SLADAK KAO MED, LAGAN KAO KREM Porodična firma iz Novog Sada bavi se pravljenjem proizvoda namenjenog hedonistima
16.11.2020 15:08 Autor: Ljiljana Begović
Kada imate dobru ideju koju godinama čekate da razvijete i kada vam se konačno sklope kockice onda dobijete proizvod kome ne mogu da odole ni oni okoreli protivnici konzumiranja meda, ako uopšte ima takvih.
Bliss Honey se bavi proizvodnjom krem meda i krem meda sa dodacima koštunjavog voća, liofilizovanog voća, aromatičnog i začinskog bilja, kao i tartufa. Ono po čemu se proizvodi Bliss Honey razlikuju od svega što ste do sada probali jeste kremasta tekstura, kao i interesantne kombinacije koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.
Slađana Rajković Krnjaić je bivša profesorka engleskog jezika u srednjoj školi. Napustila je posao i krenula u novu avanturu proizvodnje krem meda – „Bliss honey“, uz pomoć supruga Dragana, koji radi kao programer, a pčelarstvom se bavi iz hobija. Ova novosadska porodica dobila je ideju da se bavi proizvodnjom krem meda na jednom porodičnom putovanju, jer najmlađi član porodice, obožava med.
„Put od ideje do realizacije bio je izazovan, puno smo radili, trudili se, mnogo novca uložili. Adaptaciju proizvodne hale finansirali smo iz sopstvenih sredstava, a potrebnu mašinu dobili aplicirajući za program „Pokreni se za posao“, čija je misija jačanje preduzetništva u Srbiji“, kaže Slađana za Biznis.rs.
„Uslov da se time bavimo bio je da registrujemo firmu za preradu meda i pogon u kome će se vršiti proizvodnja jer smo kao poljoprivredno gazdinstvo mogli da se bavimo samo primarnom proizvodnjom meda, a ne i preradom, tj. pravljenjm mešavina meda i dodataka. To je zahtevalo potpunu posvećenost pa se time promena profesije sama nametnula“, objašnjava Slađana.
Do finalnog prozvoda prošlo je nekoliko godina
Bliss Honey je osnovan u aprilu 2019. godine, ali razvoj proizvoda je počeo mnogo ranije.
„Mnogo vremena smo posvetili dobijanju idealne teksture i održivosti proizvoda, kao i razvoju receptura. Investirali smo sopstvena sredstva u razvoj proizvoda i proizvodnog pogona, nabavili potrebne mašine i investirali u marketing“, kaže Slađana.
Na pokretanje biznisa naša sagovornica se odlučila iz potrebe za razvijanjem sopstvenog brenda i realizovanja ideje u obliku proizvoda premijum kvaliteta i želje da tržištu ponudi nešto potpuno drugačije.
„Učili smo mnogo o procesu fine kristalizacije meda koji je tada u Srbiji bio nepoznanica, ali trudili smo se da osim nas edukujemo i naše kupce i verujemo da će Bliss Honey postati sinonim za krem med“, navodi Slađana.
Poznat ukus, ali mekši i kremastiji
Proizvode koje pravi Slađana kupuju oni koji uživaju u ukusu meda ali mogu da ga jedu u kombinaciji sa slanim i slatkim proizvodima.
„ Najčešći kupci su hedonisti koji uživaju kombinujući naš med sa raznim sirevima, prelivima, napicima, zatim osobe koje cene zdrave i kvalitetne proizvode i vode takav način života. Idealan je za osobe koje ne vole tečan niti čvrsto kristalisan med“, kaže Slađana.
Krem med se prvenstveno razlikuje od drugih sličnih proizvoda jer ima nežnu, mazivu konzistenciju koja se dobija procesom fine kristalizacije, tj. ubrzavajući prirodan proces kristalizacije meda u kontrolisanim uslovima. Prilikom tog procesa ne dolazi do zagrevanja meda pri čemu med ostaje istog kvaliteta.
Takođe, odličan je za čuvanje jer se ne stvaraju krupni kristali i zadržava svoju kremastu konzistenciju i na sobnoj temperaturi. Krem med je istog ukusa kao tečan, ali gušći i bogatije teksture.
Naša sagovornica kaže da recepte smišlja uglavnom sama, kao i način fotografisanja jela.
„Trudimo se da našim kupcima dajemo zanimljive ideje za korišćenje koje smo, naravno, i sami isprobali. Isprobavamo i recepte domaćih blogera koji se bave hranom“, navodi Slađana.
Online prodaja pomogla je malim proizvođačima da lakše prebrode krizu
Pandemija je uticala, ali i dalje ostavlja posledice na poslovanje, pogotovo malih proizvođača. Bliss Honey iako ne postoji dugo ipak se prilagođava situaciji kao i većina sličnih biznisa.
„Korona kriza nam je donela neke probleme, ali i dalje uspevamo da radimo. Nije iz razloga što nije došlo do smanjenja obima posla, ali jeste iz razloga što nije došlo do velikog povećanja i potencijalnog izvoza na strana tržišta. Fokusirali smo se na online prodaju i tu je primetan rast, ali prodaja u objektima koji su direktno zavisili od turista je drastično opala. Još jedna grana našeg poslovanja na koju očekujemo da će se pandemija odraziti jeste izrada korporativnih poklona jer su budžeti firmi za korporativnu promociju usled nastale situacije znatno smanjeni“ zaključuje Slađana.