Biljana Mališić Jut, direktorka maloprodaje MOL Serbia

Svojim kupcima obezbeđujemo vrhunski kvalitet proizvoda i usluga

Poslovanje

27.12.2023 16:06 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Svojim kupcima obezbeđujemo vrhunski kvalitet proizvoda i usluga Svojim kupcima obezbeđujemo vrhunski kvalitet proizvoda i usluga
„Naš cilj je dalje širenje maloprodajne mreže, tako da u pripremi imamo još nekoliko lokacija na važnim putnim pravcima koje planiramo da otvorimo tokom... Svojim kupcima obezbeđujemo vrhunski kvalitet proizvoda i usluga

„Naš cilj je dalje širenje maloprodajne mreže, tako da u pripremi imamo još nekoliko lokacija na važnim putnim pravcima koje planiramo da otvorimo tokom sledeće godine. Sve naše nove lokacije će, osim standardnog dela, u sklopu objekta sada imati i Fresh Corner gde će kupci moći da odaberu nešto iz uvek sveže gastro ponude“, kaže Biljana Mališić Jut, direktorka maloprodaje kompanije MOL Serbia.

U razgovoru za Biznis.rs ona najavljuje novitete planirane za naredni period, a govori i o konkurenciji, snabdevenosti tržišta i dosadašnjem poslovanju.

Letos ste otvorili novu stanicu na Bežaniji, a priprema se i još novih lokacija. Koje još novine možemo očekivati?

„Osim novih stanica, izdvojila bih ono što od letos imamo na svim lokacijama, a to je novo premijum EVO BMB 100 plus gorivo. Ovo gorivo ima trostruki efekat: duži vek motora, bolje performanse i niže emisije štetnih gasova. Navedeni trostruki efekat je sadržan i u EVO Diesel Plus premijum gorivom koji je u prodaji već izvesno vreme. Novom proizvodu uvek treba izvesno vreme da se pozicionira na tržištu, ali primećujemo da je popularna „stotka“ već pronašla svoje kupce koji prepoznaju njene benefite i redovno je ukupuju.

Zauzvrat, mi svake godine nagrađujemo naše lojalne kupce. U nagradnoj igri, koja je sada u toku i traje do 4. januara 2024, svi korisnici programa lojalnosti koji natoče minimum 20 litara bilo kog goriva imaju šansu da osvoje jednu od vrednih nagrada, od kojih je glavna nagrada Mercedes CLA 180. Pored glavne nagrade imamo i nedeljne nagrade, tačnije 18 kartica lojalnosti sa po 20.000 poena na svakoj. Jako je bitno naglasiti da smo kupcima koji se u nagradnoj igri opredele za premijum goriva obezbedili mogućnost da imaju 3x veću šansu za dobitkom!“

MOL Srbija i Agencija za bezbednost saobraćaja petu godinu zaredom nastavljaju projekat „Igra je za decu, dečji život nije igra“. Šta ovaj projekat podrazumeva i kako Vaši kupci reaguju na njega?

„Izuzetno smo ponosni na ovaj projekat, jer se tiče zaštite najmlađih u saobraćaju. Naime, mi smo ovaj projekat pokrenuli sa našim partnerom – Agencijom za Bezbednost Saobraćaja kako bismo sadašnjim i budućim roditeljima omogućili da na besplatnim radionicama koje organizujemo na našim benzinskim stanicama nauče kako da pravilno postave i koriste dečja auto sedišta. Iz godine u godinu, naš projekat raste i razvija se. Ove godine smo tokom leta organizovali besplatne edukacije u 15 gradova širom Srbije. Osim podizanja svesti o važnosti pravilne upotrebe dečjih sedišta, u redovnim istraživanjima vidimo i pomake u smislu smanjenja saobraćajnih nezgoda u kojima stradaju deca, a čiji uzrok je bilo nepravilno korišćenje dečjih auto sedišta.“

U moru ponuda kojima smo svakodnevno zasuti, kako se borite da privučete i zadržite svoje kupce?

„Da, to jeste jedan od najvećih izazova. Naš osnovni postulat je da svojim kupcima prvenstveno obezbedimo vrhunski kvalitet proizvoda i usluga. Uvodimo goriva nove generacije sa vrhunskim performansama, sve naše benzinske stanice rade 24/7, a gastro ponuda je sve bogatija. U isto vreme, važno nam je da našim kupcima pružimo baš one benefite koji su njima potrebni. Zato smo odlučili da uvedemo novi program lojalnosti MOL MOVE koji donosi osveženje i znatne promene kada je u pitanju lokalno tržište.

Cilj tih promena je kreiranje dodatne vrednosti za krajnjeg korisnika, bilo da se radi o pojedincu ili pravnom licu, što je potpuna novina. Koristeći ovu aplikaciju, naši korisnici će moći da ostvare benefite ne samo u Srbiji, već i u zemljama regiona gde MOL Grupa ima svoju maloprodajnu mrežu. MOL MOVE je program koji već funkcioniše u nekoliko zemalja EU  ima više od nekoliko miliona registracija u regionu. Očekujemo da će i u Srbiji naići na odličan odziv naših kupaca.“

Ljudi sve više MOL prepoznaju i po maloprodajnoj ponudi koja se tiče dopunskog asortimana, ne samo goriva, polako menjaju navike u smislu onog što očekuju na benzinskoj pumpi. Po čemu se vaše stanice ističu u ovom delu? Kakva je konkurencija u ovom segmentu?

„Veoma značajan segment našeg poslovanja, pored otvaranja novih stanica i konstantne ponude unapređenih goriva, jeste i transformacija i širenje mreže  benzinskih stanica koje imaju Fresh Corner koncept. U ovom trenutku ukupno 45 benzinskih stanica ima Fresh Corner ponudu: izvanredne kafe – čemu svedoči podatak da je u prethodnih pet godina u Srbiji prodato preko osam miliona šoljica kafe, preukusni hot dog asortiman, sveže pripremljene sendviče i razna peciva. Konkurencija jeste velika, ali kvalitet naših proizvoda i naših robnih marki, kao što su energetska pića i čipsevi, su naša velika prednost.“

U prethodnom periodu bilo je dosta turbulencija na tržištu naftnih derivata. Kako će se tržište u budućem periodu ponašati, prema Vašim predikcijama? Kakva će biti snabdevenost tržišta?

„Istina je da je bilo mnogo izazova sa kojima se već neko vreme suočavamo, a tiču se regulisanja cena goriva u Srbiji i regionu. Intervencija u formiranja cena odražava se na nas, na kupce i na male benzinske stanice koje zbog ograničenih marži imaju problem sa održavanjem likvidnosti. Bilo je izazova i oko snabdevanja gorivom, ali smo to uspešno prevazišli zahvaljujući našoj mreži rafinerija širom regiona. U isto vreme smo započeli i projekat proširenja skladišnih kapaciteta koji upravo privodimo kraju.“

Kako biste ocenili poslovanje MOL-a u prethodnom periodu?

„Uspeh i profitabilnost našeg trenutnog poslovanja, govorim o MOL Grupi u Consumer Service segmentu definisani su maloprodajom goriva. Zahvaljujući našim kapacitetima u preradi nafte, logistici i rasprostranjenoj mreži benzinskih stanica, postali smo vodeća kompanija kada govorimo o maloprodaji goriva u regionu CIE, sa 10 miliona maloprodajnih kupaca i milion transakcija na dan. Uprkos zdravom rastu potrošnje goriva u centralnoj i istočnoj Evropi u poslednjih nekoliko godina, napredak u tehnologiji i nove navike potrošača suštinski su promenili ono što se do sada smatralo maloprodajom goriva.“

Tagovi
PROMO
  • SHALIMAR

    27.12.2023 #1 Author

    Stvarno su profesionalni u poslu,svaka cast!

    Odgovori

  • jevtić

    27.12.2023 #2 Author

    Sve pohvale

    Odgovori

  • DUCA

    27.12.2023 #3 Author

    Ovako treba svaka firma da teži da svojom kupcima obezbedi kvalitet proizvoda i usluga.

    Odgovori

  • Sindi

    28.12.2023 #4 Author

    Ma bravo

    Odgovori

  • Stepa

    28.12.2023 #5 Author

    Svaka čast, tako i treba.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...