Savršenom biznis idejom možete osvojiti svako tržište
Moja firmaPoslovanjePreduzetnik
17.7.2021 12:01 Autor: Ljiljana Begović
Inspirativnih priča o svetski poznatim preduzetnicima koji su svoju originalnu ideju pretočili u unosan biznis ima mnogo. U toj situaciji nalazi se i jedna domaća kompanija koja preti da osvoji tržište od nekoliko stotina miliona stanovnika, pre svega svojom originalnošću.
Direktorka i nosilac cele ideje brenda “Savršeno iznenađenje” Milica Lepojević kaže da je do svog autentičnog biznisa došla tako što je ceo život pravila iznenađenja za sebi drage ljude, porodicu, prijatelje.
Kada se posle 10 godina rada u vazduhoplovstvu zasitila odnosa sa javnošću, shvatila je da je vreme za promenu karijere.
“Tako sam došla na ideju da ću sama da napravim posao koji mi se dopada i koji me čini srećnom, a kroz koji ujedno usrećujem druge ljude. Osnovna ideja od koje sam pošla bila je da je svako od nas jedinstven. Mene i vas ne raduju iste stvari. Ja volim jogu, zdravu hranu, jazz i rock muziku, putovanja, prirodu, igranje i čitanje. Neko drugi voli da gleda TV po ceo dan, živi za to da provodi vreme sa svojim kućnim ljubimcem, jede svaki dan ćevape i obožava adrenalinske sportove. Mene i tu osobu nikako ne mogu usrećiti iste stvari”, kaže Lepojević.
Naša sagovornica navodi da je tako došla na ideju da razvije koncept pravljenja personalizovanih iznenađenja.
Sve počinje od popunjavanja upitnika kroz koji se osoba „upoznaje“: šta voli, čega se plaši, koje su joj svakodnevne aktivnosti, šta je oduvek želela da ostvari, gde radi, koju muziku voli, šta bi uklonila sa ovog sveta da može itd.
“Na osnovu toga mi osmišljavamo svaki put nešto posebno, drugačije, nešto što se namenski pravi za tu osobu. Dakle, ne postoje dva ista iznenađenja. Ni mi u kancelariji ne znamo šta će biti iznenađenje dok ne prođemo ceo ovaj proces. Kada sve osmislimo šaljemo sve to napismeno naručiocu iznenađenja koji ima pravo da traži neke izmene ako želi i onda krećemo u realizaciju. Isprva smo sve to radili samo za fizička lica za rođendane, godišnjice, venčanja, rođenja, završetke škole, pa čak i za razvode, izvinjenja. Takođe, naši klijenti postale su i firme”, objašnjava Milica Lepojević.
Kao i kod svakog započinjanja biznisa često preduzetnici nisu svesni koliko će ih zapravo koštati osamostaljivanje.
“Zanimljivo je da sam inicijalno bila spremna da izdvojim tričavih 3.000 evra za pokretanje svog posla. Kako razvoj biznis plana napreduje, tako shvatate da sa tim možete da otvorite jedino prodaju kokica na pokretnim kolicima. Tako da je moj budžet morao da poraste skoro 10 puta”, naglašava Lepojević.
Takođe, naša sagovornica kaže da joj je i biznis plan bio „pogrešno“ postavljen. Prema njemu, prvi klijent je trebalo da se javi krajem trećeg meseca, a do tada je Savršeno iznenađenje trebalo da se bavi promocijom novog koncepta, edukacijom tržišta itd.
“Zamalo sam pala sa stolice kada se prvi klijent javio prvog dana i kada su za njim usledili i drugi klijenti”, navodi Milica Lepojević.
Milica nije ni znala da kada je počinjala koncept “Savršenog iznenađenja” da će to biti originalna ideja koja ne samo da nije postojala na domaćem već je prva i na svetskom tržištu.
“Kada sam smislila ceo koncept, bila sam toliko oduševljena da sam u trenutku pomislila: Bože, ovo je toliko dobro, da to najverovatnije neko već radi. Znala sam da je to nešto što je ljudima danas preko potrebno jer svi živimo u doba nedostatka vremena i ideja. Zato sam bila spremna da nađem onoga ko se ovim već bavi i da odem i kupim franšizu. Međutim, nakon što sam provela nedelju dana lutanja po internetu, shvatila sam da ovakav biznis ne postoji nigde. Ne postoji ni u Srbiji, ni u Evropi, ni u Americi bukvalno nigde u svetu. Tako je ostalo do današnjeg dana. Savršeno iznenađenje je dakle srpski brend koji jednostavno nema konkurenciju”, kaže Lepojević.
Kako je Miličina ideja jedinstvena i originalna tako su se prve ponude za otkup biznisa javljale već na samom početku.
Nekoliko nedelja nakon što je lansiran biznis javio se potencijalni kupac iz Italije koji je hteo da otkupi firmu i da nastavi da se bavi Savršenim iznenađenjem. Nakon toga su se javljale razne firme sa idejama da se osnuje joint venture (zajednička firma), ali našu sagovornicu ta ideja ortakluka nije interesovala.
“Vremenom se javljalo i mnogo klijenata iz inostranstva koji su se žalili zašto toga nema u njihovoj zemlji. Znala sam da ja ne mogu fizički da budem na svim tim mestima u isto vreme, ali sam želela da koncept Savršenog iznenađenja bude dostupan i drugima i da usrećuje neke ljude na drugim meridijanima. Tako se vremenom izrodila ideja o franšizi – to je po meni idealan koncept jer kupac franšize Savršenog iznenađenja dobija sopstveni posao koji vodi, ali dobija kompletnu pripremu biznisa, vođstvo i kontrolu sa naše strane, početak koji je drastično olakšan u odnosu na klasičan startap put”, navodi Lepojević.
Uskoro će Milica Lepojević sa svojim timom praviti iznenađenja i u inostranstvu, jer svoj biznis “seli” na mnogo isplativije tržište od nekoliko stotina miliona stanovnika.
“Postojala je samo jedna zemlja koja me nikada nije zanimala da je obiđem. I čim u životu negde izgovarate ‘nikada’ i ‘neću’, to vas strefi kao igla za pikado kada sleti direktno u centar. Tako je i meni život ‘smestio’ da sada upravo na tom velikom tržištu otvaram „Savršeno iznenađenje“”, naglašava Lepojević.
Iako će “Savršeno iznenađenje” promeniti adresu, koncept će u osnovi ostati isti.
“I dalje će svako iznenađenje morati da ima minimum dva elementa, materijalni element i doživljaj ili uslugu. Međutim, u pripremi iznenađenja postoji jedna jako važna nit koja se često proteže, a koja je vezana za lokalni ambijent. Na primer, ako pišete pesmu o nekome, a taj neko voli da gleda Državni posao i jede Čoko bananice ili je rođen u Džigolju, onda vi koristite te fore i utkate ih u iznenađenje. Na svakom tržištu postoje te specifičnosti koje određuju preferencije klijenata, a pored toga tu su i različiti ukusi, navike, standardi. Dakle, ostajemo verni formuli, ali znamo da bismo bili savršeni – moramo biti svesni specifičnosti tržišta”, zaključuje Milica Lepojević.