BEZ DEFISKALIZACIJE FISKALNIH KASA ZA VREME VANREDNOG STANJA kod privremenog zatvaranja objekta
26.3.2020 11:54 Autor: Redakcija Biznis.rs
Obveznici koji u skladu sa Odlukom Vlade Srbije privremeno zatvaraju svoje maloprodajne objekte zbog uvedenog vanrednog stanja ne bi trebalo da vrše defiskalizaciju fiskalnih kasa, osim ukoliko privredni prekid obavljanja delatnosti registruju u Agenciji za privredne registre, saopštila je Poreska uprava.
Obveznik fiskalizacije koji je doneo odluku o privrednom prestanku obavljanja delatnosti zbog uvedenog vanrednog stanja o tome može da obavesti nadležnu Poresu upravu koja vodi registar fiskalizovanih kasa, elektronskim putem.
Privredni subjekti bi trebalo da, ukoliko je to moguće, na vidnom mestu istaknu obaveštenje da objekat ili deo objekta u skladu sa navedenom odlukom ne radi, navodi Poreska uprava.
Ukoliko obveznik fiskalizacije, usled novonastale vanredne situacije, nastavi da obavlja rad od kuće, fiskalnu kasu može da premesti na mesto gde obavlja aktivnost odnosno delatnost, ali je neophodno da pre počinjanja obavljanja delatnosti od kuće o tome elektronskim putem obavesti nadležnu Poresku upravu koja vodi registar fiskalizovanih kasa.
Obaveštanja o privremenom prekidu rada ili radu od kuće obaveznici mogu slati elektronskom poštom nadležnoj filijali Poreske uprave u kojoj je sedište poreskog obveznika. Spisak elektronskih adresa za prijem obaveštenja nalazi se na sajtu Poreske uprave.
Poreska uprava napominje da u period prekida rada obveznici nisu u obavezi da kreiraju dnevne izveštaje.