UGROŽEN OPSTANAK AVIOKOMPANIJE Predviđena pomoć od 155 miliona evra za Montenegro Airlines nedovoljna

BiznisFirme u fokusuRegionTurizamU fokusuVesti

7.10.2020 12:10 Autor: Julijana Vincan 0

UGROŽEN OPSTANAK AVIOKOMPANIJE Predviđena pomoć od 155 miliona evra za Montenegro Airlines nedovoljna UGROŽEN OPSTANAK AVIOKOMPANIJE Predviđena pomoć od 155 miliona evra za Montenegro Airlines nedovoljna
Predviđenih 155 miliona pomoći kompaniji Montenegro Airlines neće biti dovoljno da se sačuva nacionalni avioprevoznik, već će morati da usledi i pomoć za Covid-19,... UGROŽEN OPSTANAK AVIOKOMPANIJE Predviđena pomoć od 155 miliona evra za Montenegro Airlines nedovoljna

Predviđenih 155 miliona pomoći kompaniji Montenegro Airlines neće biti dovoljno da se sačuva nacionalni avioprevoznik, već će morati da usledi i pomoć za Covid-19, ističe izvršni direktor MA, Vlastimir Ristić.

U intervjuu za Dan on je najavio da će do kraja godine MA završiti sistematizaciju radnih mesta. Smatra da bi uvođenje stečaja, u već započetoj primeni Zakona o konsolidaciji i ulaganju u MA, pričinilo veliku štetu i kompaniji i društvu.

Ristić je dodao i da je pitanje da li bi se bez MA javio koncesionar za Aerodrome Crne Gore.

„Od nove Vlade bih želeo priliku da iznesemo viđenje stanja u MA i budućnosti kompanije. Tačno je da je kroz zakon opredeljeno 155 miliona za MA, ali to nije dovoljno pojašnjeno. Prvo, sam zakon je donesen pre ikakvog saznanja o pandemiji“, napominje Ristić.

Montenegro airilnes avion
Foto: Printscreen youtube

Kako objašnjava, opredeljena sredstva su za održanje poslovanja u ovoj godini, pre saznanja da će ono biti dodatno otežano.

Koristeći samo deo sredstava iz tog dela zakona, za devet meseci smo sačuvali poslovanje. Od ukupno, po zakonu opredeljenih 11 miliona evra za ovu godinu, za tekuću likvidnost dobili smo 7,185 miliona. Ipak, MA devet meseci posluje bez pomoći za Covid-19 i isplaćuje redovno plate„, naveo je Ristić.

Čekaonica na aerodromu
Foto: Pixabay.com

Gubitak 85 odsto prihoda u ovoj godini je, kaže, izazov i za mnogo veće i stabilnije kompanije nego što je MA. Napominje da je zakon o konsolidaciji uslov opstanka, ali da nije dugoročno dovoljan.

MA nije kao svako drugo preduzeće osnovan da bi pravio profit, već ima društveni značaj. Tako ne treba očekivati da bude profitabilan. Ako bi leteli samo na profitabilnim linijama, imali bismo dve ili tri linije. U julu i avgustu će uvek biti saobraćaja, ali šta od oktobra do maja„, upitao je on.

Motor aviona
Foto: Tanjug/AP

Prema njegovim rečima, kompanija je za pet meseci smanjila broj zaposlenih za 35 i sada ima 360 radnika.

Na snazi je sistematizacija sa 566 radnih mesta. U uslovima te sistematizacije, već sada imamo 200 radnika manje. Poziv za dobrovoljni odlazak završavamo 15. oktobra i odmah nakon toga ćemo krenuti u izradu sistematizacije. Računam da sve faze moraju biti gotove u ovoj godini„, zaključio je Ristić.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...