U narednih godinu poštovaće se dogovor sa NBS

Banke neće podizati cenovnike za pravna lica

BankeNovacPreduzetnikSrbijaU fokusuVesti

16.8.2022 08:35 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Banke neće podizati cenovnike za pravna lica Banke neće podizati cenovnike za pravna lica
Narodna banka Srbije usvojila je paket mera kako bi zaštitila standard građana. Sve poslovne banke prihvatile su da u narednih godinu, počev od 1.... Banke neće podizati cenovnike za pravna lica

Narodna banka Srbije usvojila je paket mera kako bi zaštitila standard građana. Sve poslovne banke prihvatile su da u narednih godinu, počev od 1. septembra, ne povećavaju cene svojih platnih usluga, a one banke koje su to već učinile u periodu od 1. januara 2021. godine prihvatile su da u narednih godinu dana te naknade naplaćuju uz umanjenje od 30 procenata,

“Inflacija postoji, ulazni troškovi banaka su porasli, poskupeli su hardveri i softveri, ali su banke razumele situaciju i narednih godinu dana biće kako je dogovoreno sa NBS. Što se tiče zakona, bankama je dozvoljeno da slobodno, tržišno odredjuju svoje cene, javnost uvek negativno reaguje na poskupljenje”, ocenio je za N1 generalni sekretar Udruženja banaka Srbije Vladimir Vasić i dodao da su banke razumele poruku i sada će na sebe preuzeti deo troškova.

Na pitanje da li je povećanje naknada i provizija deo odgovorne i održive poslovne politike, on podseća da privreda iz godine u godinu ostvaruje rast, a da izdvajanje zarade banaka, koja je za godinu porasla oko 12 odsto, nekorektno.

Komentarišući opravdanost poskupljenja pojedinih usluga, poput pogrešno unetog pin koda ili ležarine na neiskorišćene čekove, Vasić kaže da postoje određeni troškovi koji prate i tu uslugu, svaki upit u informacioni sistem je neki trošak, kao i tri puta pogrešno unet pin kod bankomat uzima karticu, što prati čitav niz aktivnosti – neko mora da uzme karticu, da je uruči itd.

Kako napominje, potrošači treba pažljivo da analiziraju ponudu, na sajtu NBS postoje cene naknada, a retko ko ih pogleda, to je najbolji način da se izabere banka u kojoj će klijent imati najpovoljniji paket. Cenovnom politikom se između ostalog, potrošač i motiviše da neku uslugu koristi ili ne koristi.

Na pitanje da li će banke sada podići cenovnike za pravna lica, da bi nadoknadile gubitke iz dela poslovanja sa građanima, Vasić kaže da se to neće desiti, banke im nude usluge koje im pomažu da budu efikasnije-kroz kreditiranje ili digitalno plaćanje.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...