Banke uvećale prihode na osnovu naknada i provizija

NBS pozvala bankarski sektor da pokaže odgovornost i proceni opravdanost rasta cena

BankeNovacSrbijaVesti

7.6.2022 08:49 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

NBS pozvala bankarski sektor da pokaže odgovornost i proceni opravdanost rasta cena NBS pozvala bankarski sektor da pokaže odgovornost i proceni opravdanost rasta cena
Narodna banka Srbije (NBS) saopštila je da od banaka u Srbiji očekuje da sprovode održivu i odgovornu poslovnu politiku koja podrazumeva unapređivanje depozitnih poslova... NBS pozvala bankarski sektor da pokaže odgovornost i proceni opravdanost rasta cena

Narodna banka Srbije (NBS) saopštila je da od banaka u Srbiji očekuje da sprovode održivu i odgovornu poslovnu politiku koja podrazumeva unapređivanje depozitnih poslova i očuvanje, odnosno uvećanje baze deponenata i klijenata, kao i da ocene opravdanost povećanja cena određenih naknada i usluga.

Analizirajući rast profitabilnosti bankarskog sektora Srbije u odnosu na isti period prethodne godine, NBS je utvrdila da je na nivou bankarskog sektora došlo do povećanja prihoda po osnovu naknada i provizija, pre svega u vezi sa pružanjem platnih usluga.

Centralna banka podsetila je da je zakonom o platnim uslugama predviđeno da pružalac platnih usluga ima obavezu da na jasan, razumljiv i transparentan način informiše korisnike platnih usluga o naknadama koje im naplaćuje za pružene usluge.

„Uprkos tome što je način privlačenja, odnosno zadržavanja klijenata u domenu poslovne politike banke, sa aspekta očuvanja finansijske stabilnosti, ponekad naizgled kratkoročna dobit može da se odrazi negativno na poslovanje banke kroz dugoročno smanjenje baze klijenata banaka“, naglašeno je u saopštenju NBS.

Foto: Shutterstock

Dodaje se da će NBS, kao i do sada, u okviru svojih zakonom propisanih nadležnosti, donositi propise i kontrolisati bonitet i zakonitost poslovanja banaka i drugih pružalaca platnih usluga.

„S tim u vezi, NBS će nadzirati da li se banke pridržavaju, između ostalog, odredaba ugovora zaključenih s klijentima, kao i da li posluju u skladu sa postojećim propisima, poslovnom politikom, internim pravilima i procedurama koje moraju biti u skladu sa imperativnim propisima. U tom smislu, kao institucija nadležna za očuvanje i jačanje stabilnosti finansijskog sistema, NBS neće dozvoliti da se na bilo koji način naruši postignuta finansijska stabilnost i ugrozi sistem štednje u našoj zemlji“, ističu iz NBS.

Od marta 2019. godine NBS objavljuje pregled naknada pružalaca platnih usluga za navedene usluge na svom sajtu, pomoću kojeg se može uporediti kolika je visina naknada za najčešće korišćene usluge povezane s platnim računom kod različitih pružalaca.

Kako je navedeno, NBS određenim regulatornim aktivnostima nastoji da poveća mobilnost klijenata, kako bi klijenti mogli da vrlo lako pređu u drugu banku.

„Korisnici mogu veoma jednostavno da promene banku, odlaskom u novu banku od koje mogu da zahtevaju uslugu promene platnog računa, kao i uslugu refinansiranja svih obaveza u prethodnoj banci. Nova banka u kojoj otvaraju račun dužna je da preduzme sve aktivnosti koje su potrebne da se zatvori račun i sve obaveze u staroj banci“, objasnili su iz NBS.

  • MARKO7

    7.6.2022 #1 Author

    Pa cene rastu sve više i više….

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.