe, nakon otvaranja, u radni odnos se možete prijaviti online. Sve zakonske procedure koje je potrebno obaviti nakon otvaranja doo, mogu se obaviti elektronskim putem.
Pre svega potreban vam je kvalifikovani elektronski sertifikat.
„Ukoliko posedujete kvalifikovani elektronski sertifikat na ličnoj karti (ili od nekog drugog izdavača) možete već sada pokrenuti proces otvaranja doo. Ukoliko ne posedujete kvalifikovani elektronski sertifikat, isti možete pribaviti u roku od nekoliko dana preko sertifikacionih tela“, kaže Gordana Aritonović, poreski savetnik iz PSK Accounting agency.
Naša sagovornica za dobijanje elektronskog sertifikata preporučuje Privrednu komoru Srbije , gde zahtev za sertifikat podnosite online, putem njihovog portala eUsluge PKS.
Nakon podnetog zahteva i plaćanja za izradu sertifikata (koji košta 3.600 dinara), sertifikat se generiše u roku od nekoliko dana. Na e-mail će stići potvrda da je sertifikat generisan i da možete izvršiti preuzimanje. Ovo je i jedini momenat u kome morate izaći iz kuće da biste preuzeli sertifikat u prostorijama PKS.
Nakon pribavljenog elektronskog sertifikata potrebno je da izvršite registraciju doo online putem portala. Na stranici eRegistracija jednočlanog i višečlanog doo pronaći ćete sve informacije za elektronsko otvaranje doo.
Kada dobijete sertifikat drugi korak ka otvaranju doo je elektronska registracija putem portala Agencije za privredne registre. Online resgitracija osim uštede vremena ima još nekoliko prednosti.
„Osnivački akt ne morate da overavate kod notara, kao što je to slučaj sa papirnom registracijom. Dovoljno je da osnivački akt potpišete vašim elektronskim sertifikatom. Takođe,taksa za registraciju je niža u odnosu na papirnu registraciju (taksa iznosi 4.500 dinara kod elektronske registracije, dok kod papirne registracije iznosi 5.900 dinara + overa osnivačkog akta)“, kaže Aritonović.
Prijava u radni odnos
Kada dobijete rešenje o registraciji – koje stiže na e-mail adresu u roku od dva dana od momenta podnošenja registracione prijave, potrebno je da se, kao osnivač, prijavite u radni odnos. Rok za prijavu osnivača u radni odnos je osam dana od dana registracije doo.
Prijavu u radni odnos takođe možete izvršiti online. Prvo je potrebno da izvršite registraciju obveznika – odnosno vašeg novog doo, a nakon toga se prijavljujete kao osnivač šifrom 207 ili ako imate zaposlena lica, njih prijavljujete šifrom 101.
„Naravno, nakon osnivanja doo, ako ste taj deo posla uradili sami, zaista vam već treba knjigovođa. Kod trećeg koraka je i preporuka da prijavu na zaposlenje odradi knjigovođa, a ne vi sami“, objašnjava Aritonović.
Ukoliko ispunjavate uslov za korišćenje olakšica za kvalifikovano novozaposleno lice, biće potrebno da uzmete Uverenja kojima to i potvrđujete. Uverenja takođe možete preuzeti sami putem portala Croso.
Kada završite se prijavom možete otvoriti tekući račun u banci. Neke banke pružaju mogućnost elektronske dostave svih dokumenata, preporuka je da banku pozovete telefonom i raspitate se o uslovima.
Nakon otvaranja tekućeg računa da bi završili registraciju firme morate proći još nekoliko koraka.
„Neophodan je upis u evidenciju stvarnih vlasnika – u roku od 15 dana od dana osnivanja – takođe se završava online preko portala APR u delu Centralna evidencija stvarnih vlasnika. Takođe, obavezno je i podnošenje akontacione poreske prijave za porez na dobit – PP PDP – u roku od 15 dana od dana registracije – prijava se podnosi online preko portala ePorezi“, zaključuje Aritonović.