Digitalna krofna osvaja svet marketinga

Ukusni saveti koji povećavaju broj pratilaca na Instagramu

BiznisBolji posaoInovacijeIntervjuPreduzetnikU fokusu

27.6.2021 08:01 Autor: Julijana Vincan 1

Ukusni saveti koji povećavaju broj pratilaca na Instagramu Ukusni saveti koji povećavaju broj pratilaca na Instagramu
Jedan od veoma popularnih biznis Instagram profila, Digitalna krofna, nastao je kao uopštena priča Ivane Bogdanović o digitalnom marketingu. Uz pomoć njenih saveta mnogi... Ukusni saveti koji povećavaju broj pratilaca na Instagramu

Jedan od veoma popularnih biznis Instagram profila, Digitalna krofna, nastao je kao uopštena priča Ivane Bogdanović o digitalnom marketingu. Uz pomoć njenih saveta mnogi su naučili kako da ispromovišu online svoje proizvode i usluge, dobivši mnoštvo kvalitetnih informacija o oglašavanju putem društvenih mreža, Google alata, zatim o SEO (optimizaciji sajta), izradi internet prezentacija, kao i o trendovima, koje je rešila da podeli sa drugima kroz svoje iskustvo. Međutim, od inicijalne ideje, njena kreativnost odjeknula je mnogo dalje nego što je planirala.

„Digitalna krofna je mikro blog nastao sa željom da na jednom mestu okupim sve one koje zanima digitalni marketing i trendovi iz te oblasti. Međutim, u trenutku kada sam kreirala profil nisam mogla ni da slutim da vlada toliko interesovanje za tu temu, a posebno za Instagram i pokretanje i razvijanje biznisa na ovoj mreži. To je dovelo do toga da je profil izuzetno brzo dobijao pratioce i za period od samo pet meseci dostigao je brojku od 10.000 pratilaca. Ono na šta sam jako ponosna jeste na sam kvalitet te zajednice i činjenicu da su to sve pravi pratioci koji su tu da nešto nauče, da se informišu, ali i razmenjuju svoje iskustvo sa mnom, koje ja vrlo često i podelim na svojim Instagram pričama“, objašnjava naša sagovornica.

Ivana Bogdanović
Ivana Bogdanović / Foto: Digitalna krofna

Svoje višegodišnje iskustvo u digitalu, Ivana je, kako kaže, stekla kroz rad u banci i u agenciji Represent Communications u kojoj i dalje radi na poziciji Digital Performance direktora.

„Ono što se kod Krofne razlikuje, jeste to što preko nje najviše radim sa pojedincima i preduzetnicima, dok u agenciji sarađujem sa vodećim lokalnim i svetskim brendovima i kompanijama. Što se tiče ulaganja, resurs koji sam najviše utrošila je vreme. S obzirom na to da sam mama male devojčice i da imam stalan posao, najveći izazov je izdvojiti vreme za Digitalnu krofnu koja po prirodi posla zahteva moju potpunu uključenost, pa nisam u prilici da delegiram nekome deo posla. Najbitniji je balans, tako da balansiram na dnevnom nivou kako bih sve uskladila i dala najbolje od sebe na svim poljima“, navodi Bogdanović.

Na pitanje koliko je uopšte potrebno vremena i novca za bavljenje takvim biznisom kao što je Digitalna krofna, Ivana je istakla da to zavisi od same postavke stvari.

„Ne moraju da budu svi stalno dostupni. Pa nije ni hirurg dostupan u svakom trenutku, a radi mnogo kompleksnije zahvate. Zdrav i balansiran život bi trebalo da bude prioritet svih nas, a on kao takav podrazumeva da niste uvek online i da treba ograničiti prisutnost na društvenim mrežama u granicama koje održavaju i razvijaju biznis, ali vam i daju prostora da se odmorite i napunite baterije za nove izazove. Od alata za rad na društvenim mrežama uvek preporučujem one zvanične koje same platforme nude. Uz pravilno tumačenje podataka i razumevanje ciljne grupe, oni mogu biti više nego dovoljni za analizu prethodnih i planiranje daljih koraka“, savetuje naša sagovornica.

Foto: Digitalna krofna

Kako je dodala, imala je u planu da elektronska knjiga „Sa instagramom na ti“ bude o digitalnom marketingu uopšteno, sa osvrtom na sve kanale komunikacije koji se najviše koriste, međutim, njena zajednica, kako voli da oslovljava svoje pratioce, jasno je pokazala da je zanima Instagram.

„Društvene mreže su tokom korone dobile na značaju više nego ikada. Ovo je njihovo zlatno doba i to treba iskoristiti. Logika iza svega toga je jednostavna – vaši kupci su tu, svi su na društvenim mrežama. Bitno je da se jasno definiše ciljna grupa kojoj se obraćate i da kreirate sadržaj za njih, a ne za sebe. Samim tim dolazimo do toga da nije svaka društvena mreža za svaki biznis. Odluka o tome gde ćete plasirati vaš sadržaj isključivo zavisi od toga da li je vaša ciljna grupa na toj mreži. Zato, nemojte otvarati profile samo da biste ih imali. To važi za TikTok i za sve društvene mreže“, naglasila je Bogdanović.

Jedan od njenih saveta je da ukoliko je ciljna grupa biznisa koji neko želi da razvija uglavnom na Instagramu, onda fokus treba da bude na kreiranje kvalitetnog sadržaja za tu društvenu mrežu.

„Na taj način možete ostvariti mnogo bolje poslovne rezultate nego da koristite sve dostupne kanale, a da tamo i nisu vaši kupci ili potencijalni klijenti. Ukoliko se ipak odlučite da imate naloge na više društvenih mreža, moj savet je da sadržaj bude prilagođen svakom kanalu pojedinačno i da prilikom kreiranja vodite računa o formatima i porukama koje su toj mreži namenjene. Davanje vrednosti, kroz bilo koji oblik, daće rezultate. Ljudi su na mrežama da se zabave, informišu, edukuju… Nemojte ih opterećivati, nemojte im na silu prodavati. Gradite poverenje i radite na kvalitetu vaše zajednice, a ne na kvantitetu. Društvene mreže su idealno mesto za održavanje dvosmerne komunikacije sa vašim kupcima i klijentima. Iskoristite to“, naglasila je Ivana.

Foto: Digitalna krofna

Kada je u pitanju pomoć stručnjaka, napomenula je da svi misle da je lako voditi društvene mreže i da je to nešto što svako može da radi, međutim, kako kaže, to uopšte nije tako.

„Upravljanje društvenim mrežama nije objavljivanje postova. Ono zahteva strateški pristup koji za cilj ima ostvarenje nekih poslovnih ciljeva. Potrebna je posvećenost i svako ko to radi na pravi način zna o čemu govorim i zna koliko je tu znanja i rada potrebno da bi se došlo do rezultata. Tajna uspeha je u istrajnosti. Znam da zvuči kao kliše fraza, ali ako zaista verujete u svoju ideju, krenete i ne odustajete, ljudi će prepoznati vaš rad i trud i okupićete one koje to interesuje. Često napominjem da brojka nije bitna, i verujte mi da nije. Ako imate hiljadu pratilaca koji vam veruju, to je mnogo bolje nego 10.000 lažnih koji nemaju interakciju sa vašim sadržajem i, na kraju dana, ne kupuju vaš proizvod ili uslugu. Da sumiram, odlukom da krenete danas i neodustajanjem, već ste na pola puta ka uspehu. Tako je kod mene bilo“, zaključila je naša sagovornica.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...