ZASTOJ U TERETNOM SAOBRAĆAJU IZMEĐU EVROPE I AZIJE

Brod se nasukao u Sueckom kanalu, roba će kasniti i poskupeti svuda

SvetVesti

24.3.2021 11:20 Autor: Vladimir Jokanović

Brod se nasukao u Sueckom kanalu, roba će kasniti i poskupeti svuda Brod se nasukao u Sueckom kanalu, roba će kasniti i poskupeti svuda
Teretni brod za kontejnerski prevoz nasukao se u Sueckom kanalu zbog čega je stvoren zastoj u saobraćaju. Nasukani brod “Evergreen“ težak 200.000 tona plovio... Brod se nasukao u Sueckom kanalu, roba će kasniti i poskupeti svuda

Teretni brod za kontejnerski prevoz nasukao se u Sueckom kanalu zbog čega je stvoren zastoj u saobraćaju. Nasukani brod “Evergreen“ težak 200.000 tona plovio je od Crvenog mora ka Mediteranu. Brod je dugačak 400, a širok je 59 metara i spada u kategoriju najvećih teretnjaka.

“Blokada Sueckog kanala imaće katastrofalne posledice po međunarodnu trgovinu ukoliko brod ostane nasukan nekoliko nedelja. Prema nezvaničnim informacijama blokada će trajati dve do tri nedelje i u tom slučaju će brodovi čekati“, rekla je za Biznis.rs Maja Suđicki Trzin, generalna direktorka kompanije Samer & Co. Shipping D.O.O. za Srbiju.

Prema rečima naše sagovornice za Evropu je to velika šteta, jer će kašnjenje da košta. “Štetu će neko morati da plati, privreda sigurno i vlasnici robe, odnosno osiguravajuće kompanije. Za plovidbu oko Afrike potrebno je dve do tri nedelje, uz veliku potrošnju goriva. Ukoliko se ne deblokira brod, pojačaće se panika“, istakla je Maja Suđicki Trzin.

Posada je spasena, a sedam tegljača priskočilo je u pomoć nasukanom brodu, dok je 15 brodova zadržano na sidrištima čekajući da se problem reši, prenosi CNN, pozivajući se na Reuters. Skoro 19.000 brodova, ili u proseku 51,5 brodova dnevno prošlo je tokom 2020. godine kroz Suecki kanal, noseći 1,17 milijardi tona tereta.

Od toga koliko brzo će kanal biti otvoren za saobraćaj uticaće tokovi i cene nafte i gasa, kao i ostale robe, navode brokeri. Na obe strane kanala nagomilali su se brodovi koji čekaju, a cena sirove nafte od jutros je porasla za tri odsto kao reakcija na ovaj događaj.

Suecki kanal otvoren je 1869. godine, a dugačak je 193,3 kilometra. Kanal je širok od 61 do 91 metar. Oko 12 odsto svetskog obima trgovine prolazi kroz Suecki kanal, koji je glavni plovni put između Evrope i Azije.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.