Najnovije poslovne vesti Biznis.rs
90 godina brige za dobar san svojih kupaca

Schlarafia – Dug put od zanatske radionice na Čuburi do moderne fabrike

BiznisBolji posaoLifestyleMoja firmaPreduzetnikZanimljivosti

14.1.2021 11:46 Izmenjeno: 11:13 Autor: Marija Jovanović 0

Schlarafia – Dug put od zanatske radionice na Čuburi do moderne fabrike Schlarafia – Dug put od zanatske radionice na Čuburi do moderne fabrike
Priča o Šlarafiji (Schlarafia) otpočela je daleke 1934. godine i neprekidno se nastavlja u trećoj generaciji naslednika Đorđa Vukasovića, njenog osnivača. Naime, kao mladi... Schlarafia – Dug put od zanatske radionice na Čuburi do moderne fabrike

Priča o Šlarafiji (Schlarafia) otpočela je daleke 1934. godine i neprekidno se nastavlja u trećoj generaciji naslednika Đorđa Vukasovića, njenog osnivača. Naime, kao mladi pitomac srpskog društva „Privrednik“ sa sajma tehnologija u Lajpcigu vraća se pun ideja kako da tapacirani nameštaj učini izdržljivijim.

Godinama je u malenoj radionici na Čuburi pleo žičana jezgra unapređujujući sistem vezivanja opruga, a mnogo godina kasnije mu se u tome pridružio unuk Dejan Kapetanović.

Foto: Schlarafia

On je, još kao dečak, uz dedu savladavao ne samo zanatske veštine već je stekao ljubav prema radu, naučio vredne lekcije o uslužnosti i hranio nasleđenu želju da svojim kupcima učini život lakšim i lepšim kroz unapređivanje podloga za spavanje.

Danas, ova porodična firma proizvodi opremu za spavanje vrhunskog kvaliteta. Osim maloprodajne mreže u Srbiji, prisutna je i u regionu, a svoj izložbeni salon ima i u prestonici Austrije.

Foto: Schlarafia

Zanatska ručna izrada zahteva posvećenost i vreme

Upravo spoj modernog i tradicionalnog čini Šlarafiju posebnom. „Da nismo ostali verni tradiciji izgubile bismo sve vrednosti koje zanatska ručna izrada nosi u pogledu posvećenosti i predanosti svakome za koga se madrac izrađuje. Sa druge strane, da se nismo edukovali i širili svoja znanja ne bismo mogli da napredujemo. Naša znanja ne uključuju samo tehničke veštine, već zadiru u polje zdravstvenih, higijenskih i ekoloških aspekata održivosti postelje“, kaže za Biznis.rs direktorka marketinga Šlarafije Sonja Kapetanović.

Foto: Schlarafia

Dug je put prešla Šlarafija od radionice na Čuburi do moderne fabrike u kojoj se danas proizvode prestižni ručno rađeni dušeci širokog spektra karakteristika. Njihov asortiman zaokružuje  koncept „vrhunske opreme za spavanje“ koji obuhvata ručno rađene tapacirane krevete, naddušeke, bebi dušeke, jorgane i jastuke različite ispune i primene, kao i posteljinu i protektore.

„Tako na primer za izradu jednog žičanog jezgra bračnog madraca našem majstoru je potrebno sat i po vremena da ga isplete, a mašina u toku istog vremena uradi više od 50 ‘običnih jezgara’ „, kaže Kapetanović.

Foto: Schlarafia

Zbog specifičnosti izrade žičanog jezgra, za ovu inovaciju Šlarafija je 2009. godine dobila rešenje o patentu Zavoda za intelektualnu svojinu čime su zaštitili svoj patent koji je jedinstven na tržištu.

„Neretko se dešava da nam se u salonima pojave bake i deke koje za svoje unučiće biraju dušek firme na kojoj i sami spavaju. Lepo je videti vernost naših spavača unutar tri generacije. Iako smo veći deo postojanja bili usmereni na građanstvo poslednju deceniju smo posvetili razvoju hotelskog segmenta i to na insistiranje klijenata koji su hteli da u domaćim hotelima spavaju kao kod svoje kuće“, navodi naša sagovornica.

Holanđani menjaju dušeke na svakih pet godina, Balkanci na 20

Na pitanje koliko novca su ljudi u Srbiji spremni da izdvoje za ovakvu vrstu proizvoda, a da ne smatraju to kao investiciju koja nije neophodna, Kapetanović navodi da Holanđani i Skandinavci imaju najvišu kulturu i svest o važnosti postelje.

Foto: Schlarafia

„Ako poredimo navike stanovnika određenih zemalja u odnosu na frekvenciju zamene dušeka možemo primetiti da Holanđani i Skandinavci prosečno obnavljaju dušeke na pet godina. Njih slede Amerikanci koji na svakih sedam godina kupuju nov dušek, a stanovnici Zapadne Evrope to čine na oko deset godina. Nažalost, na Balkanu dušeci ’opstaju’ u domovima i po dve decenije što nikako nije dobro iz higijenskih i zdravstvenih razloga. S druge strane, činjenica da kupovinu novog modela mobilnog telefona obavljamo svake dve godine govori o tome da je nivo svesti našeg stanovništa na poražavajućem nivou i nezavisna je od kupovne moći“, napominje Kapetanović.

Foto: Schlarafia

Zbog toga je, kako navodi, Šlarafija sprovela naučnu studiju na Farmaceutskom fakultetu u kojoj je kroz kliničke i laboratorijske parametre, kao validaciju i samoprocenjivanje od strane samih korisnika, nedvosmisleno pokazala uticaj dobre podloge za spavanje na kvalitet noćnog odmora, dnevnu rutinu i stepen radne aktivnosti.

Pandemija podstakla privrednike na saradnju

Kada se tokom protekle godine svim privrednicima u poslovanju preprečila situacija sa korona virusom, tim Šlarafije preuzeo je inicijativu kako bi podržao domaće privrednike.

Foto: Schlarafia

„S obzirom da su se domaći turistički objekti našli pred izazovima, mi smo za njih kreirali posebne ponude madraca i opreme za spavanje po posebnim komercijalnim uslovima. Svim zainteresovanim truističkim domaćinstvima smo na raspolaganje stavili svo naše znanje u vidu savetovanja oko odabira vrste postelje, ključnih elemenata kao i različitog cenovnog i kvalitativnog razreda shodno tipu gostiju ka kojima su orjentisani. Mnoge smo usmerili i na Ipard fond namenjen podsticaju turističkih aktivnosti ruralnih područja. Čak smo za vinarije, etno domaćinstva i smeštaje apartmanskog tipa kreirali namenske etikete za dušeke“, napominje direktorka marketinga Šlarafije.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...