Britanski regulator zahteva od kompanije Meta da proda platformu Giphy
Firme u fokusuSvetU fokusuVesti
30.11.2021 20:02 Autor: Marija Krsmanović
Regulator konkurencije u Velikoj Britaniji naložio je kompaniji Meta, doskora poznatu kao Facebook, da proda platformu Giphy. To je prvi put da je britanski zakonodavac odlučio da primeni mere vezane za Big Tech kompanije.
Od zakonodavaca se očekuje da povuku odluke, koje mnogi vide kao eskalaciju njihovog napada na Big Tech, piše Financial Times.
Kako navode iz CMA, britansko regulativno telo za konkurenciju na tržištu, platforma Giphy će biti prodata “odobrenom kupcu”.
Da je postignut prethodni dogovor, vredan 315 miliona dolara, tehnološka kompanija iz Sjedinjenih Američkih Država (SAD) našla bi se u još boljoj poziciji na tržištu u odnosu na ostale socijalne medije, izjavili su iz CMA u utorak.
CMA od juna prošle godine istražuje pripajanje najveće platforme za gifove u Velikoj Britaniji tehnološkom gigantu. Iz ovog zakonodavnog tela navode da zabrinutost u vezi sa konkurencijom može nestati potpunom prodajom kompanije Giphy, uprkos tome što je Meta imala drugačije predloge.
Iz kompanije Meta kažu da razmatraju ovu odluku i traže najbolje rešenje, uključujući i žalbu.
Predsedavajući istražnog panela CMA rekao je da, zahtevom kompaniji Facebook da proda Giphy regulator štiti milione korisnika društvenih medija i promoviše zdravu konkurenciju i inovacije digitalnom marketingu.
Da nije bilo ove odluke, Meta bi bila u poziciji da u potpunosti ukine pristup gifovima konkurentima, te da tako privuče više korisnika na svoje platforme. Udeo kompanije Meta u posetama korisnika društvenim mrežama u Velikoj Britaniji je 73 odsto.
Osim toga, iz CMA tvrde da je Meta mogla tražiti više podataka od konkurentskih kompanija kao što je TikTok u zamenu za gifove. Zakonodavci su rekli da bi ovaj ugovor smanjio konkurentnost rivala tehnološkog giganta za sedam milijardi funti na britanskom reklamnom tržištu, bez obzira na to što Giphy nema udela u ovom sektoru.
Giphy je u ranije dozvoljavao kompanijama u SAD da promovišu svoje brendove putem gifova, a iz CMA kažu da se ova praksa mogla proširiti na Veliku Britaniju. Kompanija je to negirala.
Prema predloženim nacrtu zakona za tehnološke kompanije u Briselu, akvizicije koje je ranije bilo teže otkriti ili blokirati biće pod intenzivnijom kontrolom nakon zabrinutosti da akvizicije platformi Instagram i WhatsApp, koje je sprovela kompanija Facebook, nisu bile najjasnije.