MODA U ČETIRI ZIDA ZA PRAZNIKE Kako ugoditi sebi u „novoj normalnosti“
IntervjuLifestyleU fokusuZanimljivosti
29.12.2020 15:44 Autor: Julijana Vincan
S obzirom na to da će većina ljudi praznike provesti najverovatnije u krugu veoma malog broja ljudi i „u četiri zida“, razgovarali smo sa profesorkom dr Milicom Slijepčević kako odeća može da nas energetski podigne, kada je pandemija korona virusa mnogo toga promenila.
„Moda je svakako deo naših života i sada, kada je svet na potpuno novom koloseku. I dalje želimo da budemo u trendu, da se osećamo dobro i udobno u svoja četiri zida i u svojoj garderobi, da plenimo izgledom na Zoom meetingu“, našalila se naša sagovornica.
Dodaje da novo, kućno okruženje diktira novi stil, pa tu svoju potrebu za modom rešavamo kroz prilagođen, kežual stil.
„Taj mali broj ljudi sa kojima ćemo provesti praznične dane je naša porodica, naš svet koji nas ispunjava i to je dovoljan motiv koji nas pokreće da i sada budemo najbolje izdanje sebe“, objašnjava vanredna profesorka na Univerzitetu Metropolitan u Beogradu.
Mnogi koji rade od kuće i ređe izlaze napolje primećuju da im nedostaje ne samo druženje sa ljudima i sve ostalo, već i momenat sređivanja, ulepšavanja i ceo taj mali ritual izlaska iz kuće. Zato čak i sa psihološke strane nije loše ugodimo sebi i da se na neki način doterujemo za „kod kuće“ i sami za sebe.
„Doterivanje za kućne uslove za nas kojima je to deo jutarnje rutine, gde god da se nalazimo, nije problematično i ništa novo. Pritom, kada kažem doterivanje, ne misilm na šminkanje, obuvanje salonki i tome slično. Papuče su u celodnevnoj igri. Zato sada kupujem neke super papuče sa veštačkim krznom, jer sam veliki pobornik zelene mode“, ističe dr Slijepčević.
Kaže da je najlepši ugođaj nega tela kojoj sada može više da se posveti, jer ipak ima tih nekih pola sata sat više za sebe nego ranije.
„Možda bi to bio moj predlog ženama da promene perspektivu i sebe vide kao osobu koja konačno može pola sata da se posveti samo sebi, da se opusti i krene energično u novi dan u kućnim uslovima“, primećuje naša sagovornica.
Na pitanje „da li se uopšte moda „nosi“ samo kada ima ko da nas vidi, ili je to i nešto što se primenjuje kod kuće ili je sasvim ok biti „odrpan“ u kućnim uslovima“, ona navodi da postoji onoliko odgovora koliko postoji osoba sa različitim stavom prema modi.
„Neko jednostavno ima urođen stil i potrebu da bude sređen u svim uslovima, pa i u kućnim, nezavisno od toga da li danima niko ne pokuca na vrata zbog pandemije. To je deo ličnosti. Takođe, postoje osobe koje se osećaju opušteno tek kada se presvuku u svoje rašivene i pocepane farmerke, trenerku i duks koji nisu “za napolje“. Ja pozdravljam i jedan i drugi pristup, važno je da je osoba u saglasnosti sa onim što je čini srećnom i opuštenom“, naglasila je profesorka.
Ističe da su uslovi nove normalnosti idealni za sređivanje plakara, oslobađanje od stvari koje nisu nošene dve i više godina, ma koliko one bile lepe i kvalitetne. U tom smislu, naša sagovornica ima jedan praktičan savet.
„Iz ličnog iskustva znam da nosim uglavnom oko četiri poslovne odevne kombinacije po sezoni. To je signal da one preostale koje mi zatrpavaju prostor treba da poklonim svojim prijateljicama. Izgradila sam sopstveni stil i stav da ne treba gomilati garderobu. Modna industrija je drugi najveći zagađivač u svetu. Srećna sam jer imam osećaj da svojim ponašanjem, razmišljanjem i zagovaranjem dajem minimalni doprinos očuvanju planete“, konstatovala je Slijepčević.
Dodaje da moda i stil nisu samo rezervisani za garderobu, već je i uređenje životnog prostora deo ukupnog stila neke osobe.
„Tako, ako ste elegantni i pristalica ste minimalizma kada je u pitanju uređenje stana/kuće, teško da pri izboru garderobe posežete za komplikovanim modelima koji opterećuju, a ne ističu vašu ličnost“, naglasila je ona.
Našoj sagovornici je godina počela vrlo obećavajuće i dinamično. U februaru je organizivala sa svojim timom uz pokroviteljstvo Univerziteta Metropolitan četvrti FEBS Master Class Employer Branding, a krajem godine, u okviru predmeta Modni marketing, 5. Metropolitan Fashion Day, projektni zadatak studenata IV godine Modnog dizajna, Fakulteta digitalnih umetnosti.
„Studenti su ovladali veštinama organizacije specijalnih događaja i istovremeno imali priliku da prikažu svoje izuzetne kreacije “The last Specimens koje su izradili uz mentorstvo naših sjajnih profesora na Modnom dizajnu Aleksandra Protića, Tijane Pavlov i Katarine Urošević. To je online modni događaj za koji sam emotivno najviše vezana“, konstatuje dr Slijepčević.