Uprkos smanjenju potrošnje zbog visokih cena

Amerikanci i dalje troše na putovanja i zabavu

AnalizaPoslovanje

12.5.2024 12:04 Autor: Vladimir Jokanović 14

Amerikanci i dalje troše na putovanja i zabavu Amerikanci i dalje troše na putovanja i zabavu
Američki potrošači manje troše u prodavnicama, zbog visokih cena, ali su i dalje spremni da potroše na zabavu i putovanja. Kompanija Disney prijavila je... Amerikanci i dalje troše na putovanja i zabavu

Američki potrošači manje troše u prodavnicama, zbog visokih cena, ali su i dalje spremni da potroše na zabavu i putovanja. Kompanija Disney prijavila je porast prihoda u svojom parkovima u tekućem kvartalu za 11 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Posećenost je porasla u njihovim američkim odmaralištima, iako nije visoka kao odmah nakon pandemije.

„Rezervacije ukazuju na zdrav rast poslovanja, tako da se svakako osećamo dobro u pogledu prilika za nastavak snažnog rasta“, rekao je Hju Džonston (Hugh Johnston), glavni finansijski direktor kompanije Disney, prenosi CNN.

Iako medijski konglomerat usmerava pažnju na svoj posao striminga, takođe preduzima korake da unapredi svoj portfolio tematskih parkova. Disney planira da prenese iskustvo tematizovano na temu „Avatara“ u Diznilendu u Kaliforniji i proširuje Magic Kingdom na Floridi kao deo investicije od 60 milijardi dolara u parkove, krstarenja i doživljaje tokom narednih 10 godina.

Drugi ključni igrači u industriji putovanja takođe su izvestili sličan trend zarada ove sezone. Amerikanci, posebno potrošači nižih primanja, smanjili su potrošnju u maloprodaji, dok inflacija roba prevazilazi rast plata. Čak su i postali štedljiviji u trošenju na iskustvene aktivnosti poput izlazaka u restorane, birajući umesto toga da jedu kod kuće.

Čuveni Starbucks izgubio je oko 16 odsto berzanske vrednosti nakon objavljivanja rezultata za prvi kvartal. Tyson Foods, glavni američki dobavljač govedine, svinjetine i pilećeg mesa izgubio je oko devet odsto vrednosti, a Yum, vlasnik brenda KFC, zabeležio je pad vrednosti od šest odsto, prenosi Monde.

Foto: Pixabay

Objašnjenje je da su američki potrošači, iscrpljeni kumulativnom inflacijom koja je dostigla 20 odsto od kako je Džo Bajden (Joe Biden) stupio na predsedničku dužnost, počeli da stežu kaiševe. Ovi koncerni, doduše, pate i od stagnacije u Kini, snažnog dolara i rata na Bliskom istoku. Međutim, prvi put od krize izazvane Covid-19, čini se da potrošnja jenjava u SAD.

Međutim, potražnja za putovanjima i dalje ostaje snažna i očekuje se da će se povećati u narednim mesecima.

„Potražnja i dalje ostaje jaka, a mi očekujemo rekordnu prolećnu i letnju sezonu putovanja. Osnovni potrošači Delte se nalaze u zdravom položaju, a putovanje ostaje glavni prioritet u kupovini“, rekao je izvršni direktor avio-kompanije Delta Air Lines Ed Bastijan. United Airlines je takođe u aprilu saopštio da očekuje da će i avio-kompanija i celokupna industrija prijaviti rekordnu putničku potražnju tokom leta.

Lanac hotela Marriott International povećao je svoje smernice za celu godinu na bazi rezultata prvog kvartala objavljenim 1. maja. Kompanija je zabeležila rast globalnog prihoda po dostupnom smeštajnom kapacitetu od 4,2 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

„Naša prognoza za 2024. godinu pretpostavlja nastavak stabilne potražnje za putovanjima i nastavak trenutnih makroekonomskih trendova“, rekla je Ketrin Oberg, glavna finansijska direktorka kompanije Marriott, tokom razgovora s analitičarima.

Ipak, neki izvršni direktori upozorili su da apetit za putovanjima ne odgovara procvatu viđenom neposredno nakon prestanka restrikcija usled pandemije korona virusa i da je podsticaj iz tog perioda u opadanju.

Još jedan izvor potencijalnih nevolja je neizvesno ekonomsko okruženje. Uštede iz doba pandemije su potrošene, dok uporna inflacija i visoke kamatne stope tanje kućne budžete. Tržište rada pokazalo je izuzetnu otpornost kroz povećanja kamatnih stopa Federalnih rezervi, ali se ohladilo u aprilu.

  • REA

    12.5.2024 #1 Author

    Pa ameri… ni brige ni pameti nikad

    Odgovori

  • BLIZANAC

    12.5.2024 #2 Author

    Znaju amerikanci zasto žive

    Odgovori

  • LEBRON

    12.5.2024 #3 Author

    Tako i treba bolje na to nego na druge stvari

    Odgovori

  • VALERIJA

    12.5.2024 #4 Author

    Za američkim stilom života mnogo žude a da li je zaista tako kako se čini?!

    Odgovori

  • HANA

    12.5.2024 #5 Author

    Kod nas je odavno luksuz putovanje…
    Ustvari, nama je i hrana luksuz,
    o ostalom i da ne pričamo.

    Odgovori

  • MARA

    12.5.2024 #6 Author

    To se i oćekuje od njih

    Odgovori

  • LAV

    12.5.2024 #8 Author

    Uzivaju ljudi.

    Odgovori

  • Faith

    12.5.2024 #9 Author

    Bar da iskoriste vreme kad je vec kriza

    Odgovori

  • PAVLE-2005

    13.5.2024 #10 Author

    Toliko su bezlični da nemam reči

    Odgovori

  • Dux011

    13.5.2024 #11 Author

    Nista čudno…

    Odgovori

  • ELLA

    14.5.2024 #12 Author

    Tipicno. Samo neka ima dollara

    Odgovori

  • MAJA

    15.5.2024 #13 Author

    Ima se, moze se

    Odgovori

  • BOBICA

    19.5.2024 #14 Author

    Sasvim očekivano za Amerikance

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.