Za šest meseci od kada ne postoji nacionalna avio-kompanija konkurenti preuzeli tržište

Air Serbia povećala broj letova za Crnu Goru 200 odsto

BiznisRegionTurizamVesti

16.5.2021 13:36 Autor: Redakcija Biznis.rs

Air Serbia povećala broj letova za Crnu Goru 200 odsto Air Serbia povećala broj letova za Crnu Goru 200 odsto
Najveći problem Air Montenegra (To Montenegro) je što je u daleko lošijem položaju nego što je bio Montenegro Airlines, kaže vazduhoplovni analitičar Alen Šćurić... Air Serbia povećala broj letova za Crnu Goru 200 odsto

Najveći problem Air Montenegra (To Montenegro) je što je u daleko lošijem položaju nego što je bio Montenegro Airlines, kaže vazduhoplovni analitičar Alen Šćurić u analizi koja je objavljena na avio portalu ZAMAaero, a prenosi SeeBiz.

„Druge kompanije su reagovale na nove okolnosti na tržištu. Air Serbia je 200 odsto povećala broj letova, Turkish Airlines – 100 odsto, Austrian Airlines – višestruko, kao i LOT, Ryanair, Wizz Air. Letove su pokrenuli Chair za Cirih, SAS za Kopenhagen. Teško da će im moći konkurisati nova kompanija“, objašnjava Šćurić.

On konstatuje da će nova crnogorska avio-kompanija teško konkurisati Air Serbia, koja će u junu imati 18 sedmičnih letova na liniji Beograd – Podgorica, kao i, kako kaže „neverovatnih“ 24 nedeljna leta za Tivat.

„U top sezoni Air Serbia će leteti 33 puta nedeljno u Tivat i 21 put nedeljno za Podgoricu. Gde to ima prostora za novu, neetabiliranu malu kompaniju“, pita Šćurić.

Podsetio je da je najavljeno da će Air Montenegro prve letove imati iz Podgorice prema Beogradu, Frankfurtu i Ljubljani. Kaže da je to logično, jer Ljubljana i Frankfurt nemaju konkurencije, ali da će se „sa Beogradom ozbiljno pomučiti“ i dodaje da će dva aviona kompanije „gutati veliki novac poreskih obveznika Crne Gore“.

„Gutaće ga i sa pet, šest aviona, koliko kompanija planira da nabavi, ali će sa dve letelice biti potpuno nerentabilna. Kompanija ima ekstremno težak posao, bitno teži nego da je ostavljen Montenegro Airlines do pokretanja nove kompanije, jer bi to rezultiralo sa manje letova konkurencije, a verovatno i nastavak code-share ugovora. Svi konkurenti su, u vreme nepostojanja nacionalne avio-kompanije Crne Gore koje nema već pola godien, privukli veliki broj putnika i tu je ostalo jako malo Air Montenegru“, zaključuje Šćurić.

Osnivanje nove kompanije, po mišljenju ovog avio analitičara, i nije loša ideja iz ugla ušteda koji se odnose na stare dugove. Ipak, dodaje on, deo dugova stare kompnaije neće biti moguće izbrisati u stečajnom postupku. Nestali su poreski dugovi, ali će, napominje Šćurić, dobar deo od oko 100 miliona evra dugova Montenegro Airlinesa, država, pre ili kasnije, morati da plati, ako ne pre, onda nakon sudskih sporova.

„Nije realno da npr. SMATSA kaže „prebojili ste avione u belo, malo ste promenili ime i sad ste nova kompanija, zaboravićemo stare dugove“. Uštedeli su 30 do 40 miliona evra, ali su izgubili mnogo više – slotove, code-share ugovore, prava u IATA, lizing aviona i druga prava. Da bi se to povratilo, trebaće par godina i dosta sredstava“, napominje Šćurić.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.