Amerikanci i dalje troše na putovanja i zabavu
12.5.2024 12:04 Autor: Vladimir Jokanović 14
Američki potrošači manje troše u prodavnicama, zbog visokih cena, ali su i dalje spremni da potroše na zabavu i putovanja. Kompanija Disney prijavila je porast prihoda u svojom parkovima u tekućem kvartalu za 11 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Posećenost je porasla u njihovim američkim odmaralištima, iako nije visoka kao odmah nakon pandemije.
„Rezervacije ukazuju na zdrav rast poslovanja, tako da se svakako osećamo dobro u pogledu prilika za nastavak snažnog rasta“, rekao je Hju Džonston (Hugh Johnston), glavni finansijski direktor kompanije Disney, prenosi CNN.
Iako medijski konglomerat usmerava pažnju na svoj posao striminga, takođe preduzima korake da unapredi svoj portfolio tematskih parkova. Disney planira da prenese iskustvo tematizovano na temu „Avatara“ u Diznilendu u Kaliforniji i proširuje Magic Kingdom na Floridi kao deo investicije od 60 milijardi dolara u parkove, krstarenja i doživljaje tokom narednih 10 godina.
Drugi ključni igrači u industriji putovanja takođe su izvestili sličan trend zarada ove sezone. Amerikanci, posebno potrošači nižih primanja, smanjili su potrošnju u maloprodaji, dok inflacija roba prevazilazi rast plata. Čak su i postali štedljiviji u trošenju na iskustvene aktivnosti poput izlazaka u restorane, birajući umesto toga da jedu kod kuće.
Čuveni Starbucks izgubio je oko 16 odsto berzanske vrednosti nakon objavljivanja rezultata za prvi kvartal. Tyson Foods, glavni američki dobavljač govedine, svinjetine i pilećeg mesa izgubio je oko devet odsto vrednosti, a Yum, vlasnik brenda KFC, zabeležio je pad vrednosti od šest odsto, prenosi Monde.
Objašnjenje je da su američki potrošači, iscrpljeni kumulativnom inflacijom koja je dostigla 20 odsto od kako je Džo Bajden (Joe Biden) stupio na predsedničku dužnost, počeli da stežu kaiševe. Ovi koncerni, doduše, pate i od stagnacije u Kini, snažnog dolara i rata na Bliskom istoku. Međutim, prvi put od krize izazvane Covid-19, čini se da potrošnja jenjava u SAD.
Međutim, potražnja za putovanjima i dalje ostaje snažna i očekuje se da će se povećati u narednim mesecima.
„Potražnja i dalje ostaje jaka, a mi očekujemo rekordnu prolećnu i letnju sezonu putovanja. Osnovni potrošači Delte se nalaze u zdravom položaju, a putovanje ostaje glavni prioritet u kupovini“, rekao je izvršni direktor avio-kompanije Delta Air Lines Ed Bastijan. United Airlines je takođe u aprilu saopštio da očekuje da će i avio-kompanija i celokupna industrija prijaviti rekordnu putničku potražnju tokom leta.
Lanac hotela Marriott International povećao je svoje smernice za celu godinu na bazi rezultata prvog kvartala objavljenim 1. maja. Kompanija je zabeležila rast globalnog prihoda po dostupnom smeštajnom kapacitetu od 4,2 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
„Naša prognoza za 2024. godinu pretpostavlja nastavak stabilne potražnje za putovanjima i nastavak trenutnih makroekonomskih trendova“, rekla je Ketrin Oberg, glavna finansijska direktorka kompanije Marriott, tokom razgovora s analitičarima.
Pročitajte još:
Ipak, neki izvršni direktori upozorili su da apetit za putovanjima ne odgovara procvatu viđenom neposredno nakon prestanka restrikcija usled pandemije korona virusa i da je podsticaj iz tog perioda u opadanju.
Još jedan izvor potencijalnih nevolja je neizvesno ekonomsko okruženje. Uštede iz doba pandemije su potrošene, dok uporna inflacija i visoke kamatne stope tanje kućne budžete. Tržište rada pokazalo je izuzetnu otpornost kroz povećanja kamatnih stopa Federalnih rezervi, ali se ohladilo u aprilu.
REA
12.5.2024 #1 AuthorPa ameri… ni brige ni pameti nikad
BLIZANAC
12.5.2024 #2 AuthorZnaju amerikanci zasto žive
LEBRON
12.5.2024 #3 AuthorTako i treba bolje na to nego na druge stvari
VALERIJA
12.5.2024 #4 AuthorZa američkim stilom života mnogo žude a da li je zaista tako kako se čini?!
HANA
12.5.2024 #5 AuthorKod nas je odavno luksuz putovanje…
Ustvari, nama je i hrana luksuz,
o ostalom i da ne pričamo.
MARA
12.5.2024 #6 AuthorTo se i oćekuje od njih
Manja
13.5.2024 #7 AuthorBilo i ostalo, moze im se
LAV
12.5.2024 #8 AuthorUzivaju ljudi.
Faith
12.5.2024 #9 AuthorBar da iskoriste vreme kad je vec kriza
PAVLE-2005
13.5.2024 #10 AuthorToliko su bezlični da nemam reči
Dux011
13.5.2024 #11 AuthorNista čudno…
ELLA
14.5.2024 #12 AuthorTipicno. Samo neka ima dollara
MAJA
15.5.2024 #13 AuthorIma se, moze se
BOBICA
19.5.2024 #14 AuthorSasvim očekivano za Amerikance