Kineski električni automobili preplavili Južnu Ameriku

BYD, Chery i Geely ubrzano osvajaju tržište

SvetVesti

17.11.2025 16:13 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

BYD, Chery i Geely ubrzano osvajaju tržište BYD, Chery i Geely ubrzano osvajaju tržište
Kineski proizvođači automobila ubrzano osvajaju tržišta Južne Amerike, dok prodaja električnih vozila u regionu snažno raste, podstaknuta nižim cenama, boljom dostupnošću i novom infrastrukturom... BYD, Chery i Geely ubrzano osvajaju tržište

Kineski proizvođači automobila ubrzano osvajaju tržišta Južne Amerike, dok prodaja električnih vozila u regionu snažno raste, podstaknuta nižim cenama, boljom dostupnošću i novom infrastrukturom za uvoz iz Kine. Primer iz Perua to jasno pokazuje, jer je prodaja hibrida i električnih vozila u prvih devet meseci porasla 44 odsto na rekordnih 7.256 jedinica.

Ključnu ulogu ima novi kineska megaluka u Čankaju, severno od Lime, koja je prepolovila vreme transporta preko Pacifika. Od otvaranja, kineski brendovi ubrzano otvaraju salone i šire ponudu. BYD će do kraja godine imati četiri salona u Limi, dok Chery i Geely već imaju više od deset, prenosi Reuters.

Kineska ekspanzija vidljiva je širom regiona. Njihov udeo u ukupnoj prodaji putničkih vozila u Čileu dostigao je 29,6 procenata u prvom tromesečju. EV tržište ubrzano raste, pa je u Urugvaju udeo električnih vozila je 28 procenata, u Brazilu 9,4 odsto, a u Čileu 10,6 procenata. BYD je već vodeći prodavac električnih automobila u više zemalja, od Brazila do Kolumbije i Ekvadora.

Poslednjih godina kineske fabrike proizvode višak automobila zbog cenovnog rata na domaćem tržištu, pa se veliki kontingenti izvoze u Latinsku Ameriku. Analitičari ističu da kineski proizvođači nude modele koji po kvalitetu prate globalne standarde, ali su znatno jeftiniji. U Urugvaju kineski električni automobil BYD košta od 19.000 dolara. Prodavci navode da se za cenu dva automobila tradicionalnih brendova mogu kupiti tri kineska pik-apa.

Čankaj postaje regionalno čvorište, a kineski brodovi dopremaju 800 do 1.200 vozila po isporuci. Prva reeksportna pošiljka već je otpremljena u Čile. Peru se tako pretvara u distributivni centar za Peru, Čile, Ekvador i Kolumbiju.

Brazil, najveće tržište regiona, istovremeno je i konkurent i partner Kine. Zbog visokih carina kineski proizvođači počinju da otvaraju lokalne fabrike. BYD proizvodi u nekadašnjem Fordovom pogonu u Bahiji, a GWM je započeo montažu u staroj fabrici Mercedesa. Vlada planira da do 2026. vrati carine na uvoz električnih vozila na 35 odsto, čime podstiče lokalnu proizvodnju.

Ipak, uvoz ostaje veliki. Ove godine najveći brod za prevoz automobila na svetu iskrcao je 22.000 kineskih vozila u Brazilu. Industrijske grupe upozoravaju da Kina koristi privremeno niske carine da preplavi tržište. Usprkos infrastrukturnim izazovima, dugim razdaljinama i neravnomernoj mreži punjača, potražnja raste. Kupci navode niže troškove vožnje i jednostavnije održavanje kao ključne prednosti.

Kineski automobili tako postaju centralni faktor transformacije automobilskog tržišta Latinske Amerike, dok region ubrzano postaje globalno važna destinacija za izvoz i proizvodnju električnih vozila.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.